Novice.Dnevnik.si Novice/Slovenija

Združenje protifašistov iz Kopra je 10. februar razglasilo za dan miru in sožitja

koper - Združenje protifašistov, borcev za vrednote NOB in veteranov Koper je 10. februar v spomin na podpis Pariške mirovne pogodbe razglasilo za dan miru in sožitja. Kot so dejali, želijo tako preseči stanje, ki ga je v odnosu do Slovencev, Hrvatov in naroodnosvobodilnega boja vzpostavil italijanski dan spomina na fojbe in eksodus 10. februarja.

Dušan Fortič: "Ne le Primorska, tudi ostala Slovenija je bila z okupacijo Italije žrtev fašističnega nasilja." (Foto: Dokumentacija Dnevnika)

Oglas
 

Za razglasitev 10. februarja za dan miru in sožitja so se v koprskem Združenju protifašistov, borcev za vrednote NOB in veteranov odločili, ker "ne želijo vsako leto znova zavračati obtožb s strani italijanske politike ob dnevu spomina na fojbe in eksodus".

Kot so pojasnili v združenju, se v nasprotju z italijansko politično desnico, "ne želijo ukvarjati s preteklostjo kot obtožbo sedanjosti", z dnevom miru in sožitja pa želijo opozoriti tudi, da je bila osvoboditev Primorske rezultat narodnoosvobodilnega boja.

V združenju si želijo, da bi dan miru in sožitja prerasel okvirje Primorske. "Ne le Primorska, tudi ostala Slovenija je bila z okupacijo Italije žrtev fašističnega nasilja," je poudaril član združenja Dušan Fortič.

Pariška mirovna pogodba, ki so jo zavezniške sile z Italijo podpisale 10. februarja leta 1947, je po mnenju Fortiča sicer še vedno aktualna, kajti na njenih osnovah temeljijo odnosi v Evropski skupnosti.

Pobudi za razglasitev 10. februarja za dan miru in sožitja se je pridružila italijanska protifašistična organizacija Promemoria. Kot je ob tem poudaril predsednik Promemorie Sandi Vovk, je pomembno, da se italijanskemu državnemu prazniku, dnevu spomina na fojbe in eksodus odvzame naboj, ki ga je ta dobil v zadnjih letih.

"Kar se dogaja ob dnevu spomina, se ne dogaja le ob meji," je opozoril Vovk. Po njegovih besedah ne gre le za zadevo, ki kali meddržavne odnose med Slovenijo in Hrvaško, pač pa tudi odnose znotraj Italije in je znak "ponovne fašizacije Italije, ki zadeva vse Italijane".

Vovk je obenem opozoril na domnevno sodelovanje slovenskih desničarskih organizacij z italijansko desnico. Slovenske desničarske organizacije naj bi po njegovih besedah italijanskim ezulskim organizacijam nudile podporo in informacije za izvajanje svojih aktivnosti.

Dodaj v: Digg del.icio.us Technorati Reddit

Prijavite napako v članku »

Komentarji
  1. notranji sovražnik torek, 09.02.2010 ob 13:42

    najbolje, da 10. februar razglasimo za dan zmage nad protirevolucijo. italijani bodo praznovali zgodovinsko kao krivico v zvezi s fojbami in eksodusom, mi pa bomo ponovno iskali notranjega sovražnika, ki baje spet sodeluje z italijani, ker butalci očitno ne premorejo boljšega odgovora italijanom. to je res pravi način za reševanje sodobnih problemov. koprčani, pejte se mal solit... dajmo raje italijanom povedat in pokazat, kaj je bil fašizem, kot da spet iščemo sovražnika tam, kjer ga ni, se pravi med domačimi ljudmi. istočasno pa priznajmo, kaj je bil komunizem, ki je odgovoren zlasti za fojbe. ampak komunisti ne bi bili komunisti, če bi znali kaj drugega, kot kriviti in napadati slovenca brata. pejte že enkrat na smetišče uzgodovine, preden naredite novo štalo...

    1. notranji sovražnik torek, 09.02.2010 ob 14:07

      pa še to: obtožimo italijane, da so z napadom na jugoslavijo povzročili pri nas komunistično revolucijo in sprožili nadvse kjrvavo državljansko vojno, katere grenke sadove so potem tudi sami poželi s fojbami...

  2. GROF THURN.. torek, 09.02.2010 ob 14:12

    Te čudake je zgodovina popolnoma povozila. Živijo v svojem času. Gre pa res za restavracijo nekega obdobja komunizma. To je vidno posebej na primorskem. Žal primorci, meja z Italijo je padla, treba se bo navaditi na nova dejstva.

    1. notranji sovražnik torek, 09.02.2010 ob 14:26

      grof, žal to ni samo problem primorcev. pri nas je vrednota komunistični protifašizem, ni pa vrednota demokratični antitotalitarizem, ki ne dela razlike med komunizmom in fašizmom.

    2. GROF THURN.. torek, 09.02.2010 ob 14:32

      Se popolnoma strinjam.

    3. notranji sovražnik torek, 09.02.2010 ob 15:11

      grof, zato ker kot nacija nismo sposobni demokratičnega antitotalitarizma, zato tudi nismo sposobni italijanom dati dostojnega odgovora v zvezi s fojbami. če bi se čutili demokrate, bi jim jasno in glasno povedali, da so fojbe njihovo maslo, da je vzrok fojb iskati v napadu sil osi, vključno z italijo, na tedanjo jugoslavijo, ki je komunistom dal priložnost, da so izvedli revolucijo in sprožili državljansko vojno, v ta kontekst pa sodijo tudi fojbe...

  3. člen133 torek, 09.02.2010 ob 17:29

    10 let je bil ta Idrijec (Fortič) nezakoniti direktor TV Ljubljana!

  4. člen133 torek, 09.02.2010 ob 17:57

    notranji sovražnik torek, 09.02.2010 ob 14:26

    grof, žal to ni samo problem primorcev. pri nas je vrednota komunistični protifašizem, ni pa vrednota demokratični antitotalitarizem, ki ne dela razlike med komunizmom in fašizmom.
    ____________________________________________________________________
    Zelo zgoščeno si tole povedal. Samo z nekaj besedami - in zadel pravo bistvo. Kajti za levo usmerjene je vsak tisti, ki je proti komunizmu, avtomatično fašist.

  5. JEŽEK torek, 09.02.2010 ob 22:22

    GROF THURN.
    "Te čudake je zgodovina popolnoma povozila."

    V celoti se strinjam tej ugotovitvi. Le zakaj ste šli pa poljubljat ukupatorjeve škornje. To ste storili v trenutku, ko je bil slovenski narod predviden za izbris iz zemeljske oble (po pisnih zgodovinskih dokumentih).

Dodaj komentar

Za komentiranje morate biti prijavljeni.

Zadnje objavljeno
Najbolj brano
Najbolj gledano
Najbolj komentirano
Vaši prispevki
Foto.Dnevnik.si

Dnevnik.si