"Če trgovci želijo živeti od turizma, se morajo prilagoditi. Tako z delovnim časom kot tudi s privlačnostjo ponudbe. Trgovin v mestnem jedru je veliko, a jih turisti žal ne opazijo. Po ogledu mesta pogosto vprašajo, kje lahko nakupujejo," je neizkoriščenost ponudbe kot glavni problem ljubljanskega turizma izpostavila Diana Ternav, predsednica Združenja turističnih vodnikov Slovenije.

Kmalu ljubljanska nakupovalna pot

Zato so se z namenom, da bi prestolnica postala turistom še prijaznejša, pretekli teden s turističnimi vodniki sestali člani Združenja trgovcev mesta Ljubljana. Združenje je bilo na začetku tega leta ustanovljeno v okviru Podjetniško-trgovske zbornice. "Povezovanje z drugimi trgovci v mestnem jedru bi pripomoglo k oživljanju mestnega središča," je pojasnil predsednik Jure Bricman.

Turisti, ki organizirano obiščejo Ljubljano, ogledom in nakupom namenijo največ štiri ure. Ker je njihov čas omejen, a dragocen, bosta združenji skupaj načrtovali nakupovalno pot in izdelali zemljevid trgovin v ožjem mestnem jedru. Bricman je prepričan, da bodo turisti tako najlažje našli kakovostno ponudbo, ki jo želijo: "Zemljevid bo namenjen predvsem organiziranim skupinam obiskovalcev, svojim gostom bi ga delili turistični vodniki." Od vodnikov želijo trgovci aktualne informacije o turistični migraciji v mestu, strukturi gostov in kupni moči, vodniki pa želijo informacije o aktualni ponudbi trgovcev v mestnem jedru.

Priprave na izvedbo projekta bodo pričeli že letos. Septembra se bodo trgovci udeležili vodenega ogleda Ljubljane, kjer bodo spoznali mesto skozi oči turistov, medtem ko bodo vodniki obiskali trgovine, ki bodo želele postati del nakupovalne poti. Zemljevid naj bi predvidoma izšel že prihodnjo turistično sezono.

Sodelovanje je v tujini nekaj vsakdanjega

V Sloveniji do zdaj sodelovanja med trgovci in vodniki ni bilo. Šele z ustanovitvijo Združenja trgovcev mesta Ljubljana so se odprle številne možnosti za skupne projekte. "Nakupovalni trendi v turizmu se nenehno spreminjajo, kar se pozna v poslovanju posameznih trgovin. Izkušnje vodičev nam pomagajo, da ostanemo v koraku s časom," je zadovoljstvo izrazil Bricman. "Ugotovili smo, da se vodniki in trgovci zavzemamo za enake cilje, zato bi s povezovanjem pridobili oboji. V tujini, na primer v Italiji, se je medsebojno sodelovanje izkazalo za dobro in je danes nekaj vsakdanjega," se je strinjala Ternavova in dodala, da trgovci vodnike v tujini tudi nagrajujejo: "Gre za vzajemno preživetje na trgu, kjer je dobrodošel vsak izkaz hvaležnosti." Obe združenji sta izrazili željo, da bi se v prihodnosti sodelovanje še okrepilo.