Za večje občine bi tako zasnovan zakon pomenil občuten izpad dohodka, predvsem na račun nižje obremenitve poslovnih subjektov, po drugi strani pa bi bili občani dodatno obremenjeni. V skupnosti izpostavljajo, da register nepremičnin v precejšnji meri ni usklajen z dejanskim stanjem, zato je že osnovna podlaga za odmero davka neprimerna.

Za Skupnost občin Slovenije je zakon v trenutni obliki nesprejemljiv. Začetek veljavnosti s 1. januarjem 2011 je zanje realno nedosegljiv, zato bi bilo najprimerneje pripraviti ustrezen zakon z ustreznimi podlagami v letu 2011, ki bi stopil v veljavo s 1. januarjem 2012.

Skupnost tudi izrecno protestira proti informativnim izračunom, ki so jih prejele občine, in pričakuje, da bo ministrstvo za finance uskladilo zakon oz. davčne stopnje. Ministrstvo naj "zagotovi način, da slovenske občine ne bodo z uvedbo novega davka trpele izpada prihodka glede na realizirane prihodke iz trenutnega nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča ter da po drugi strani občani ne bodo izdatno dodatno obremenjeni," so še poudarili v skupnosti.