Naj spomnimo, da je v začetku devetdesetih šlo za eno samo ustanovo, ki se je nato razdelila na klub in javni zavod, lastnina (tudi vsa letala in hangarji) pa je v strahu pred privatizacijo prešla v roke občine Radovljica, z njo pa upravlja javni zavod. Do lani je vse teklo gladko, letališče je normalno poslovalo, društvo pa je ob sicer številnih ugodnostih skrbelo za (zelo uspešen) športni del letalstva. Obe strani sta nato ugotovili, da je pogodba med klubom in letališčem nezakonita, saj klubu omogoča "preveč" privilegijev. In začela so se ostra pogajanja, jabolko spora pa je v tem, za koliko denarja bo klub najemal letala in hangarje in po kakšni ceni bo vzletal in pristajal na letališču. Letališče vztraja pri ekonomski ceni, ki bi bila tudi zakonita in domačega društva ne bi privilegirala v odnosu do drugih, Aeroklub Lesce pa bi seveda v dobro razvoja športa ohranil boljši status, cenejši in dolgoročnejši najem, v zameno pa bi še naprej skrbeli za urejanje letališča (recimo travnatih površin, hangarjev in podobno). Direktor letališča Pavel Škofic pred ureditvijo odnosov ne želi pooblastiti kluba za registracijo letal, kar pomeni, da so vsa radovljiška letala prizemljena, športni letalci pa ne letijo. Seveda tudi na odprtju lastnega letališča ne!

Ostro protestno pismo županu

Ta teden so letalci županu Radovljice Janku S. Stušku poslali še eno, zelo ostro pismo, v katerem trdijo, da se je klub znašel v nezavidljivem položaju in da lahko preneha delovati. Opisujejo, kako so bili arogantno odrinjeni od prenove letališča, kako nikomur ni mar za športno letalstvo in kako bo letališče namenjeno le še bogatim zasebnim letalcem. Zaračunavanje visoke najemnine ter plačevanje vzletov in pristankov bo razredčilo vrste kluba, v katerem se sprašujejo, če to izčrpavanje ni zgolj namenjeno krpanju proračuna javnega zavoda, ki že dve leti posluje z izgubo.

"Če se bo športno letalstvo izenačilo s komercialnim, v Lescah ne bo več športa in zamrlo bo življenje na letališču. Če je to želja občine, naj pač pove in s tem se bomo morali sprijazniti," je precej razočaran predsednik upravnega odbora aerokluba Andrej Kolar.

"Bolj kot brcajo, višje so cene"

Direktor letališča Pavel Škofic zavrača očitke o tem, da želi letališče privatizirati, ga nameniti le bogatim privatnikom in uničiti športni del dejavnosti. "Nasprotno! Že petnajst let delujem v športu. A moram se zavzemati za zakonito poslovanje javnega zavoda. Letalci so spor skuhali sami, in bolj kot javno brcajo, višje so cene najema in pristajanja. Na koncu bomo res morali prek javnega razpisa iskati najboljšega ponudnika, ki mu bomo oddali naša letala. To potem ne bo nujno domače društvo," po eni strani "grozi" Škofic, po drugi pa trdi, da bo z veseljem podpisal kakršen koli predlog letalcev, tudi tak, po katerem bodo letala spet njihova, če bo le zakonit. "Največja težava letališča so prepiri, zato je moja velika želja ureditev odnosov z letalci. Seveda pa se lahko zgodi, da bo na tem letališču letelo pet, šest tujih klubov, domači pa zaradi lastne trme, ker hočejo nekaj zastonj, kar ni njihovo, ne," je še dodal Škofic. Kolar je ob tem pripomnil, da je edina nezakonita stvar ta, da ne smejo leteti: "Škofic se skriva za zakonitostjo, ki je ne more argumentirati."

Včeraj tik pred slovesnostjo so se letalci še enkrat srečali z županom, a ni prišlo do nobenega dogovora. "Župan nas razume. Ker ima škarje in platno v svojih rokah, upam na čim hitrejšo rešitev," je dejal Kolar in mimogrede pripomnil, da je letališče zdaj z novo stezo zares odlično.