Dan Rudolfa Maistra obeležujemo 23. novembra. (Foto: Dokumentacija Dnevnika)
- Oglas
Jerovšek v sporočilu za javnost meni, da je treba morsko mejo s Hrvaško določiti tako, "da bomo imeli morje, po katerem 'Maistrov hrastov brod vedno vozil bo slovenski rod'". "Drugače bo morje Adrijansko bučalo drugim narodom," je opozoril poslanec in poudaril, da smo Slovenci dolžni ubraniti južno morsko mejo.
Žerjav pa je opozoril, da je danes moč potegniti vzporednico s časom, ko si je Maister prizadeval rešiti celotno ozemlje Koroške, a mu ni uspelo, ker ni imel podpore nekaterih vplivnih sonarodnjakov, ki bi lahko z njim spremenili zgodovino. Kot je zapisal v sporočilu za javnost, "nekateri današnji vplivni sonarodnjaki na položajih ne zmorejo samozavesti, poguma in odločnosti braniti slovensko ozemlje in teritorialni stik Slovenije z odprtim morjem, ko se Slovenci znova ne zmoremo poenotiti pri tako pomembnem vprašanju, kot sta državna meja in gospodarski interes, slab arbitražni sporazum pa deli tako politiko kot slovensko javnost".
"Živimo v samostojni, demokratični državi, smo člani največje skupnosti držav, Evropske unije, in vendar zopet popuščamo pritiskom velikih," je nad dogodki zaskrbljen Žerjav, ki opozarja, da od časov Rudolfa Maistra do danes Slovenci kos za kosom izgubljamo svoje ozemlje. Arbitražni sporazum, ki sta ga podpisala premiera Slovenije in Hrvaške Borut Pahor in Jadranka Kosor, pa po mnenju Žerjava poleg tega, da ne zagotavlja nobene pravične rešitve, tudi ogroža gospodarske interese Slovenije. Ob tem je vodja SLS opozoril, da se z arbitražnim sporazumom o meji s Hrvaško "zna zgoditi", da se bomo spomnili Maistra, "ko bomo čez desetletja pojasnjevali našim zanamcem, zakaj Slovenija ni pomorska država in zakaj je Luka Koper samo še eno od obrobnih pristanišč severnega Jadrana".
Kot ob dnevu Rudolfa Maistra poudarjajo tako v SDS kot v SLS, se imamo temu heroju danes zahvaliti za to, da je danes slovenski Maribor, da je slovenska Štajerska, Prekmurje in del Koroške. "Vprašanje je, ali se dovolj zavedamo, kako pomemben je bil Maistrov boj za našo severno mejo, ko se je tako rekoč na lastno pest odločil, da delov svoje domovine ne bo prepustil tujcem," se sprašuje Žerjav. Jerovšek pa vsem Slovencem želi "takšne odločnosti, kremenitosti, zdravega in pristnega domoljubja, kot ga je premogel slovenski general, na katerega smo lahko upravičeno ponosni".
Jerovšek je še zapisal, da nas dogodki iz 23. novembra 1918, ko je Maistrova vojska je z bliskovito vojaško akcijo razorožila nemško zeleno gardo, učijo, kako pomembno je, da ima narod v prelomnih trenutkih prave voditelje in danes v pogojih državnosti take politike, ki so tudi državniki.
Dnevnik.si














































pravi igor nedelja, 22.11.2009 ob 11:39
Citat.
Poslanec SDS Jožef Jerovšek je tako zapisal, da "nam danes zaradi pomanjkanja Maistrove kremenitosti premikajo morsko mejo". Podobno meni tudi vodja SLS Radovan Žerjav.
Fanta, puške v roke in na juriš. tako je naredil tudi Maister. S seboj vzamita, še abrambo. Bomo navijali za vas!
vidim nedelja, 22.11.2009 ob 12:06
se strinjam...čvekanje nič ne stane, drugače je konkretno to pa ti gospodje nebi
kumina nedelja, 22.11.2009 ob 18:51
zelo dobro, sedi 5, prinesem pašto..
hieroglif nedelja, 22.11.2009 ob 12:26
Tem SDSovcem buči v buticah njihovih. Pa ne morje Adrijansko. Pa tudi od znanja nemščine jim ne buči prav veliko.
Jethro nedelja, 22.11.2009 ob 15:32
Jaz bi pa g.Janšo vprašal, če se zaveda, da nosi direktno odgovornost za premik meje na most nad Dragonjo. Ko smo se 1991 osamosvajali, je bil storjen največji greh, ki je sporu sploh dal vzrok za njegov nastanek. Kot obrambni minister je Janša barikade postavil na most namesto na hrib. Zanimivo, da ljudje pozabljajo take "podrobnosti", kriv je pa Pahor, če bo meja tam, kajne? Veste kaj, izrabljanje proslave Maistra za nabiranje političnih točk je že malo pretirano očetje, sploh če to počnejo ljudje, ki so sodelovali pri nastanku tega spora in ga v svoji političnio karieri niti za mm razrešili!
Sram vas bodi SDS in SLS!
kumina nedelja, 22.11.2009 ob 18:58
ja to je bilo pa tako, ko je bil Janez obrambni, Igor pa notranji organ...se nista mogla dogovort al bi pašto al makarone
GROF THURN nedelja, 22.11.2009 ob 19:19
Če pa šef MILAN ni dovolil. Jab ga.
pepe ponedeljek, 23.11.2009 ob 08:21
Slab spomin ali SdSesovska tradicija zameglevanja, njun šef jebil Lujze Pederle
duna nedelja, 22.11.2009 ob 18:54
dolhermitja..podpišem!
GROF THURN nedelja, 22.11.2009 ob 19:19
Ti pa lahko Simiču podpišeš skupaj s prevarantskim Perićem !!
encijan nedelja, 22.11.2009 ob 20:20
Ja kje pa si ta dva našel ? Ta dva imata z mejo toliko, da samo pokažeta dokumente, če gresta čez mejo. Poglej si naslov, boš videl kam si svoj komentar napopal.
saldo nedelja, 22.11.2009 ob 19:02
Tudi tokrat dolhermitja ima popolnoma prav!
GROF THURN nedelja, 22.11.2009 ob 19:18
Najbrž nima prav. Vse to kar je zapisal se je pravzaprav dogajalo v času vladavine LDS - Janeza Drnovška. Nalijmo si čistega vina.
pravi igor nedelja, 22.11.2009 ob 19:46
Grof, ti očitno piješ Šmarnico. Pust jo, je nevarna za sive celice pri katerih si že od rojstva hendikepiran!
GROF THURN nedelja, 22.11.2009 ob 19:22
Omenjanje Maistra je na mestu, je simbolno, z razliko da se bo treba za južno mejo zelo potruditi.
Prvi signali iz koalicije prihajajo. Za Hrvaške medije je Zalar pojasnil da bi se lahko sedaj arbitraži pač izognili, ter prešli na bilateralna pogajanja. Čudno !!
pepe ponedeljek, 23.11.2009 ob 08:24
Samo Maister ni čakal, da so sovragi lezli na našo stran, ampak jih je začel preganjati preko meja, za katere je mislil ali bil zmožen doseči.
Trgovci na črno z orožjem, špa niso mogli hkati prodajati in preganjati stranke, ki je bila dober plačnik.
Se pozablja, da je Tuđman ponujal del istre v zameno za orožje, pa je bodoči veliki vodja raje imel orle z žigom bundes banke.
GROF THURN nedelja, 22.11.2009 ob 19:31
Aleš Zalar odgovarja. 22. 11. 2009
Podprli ste tudi predlagani arbitražni sporazum za reševanje mejnega spora s Hrvaško. Zakaj vzbuja toliko dvomov?
"Arbitražni sporazum zagovarjam, ker je sredstvo, da lahko Slovenija in Hrvaška dokončno na vzajemno sprejemljiv način rešita mejna vprašanja. V njem vidim ključno določbo, ki sploh ni predmet razprav, in sicer, da se stranki kadarkoli v arbitražnem postopku lahko odločita za neposredno reševanje spora, tudi z mediacijo. Mislim, da se bo zgodilo prav to. V trenutku, ko se bo začel izvajati arbitražni postopek, bosta obe državi imeli močan interes, da ne izgubita nadzora nad postopkom in končnim rezultatom. Arbitražni postopek je kot vsak sodni postopek nepredvidljiv, prava tekma, včasih pravna vojna in lahko traja precej dolgo. Nobena stran ne bo prevzela tega tveganja, da bi jo arbitražna odločba presenetila. Pri mediaciji se to ne more zgoditi."
Kritiki arbitražnega sporazuma opozarjajo prav na dolgotrajnost postopka, saj bo Hrvaška tem času vstopila v Unijo, Slovenija pa bo izgubila svoj argument moči.
"Slovenija je s to potezo potrdila, da Hrvaške nikoli ni izsiljevala, kot so nam očitali številni v EU. Hrvaško smo blokirali, ker bi lahko njeni predloženi dokumenti škodili slovenskim interesom glede določitve meje. Slovenija pa ne namerava izsiljevati Hrvaške glede njenega vstopa v EU. Sedaj imata državi priložnost, da poiščeta prvo soglasje o arbitrih. Hrvaške politike že skrbi, če bosta listo arbitrov samostojno določala predsednik Evropske komisije Jose Manuel Barroso in novi komisar za širitev."
Hrvatje omenjajo, da je najverjetnejša možnost, da bodo trije arbitri sodniki mednarodnega sodišča v Haagu.
"Omenjena možnost obstaja, če se državi ne bi mogli dogovoriti glede predsednika arbitražnega tribunala in dveh arbitrov v relativno kratkem času, saj bi jih potem imenoval predsednik haaškega sodišča. A nobenega razloga ni, da bi se to zgodilo. Prav tako ni potrebe, da predsednik Evropske komisije Barroso določi listo arbitrov, saj lahko državi sami dorečeta dogovor o tej listi in jo predložita Barrosu."
Nekateri ugledni posamezniki, kot je recimo tržaški akademik Boris Pahor, so mnenja, da bi bilo bolje, če bi ostal primer nerešen in bi počakal na boljše čase za reševanje spora.
"Mejni spor nenehno zastruplja medsebojne odnose. S Hrvaško imamo pomembno trgovinsko menjavo. Vedno si moraš prizadevati za dobre odnose s sosedi, tako kot si tudi doma nihče ne želi soseda, ki te ne pozdravi. Najlažje je dvigniti roke od problema, kar je izmikanje odgovornosti, tudi odgovornosti do prihodnjih generacij."
Avtor: Gregor Cerar
sstamcar nedelja, 22.11.2009 ob 19:55
Seveda, saj Janša in Ivek nista bila sposobna rešiti spor med državama. Kaj zdaj se ponašata z Majstrom, sama sta bila v Vladi pa kaj sta naredila , popolnoma nič,samo klečeplazenje! Pa naj predlagata nove rešitve, morda tiste, ki sta imela pripravljene, pa jih kobajagi, nista hotela izdati javnosti. Zdaj pljuvata na vse, pa v resnici pljuvata po sebi, ker nista bila sposobna izvesti .. Pa da je greh še večji, izhajata iz desne stranke, pa nič, ker Ivek je Ivek in kaj budu oni slovenčki!
Majster je vedel,da se bori za pravice slovencev in to je resnica. Zdaj onadva zlorabljata njega, češ on je zmogel, vi pa tega nemorete! Preberi hrvaški tisk, vsi kličeju IVEK NE trebamo te više, mi možemo bez tebe! Torej , opozicija ,zamudili ste!
encijan nedelja, 22.11.2009 ob 20:49
Radovan in Jerovšek, izkažita se, tudi vama bo(m)do postavili spomenik, če bosta taka heroja kot Maister. Potrebna so dejanja, ne lepe besede. Besede so pozabljene, dejanja ne. Tudi tako opevani osamosvojitelji bi leta 91 lahko nekaj iztržili, pa niso. Rudolf Maister je bil samo eden, bil je borec za severno mejo, za južno mejo ga še iščemo. Kdo bo ? Jerovšek, Žerjav, Jelinčič, Janša, da ne bom naprej našteval. Dajmo jezikavi borci, v boj za južno mejo !