"Cena gotovo je pomembna, sploh pri popotnikih, ki pridejo osebno k nam na recepcijo ali preverjajo cene po elektronski pošti. Tisti, ki izbirajo in rezervirajo hostle po različnih spletnih bazah, pa se večinoma odločajo glede na opis hostla, slik in seveda izkušenj, ki so jih objavili nekdanji gostje," razlaga Peter Habjan iz mladinskega hotela Zeppelin in dodaja, da popotnikom izjemno veliko pomeni tudi čistoča hostla.

Tujci se v Ljubljani ne zadržujejo dolgo. "Večina naših gostov potuje na relaciji Benetke-Budimpešta s postankom v Ljubljani. Ostanejo noč ali dve, če ostanejo več, so že dobri gostje," je povedal Matej Pečar iz hostla Simbol, ki ni preveč zadovoljen s trenutno zasedenostjo, predvsem na račun nekaterih dijaških domov. "Dijaški domovi, ki čez poletje postanejo mladinski hoteli, ponujajo nastanitve po cenah, ki jim ostali v zasebnem sektorju ne moremo slediti," pravi, a dodaja, da bo čez kakšen mesec v Ljubljani tako veliko povpraševanje po cenejših nastanitvah, da bodo imeli več ali manj vsi zasedene postelje.

Hostel Celica, ki je bržkone tudi najbolj prepoznaven slovenski mladinski hotel, je do junija beležil 80-odstotno zasedenost, kar je nekoliko več kot v enakem obdobju lani. Kot pravi Tanja Lipovec iz Celice, je pomembno, da s ponudbo in tržno naravnanostjo sledijo izzivom, saj se število in s tem konkurenca hostlov v mestu iz leta v leto povečujeta.

Popotniki v hostlih večinoma prihajajo iz Velike Britanije, Nemčije, Nizozemske, potem pa so tukaj še Američani, Avstralci, Kanadčani in drugi. Pozimi pa, kot ste na ulicah prestolnice v prazničnih mesecih gotovo ugotovili že sami, prevladujejo Italijani. Kot še pravijo sogovorniki, so vsi obiskovalci nad našo prestolnico navdušeni.