Novice.Dnevnik.si Novice/Slovenija

Jutri bo minilo prvo leto mandata Pahorjeve vlade, zaznamovano z gospodarsko krizo

Ljubljana - Pahorjeva vlada je mandat nastopila v času, ko je svet zajela gospodarska in finančna kriza, zato je bil večji del aktivnosti v prvem letu dela usmerjen v premagovanje in blažitev njenih posledic. V veliki meri pa se je ukvarjala tudi z urejanjem odnosov s Hrvaško.

Dnevnikovi odgovorni urednik, urednik in novinar ocenili prvo leto Pahorjeve vlade Vlada je v prvem letu mandata med drugim znižala prejemke upravam in nadzornim svetom družb v državni lasti, veliko pozornosti je zbudila tudi s kadrovskimi potezami, predvsem v Novi Ljubljanski banki. (Foto: Luka Cjuha)

Oglas
 

Večji del aktivnosti prvega leta vlade je bil usmerjen v premagovanje in blažitev posledic finančne in gospodarske krize. Vlada je lanskega novembra oblikovala krizno skupino ministrov, ki je pripravila več sklopov ukrepov, namenjenih pomoči finančnemu in podjetniškemu sektorju ter prebivalcem, s katerimi naj bi predvsem spodbudili kreditno aktivnost bank, izboljšali likvidnost v gospodarstvu in ohranjali delovna mesta. Skupna vrednost ukrepov znaša do 12 milijard evrov oz. približno tretjino slovenskega BDP.

Medtem ko so številna podjetja izkoristila možnosti, ki jih ponujata zakon o delnem subvencioniranju skrajšanega polnega delovnega časa in zakon o delnem nadomestilu plače - po oceni ministrstva za delo naj bi tako ohranili približno 20.000 delovnih mest -, pa kreditni krč ni popustil kljub februarja sprejeti, a šele junija zagnani jamstveni shemi bankam za kreditiranje podjetij. Kriza se je odrazila v povečanju brezposelnosti in zmanjšanju števila delovno aktivnega prebivalstva. S povečanjem obsega socialnih transferjev ter zmanjšanjem davčnih prihodkov pa je vplivala tudi na proračun.

V prvem letu vlade smo doživeli dva rebalansa proračuna. S prvim, sprejetim konec marca zaradi javnofinančnih učinkov protikriznih ukrepov, se je javnofinančni primanjkljaj povečal na 3,4 odstotka BDP. Sprejetje drugega rebalansa sredi julija je bilo potrebno predvsem zaradi nižjih proračunskih prihodkov ter prilivov v pokojninsko in zdravstveno blagajno, javnofinančni primanjkljaj pa se je povzpel na 5,5 odstotka BDP.

Potrebe po strukturnih prilagoditvah in opredelitvi razvojnih politik, ki naj bi povečevale gospodarski potencial in zagotavljale proračunsko vzdržnost, so vladi narekovale pripravo programskega proračuna za leti 2010 in 2011. Država je zaradi posledic globalne gospodarske krize okrepila zadolževanje na mednarodnem finančnem trgu. Izdala je tri državne obveznice - januarja, marca in septembra - v skupni vrednosti štiri milijarde evrov. Vlada je pristopila k ukrepom za povečanje učinkovitosti črpanja evropskih sredstev.

Vlada je znižala prejemke upravam in nadzornim svetom družb v državni lasti, veliko pozornosti je zbudila tudi s kadrovskimi potezami, predvsem v Novi Ljubljanski banki.

Zaradi finančne in gospodarske krize se je vlada že takoj ob nastopu mandata morala soočiti tudi z vprašanjem zniževanja stroškov na področju plač v javnem sektorju ter stroškov, ki so potrebni za delo državnih organov. Dvakrat so dosegli dogovor s sindikati javnega sektorja o ukrepih na področju plač, s katerim so prilagodili realizacijo plačnega sistema, ki ga je pripravila prejšnja vlada. Med drugim je vlada delno zamrznila rast plač in pokojnin ter prestavila dokončno uskladitev plač javnih uslužbencev.

Vlada je dosegla tudi dogovor s pravosodnimi funkcionarji, obenem pa so sodniki prenehali s stavko, začeto julija lani. Plače pravosodnih funkcionarjev so namreč uskladili z odločbo ustavnega sodišča in jih uvrstili v višje plačne razrede. Opoziciji se takšni ukrepi v času krize niso zdeli primerni, zato je zahtevala razpis referenduma, ki pa ga je ustavno sodišče zavrnilo.

Že pred nastopom mandata je vlada napovedovala nov model kadrovske politike, po katerem ne bi bilo več ideološke delitve na "naše in vaše" ter kadrovskih menjav brez utemeljenega razloga. V ta namen je vlada ustanovila kadrovsko-akrediacijske sveta za posamezna področja kot svetovalna telesa za zagotavljanje sodelovanja strokovne javnosti pri izbiri kandidatov. A je ravno kadrovska politika nove vlade v tem letu naletela na številne očitke opozicije, ki meni, da vlada kadruje predvsem politično. Nekatere kadrovske poteze so vzbudile veliko pozornosti, denimo imenovanje Aleša Guliča na mesto direktorja urada za verske skupnosti.

Vlada se je v prvem letu mandata lotila tudi reševanja problematike izbrisanih, ki se vleče že dobrih 17 let. Februarja je ministrstvo za notranje zadeve na podlagi odločbe ustavnega sodišča začelo izdajati odločbe tistim izbrisanim, ki so si v vmesnem času že uredili status. Zato si je ministrica Katarina Kresal tudi prislužila interpelacijo, ki pa jo je v državnem zboru uspešno prestala. Novembra pa je vlada pripravila še novelo zakona o urejanju statusa državljanov drugih držav naslednic nekdanje SFRJ v RS, ki ureja status tistim izbrisanim, ki niso bili upravičeni do dopolnilnih odločb in večinoma nimajo urejenega statusa.

Med drugim se je vlada v v prvem letu svojega delovanja lotila tudi modernizacije pokojninskega in zdravstvenega sistema. Pristojna ministrstva so pripravila izhodišča za reformo pokojninskega sistema ter pripravila zakon o zdravstveni dejavnosti in zdravstvenem varstvu in zavarovanju. V javnosti zelo odmeva tudi predlog družinskega zakonika, v katerem bi bila združena vsa relevantna družinska zakonodaja, prav tako pa izenačuje pravice državljanov ne glede na spolno usmerjenost in med drugim istospolnim parom omogoča posvojitev otrok.

Na zunanjepolitičnem področju se je vlada Boruta Pahorja v prvem letu svojega mandata ukvarjala pretežno s Hrvaško. Potem ko je že prejšnja vlada opozorila, da Hrvaška v dokumentih, ki jih je predložila za pristopna pogajanja z EU, prejudicira državno mejo, je Pahorjeva vlada decembra blokirala nadaljevanje hrvaških pogajanj z unijo.

V zapletu je najprej neuspešno posredovalo francosko predsedstvo EU in nato evropski komisar Olli Rehn, a je tudi njegovo posredovanje junija propadlo. Po krajšem zastoju in prihodu Jadranke Kosor na čelo hrvaške vlade pa so se pogovori daleč od oči javnosti in tudi ob, kot se je izvedelo kasneje, posredovanju ZDA, nadaljevali. Premiera Pahor in Kosorjeva sta v začetku septembra vse presenetila z dogovorom o reševanju mejnega spora pred arbitražo ter slovenski odpravi blokade hrvaških pogajanj z unijo.

Slovenija in Hrvaška sta arbitražni sporazum podpisali oktobra. Premier Pahor je bil navdušen, opozicija, ki premieru med drugim očita, da se glede ključnega zunanjepolitičnega vprašanja z njo ni posvetoval, pa kritična in je napovedala, da sporazuma ne bo podprla. Vladajoči koaliciji je uspelo z napovedjo predhodnega referenduma o arbitražnem sporazumu opozicijo, ki je napovedovala naknadni zakonodaji referendum, prehiteti. Ob napovedanem referendumu in ker je vlada sporazum s Hrvaško dala tudi v presojo ustavnemu sodišču, pa bodo odnosi s sosednjo državo v ospredju vsaj še nekaj mesecev.

Ostala zunanjepolitična vprašanja so bila v senci Hrvaške. Slovenija je od maja do novembra predsedovala Svetu Evrope, v pripravi sta nov zakon o zunanjih zadevah, glede katerega je bilo največ polemik v zvezi z imenovanjem veleposlanikov, ter nova strategija za sodelovanje Slovenije v mednarodnih operacijah. Zunanje ministrstvo pa je sklenilo v prihodnje večji poudarek dati gospodarski diplomaciji.

Dodaj v: Digg del.icio.us Technorati Reddit

Prijavite napako v članku »

Komentarji
  1. notranji sovražnik petek, 20.11.2009 ob 09:19

    obletnica da te kap...

    1. dolhermitja petek, 20.11.2009 ob 11:09

      Citat:
      obletnica da te kap...

      Ja, res ni da bi se preveč hvalil s tem. Vendar tudi v letih debelih krav pod svetilniško vlado ni bilo nič bolje. Bila je inflacija - kruh meso in mleko so se podražili trikrat v enem letu (meso skupno za 32%), pa Bajuk tega še opazil ni, dvakrat višjo stopnjo inflacije, kot je bilo povprečje ostalih članic EU je pa razlagal s slovensko specifičnostjo. In ko je počil prenapihnjeni balonček konjukture, se tudi noben član takratne vlade ni kaj dosti sekiral. Vsi glih!!

    2. atilij petek, 20.11.2009 ob 11:27

      Citat:
      Ja, res ni da bi se preveč hvalil s tem. Vendar tudi v letih debelih krav pod svetilniško vlado ni bilo nič bolje. Bila je inflacija - kruh meso in mleko so se podražili trikrat v enem letu (meso skupno za 32%), pa Bajuk tega še opazil ni, dvakrat višjo stopnjo inflacije, kot je bilo povprečje ostalih članic EU je pa razlagal s slovensko specifičnostjo. In ko je počil prenapihnjeni balonček konjukture, se tudi noben član takratne vlade ni kaj dosti sekiral. Vsi glih!!

      Frazoslovje o deblih kravah je mit. Če bi prejšnja vlada sposobna kot je sedanja, tudi teh debelih krav ne bi bilo...Ampak bi rekel, da je sedanjo krizo povzročil paničen in napihnjen stran pred inflacijo. Cetralna banka je dvignila obrestne mere, sicer je zaustavila inflacije in s tem gospodarstvo - zadeve so pa obrnile na slabše...

    3. Wagnerr petek, 20.11.2009 ob 11:40

      Citat:
      Frazoslovje o deblih kravah je mit. Če bi prejšnja vlada sposobna kot je sedanja, tudi teh debelih krav ne bi bilo...Ampak bi rekel, da je sedanjo krizo povzročil paničen in napihnjen stran pred inflacijo. Cetralna banka je dvignila obrestne mere, sicer je zaustavila inflacije in s tem gospodarstvo - zadeve so pa obrnile na slabše...

      Obnova države po katastrofi je vedno bila in bo draga, pa potem še ta svetovna kriza....

    4. notranji sovražnik petek, 20.11.2009 ob 11:44

      no mitja, malce bolje je pa kljub vsemu bilo pod prejšnjo vlado. poleg inflacije, ki kljub vsemu ni bila ravno zelo visoka in je imela poleg internih razlgov (premajhna konkurenca na trgu živil, uvedba evra in podražitve v zvezi s tem) tudi eksterne razloge (visoke cene energentov in hrane na svetovnem trgu), smo imeli tudi kar zavidljivo rast, realno rast plač (čeprav še vedno nizko glede na rast produktivnosti), 50% nižjo brezposelnost kot zdaj... se pa strinjam, da se je v tej navidez dobri gospodarski sliki skrival rak našega gospodarstva, ki je tudi pod JJ strahovito rastel, in to je tajkunizacija gospodarstva oziroma menedžerski odkupi podjetij brez kapitala, kar je svetovni unikum, izčrpavanje odkupljenih podjetij prek izplačevanja visokih dividend, prek fiktivnih računov obvodnim podjetjem doma in v tujini, nizka vlaganja v razvoj, ob sramotno nizkih plačah - vse zato, da so tajkuni poravnavali svoje obveznosti do bank. poleg tega pa so se tajkuni takrat šli tudi strahovito koncentracijo kapitala v lastnih holdingih, spet z denarjem, ki ga niso imeli, in so si ga zato izposodili pri bankah, te pa spet najemale kredite v tujini. posledica tajkunske koncentracije kapitala brez denarja je bila tudi skokovita rast vrednosti delnic, potem pa se je s krizo vse to razpočilo kot milni mehurček. cene delnic so padle za 70, 80 in več %, edino krediti bankam so ostali na prvotni ravni. ampak to bomo poravnali davkoplačevalci. 4/5 kreditov NLB in NKBM je bilo podeljenih tajkunom, namesto, da bi se denar vlagal v perspektivna podjetja. zato pa nam je BDP padel bistveno bolj kot je povprečje v evro-območju, kamor smo, kot zgleda, pomotoma zašli. kajti to je kljub vsemu elitni gospodarski klub. JJ je seveda objektivno odgovoren, da ni ukrepal zaoper tajkunizacijo gospodarstva, ki spravlja delavce v bedo prek sramotno nizkih plač, podjetja pa bankrot, ker ne vlagajo v razvoj in ne zmorejo plačevati kreditov, toda subjektivno so odgovorni tajkuni oziroma pradržava, ki je iz ozdaja diktirala tajkunizacijo, tako kot zdaj iz ozadja sanirajo tajkune z državnimi jamstvi. milijarde spet tečejo na napačno mesto, kjer bodo poniknile kot voda v pesku brez haska na BDP... poleg tega je imel JJ zavezane roke tudi zato, ker je bil desus kot izpostava levice z eno nogo stalno izven koalicije in bi v primeru, da bi JJ resno nastopil zoper tajkune, definitivno vlada padla... mitja, takle mamo. ne mislim, da je JJ bistveno boljši od kučana, da je desnica boljša od levice, ampak veliko večjo realno moč ima levica in zato tudi večjo objektivno in subjektivno odgovornost za to državo, ki leze počasi spet tja, od koder smo mislili, da smo pobegnili: na balkan...

    5. notranji sovražnik petek, 20.11.2009 ob 11:57

      Citat:
      Obnova države po katastrofi je vedno bila in bo draga, pa potem še ta svetovna kriza....

      pisati bedarije ni noben problem... katastrofa je bila komunistična revolucija, katastrofa je tranzicija iz komunizma v rdeči fašizem, ki so jo vodili isti, kot so izvedli revolucijo...

    6. Wagnerr petek, 20.11.2009 ob 12:38

      Citat:
      pisati bedarije ni noben problem... katastrofa je bila komunistična revolucija, katastrofa je tranzicija iz komunizma v rdeči fašizem, ki so jo vodili isti, kot so izvedli revolucijo...

      Jaz živim v 21.stoletju.

    7. notranji sovražnik petek, 20.11.2009 ob 12:45

      saj to je ravno problem: da zombiji z mentaliteto iz prejšnjega stoletja krojijo usodo generacij 21 stoletja...

    8. Wagnerr petek, 20.11.2009 ob 12:57

      Citat:
      saj to je ravno problem: da zombiji z mentaliteto iz prejšnjega stoletja krojijo usodo generacij 21 stoletja...

      Odhajam se ustrelit namesto tebe !

    9. notranji sovražnik petek, 20.11.2009 ob 13:04

      daj potolaži se. bova skupaj zapela: druže tito mi ti se kunemo, da sa tvoga puta ne skrenemo...

    10. Wagnerr petek, 20.11.2009 ob 13:13

      Citat:
      daj potolaži se. bova skupaj zapela: druže tito mi ti se kunemo, da sa tvoga puta ne skrenemo...

      Nekateri smo skrenili že pred 1980, del jih je po 1980, največ vas pa je po 1991 in 2004.

    11. notranji sovražnik petek, 20.11.2009 ob 13:32

      koliko si star, wagnerr? pešnajst? takrat mulci govorijo: moj fotr ma pa tak avto, da niti v garažo ne gre... (opomba: ker je not preveč krompirja od stare mame...)

    12. Wagnerr petek, 20.11.2009 ob 14:49

      Citat:
      koliko si star, wagnerr? pešnajst? takrat mulci govorijo: moj fotr ma pa tak avto, da niti v garažo ne gre... (opomba: ker je not preveč krompirja od stare mame...)

      Tega pa ne razumem, je pa gotovo zelo modro, saj je izpod tvojega peresa. Star sem toliko, da sem sodeloval pri zasedbi FF - sem bil hud "disident". Pa še nekateri moji sorodniki tudi. Veš, nekaj iz družine jih je bilo v KP, ker so delali akademske kariere in so potrebovali tisto knjižico, da so lahko šli brez skrbi v tujino na izpopolnjevanja in podobno. Jaz poznam vse sloje in nivoje, vem za kaj je šlo takrat, ti pa samo naklapaš in nakladaš, vse mešaš in mečeš v isti koš, a v resnici niti najmanjšega pojma nimaš, za kaj je šlo.

    13. notranji sovražnik petek, 20.11.2009 ob 14:53

      po nivoju tvojega pisanja se sploh ne bi čudil, če si kak doktor samoupravljanja in podobnega nakladanja. samo, kaj češ wagner, zdaj so drugi časi in doktorji samoupravljanja so... no saj sam veš...

    14. Wagnerr petek, 20.11.2009 ob 14:56

      Citat:
      po nivoju tvojega pisanja se sploh ne bi čudil, če si kak doktor samoupravljanja in podobnega nakladanja. samo, kaj češ wagner, zdaj so drugi časi in doktorji samoupravljanja so... no saj sam veš...

      Bolje to kot paver, kar si, po tvojem pisanju sodeč.

    15. notranji sovražnik petek, 20.11.2009 ob 14:58

      wagner: glede tistega, česar ne razumeš (kar me ne čudi): otroci se hvalisajo, tam nekje do starosti pešnajst let...

    16. notranji sovražnik petek, 20.11.2009 ob 15:06

      sicer pa wagner: če si ti tako razsvetljen, da veš 'za kaj je šlo' in poznaš 'vse sloje in nivoje', razsvetljuj s svojimi posti nevedno in neuko ljudstvo, namesto da se greš poniglavosti na ravni pešnajstletnikov...

    17. Wagnerr petek, 20.11.2009 ob 15:16

      Citat:
      sicer pa wagner: če si ti tako razsvetljen, da veš 'za kaj je šlo' in poznaš 'vse sloje in nivoje', razsvetljuj s svojimi posti nevedno in neuko ljudstvo, namesto da se greš poniglavosti na ravni pešnajstletnikov...

      Jaz ti na vse pretege že vseskozi razlagam, ti si na vse pretege trudiš ne razumeti in goniš svojo... karkoli že...

    18. notranji sovražnik petek, 20.11.2009 ob 16:14

      Citat:
      Tega pa ne razumem, je pa gotovo zelo modro, saj je izpod tvojega peresa. Star sem toliko, da sem sodeloval pri zasedbi FF - sem bil hud "disident". Pa še nekateri moji sorodniki tudi. Veš, nekaj iz družine jih je bilo v KP, ker so delali akademske kariere in so potrebovali tisto knjižico, da so lahko šli brez skrbi v tujino na izpopolnjevanja in podobno. Jaz poznam vse sloje in nivoje, vem za kaj je šlo takrat, ti pa samo naklapaš in nakladaš, vse mešaš in mečeš v isti koš, a v resnici niti najmanjšega pojma nimaš, za kaj je šlo.

      wagner, sicer me nič ne briga zate, ampak ker ti stalno: jaz vem..., jaz sem... jaz... jaz.. ti ne veš..., ti nisi..., ti.. ti.. ti.. se ti ne zdi, da je to malce otročje? ali resen človek tako vodi debato?
      kar zadeva tvoje 'komunistične reference', kot jih sam navajaš, da so tvoji sorodniki (in najbrž tudi ti) imeli rdeče klnjižice pač zaradi nekih ugodnosti in privilegijev, ne zato, ker bi bili resnični komunisti... saj to je bilo bistvo komunizma: mislim, da od lenina naprej noben komunist ni verjel v komunizem, kar jih je družilo so bili samo še privilegiji in oblast. šlo se je samo zato. zato ne mi pravit, 'mi nismo bili komunisti, bili smo samo zraven...', ker je to zgodba, ki sem jo neštetokrat slišal. nihče ni bil komunist... točno to so bili komunisti: ljudje brez prepričanja v komunizem, zato pa z veliko željo po oblasti, privilegijih in denarju. nekateri pa niso hoteli biti nikoli zraven prav zato, ker so vedeli, da komunisti dejansko nimajo nebenega resničnega prepričanja in nobene resnične ideologije, razen oblastiželjnosti in pohlepa. poleg tega so na oblast prišli z nepojmljivo morijo, ki je vzela življenja desettisoče slovencev. kdor se druži z zločinci pa .... da komunistov nikoli nikjer ni bilo, se je pokazalo tudi takoj po t.i. demokratičnem preboju, ko je nomenklatura nekdanje partije začela skrbeti izključno za to, da se polasti družbenega/državnega premoženja v največji možni meri. da se skratka pretvori v tisto, kar naj bi bilo do včeraj njihovi zakleti sovražniki: v kapitaliste. s tem ne bi bilo nič narobe, če bi se to dogajalo po pravilih legitimne pravne države. ampak dogajalo se je na način ropa z zlorabo oblasti, zlorabo medijev, zlorabo državne uprave, sodstva, gospodarstva... vsega, kar se je zlorabit dalo. in zdaj seveda taki nekomunisti, ki so imeli samo rdeče knjižice, niso pa nikoli bili zares komunisti, spet ropajo narod in si zraven pravijo, saj zdaj smo v kapitalizmu, zdaj se lahko vsak znajde. kapitalizem pa je seveda nekaj čisto drugega kot rop... razumi, kdor moreš...

    19. notranji sovražnik petek, 20.11.2009 ob 18:00

      Citat:
      Bolje to kot paver, kar si, po tvojem pisanju sodeč.

      kajpa sploh je 'paver'? si morda mislil power?

    20. Wagnerr petek, 20.11.2009 ob 19:51

      Citat:
      kajpa sploh je 'paver'? si morda mislil power?

      páver -vra m (á) nižje pog. kmet: reven paver /
      živeti na pavrih

  2. Wagnerr petek, 20.11.2009 ob 11:38

    Aha, jutri bo torej dan osvoboditve, ko smo znova po štiriletni diktaturi svobodno zadihali.
    Čestitke vsem svobodomiselnim Slovencem. Naj bo ta dan v spomin in opomin, da se nam več ne zgodi demokratična diktatura.

    1. notranji sovražnik petek, 20.11.2009 ob 11:48

      wagner, ti ne boš nikoli več svoboden, ker si zadrt komunistalgik, ki lahko svobodno diha samo v diktaturi proletarita oziroma njegovih pijavk...

    2. vidim petek, 20.11.2009 ob 11:57

      Citat:
      wagner, ti ne boš nikoli več svoboden, ker si zadrt komunistalgik, ki lahko svobodno diha samo v diktaturi proletarita oziroma njegovih pijavk...

      vedno bom in želim biti na nasprotni strani od tebe. Zakaj! Ker si lažnjivec in zlonamernež. Ne želiš dobro vsem-enako. To je tvoj problem z normalnimi vrednotami in vzgojo...

    3. notranji sovražnik petek, 20.11.2009 ob 12:10

      vidim, sam sem na strani vseh demokratov, levih ali desnih. ne maram pa antidemokratov: komunistov, fašistov, klerikalcev... ampak kljub temu jim ne želim nič slabega, samo čim manj oblasti. seveda pa o tem odločajo volilvci. sam pa imam pravico, da verjamem v svoje liberalno-demokratične ideale in da se zanje potegujem, mar ne vidim?!

    4. suicider petek, 20.11.2009 ob 12:12

      zabavno brat te komentarje :) pahor nič ni kriv, janša je vsega kriv!

    5. Wagnerr petek, 20.11.2009 ob 12:41

      Citat:
      vidim, sam sem na strani vseh demokratov, levih ali desnih. ne maram pa antidemokratov: komunistov, fašistov, klerikalcev... ampak kljub temu jim ne želim nič slabega, samo čim manj oblasti. seveda pa o tem odločajo volilvci. sam pa imam pravico, da verjamem v svoje liberalno-demokratične ideale in da se zanje potegujem, mar ne vidim?!

      Grem se obesit namesto tebe !

    6. Wagnerr petek, 20.11.2009 ob 12:43

      Citat:
      wagner, ti ne boš nikoli več svoboden, ker si zadrt komunistalgik, ki lahko svobodno diha samo v diktaturi proletarita oziroma njegovih pijavk...

      Bolje biti rdeč - kot roza. :)

    7. notranji sovražnik petek, 20.11.2009 ob 13:29

      lahko ustanoviš stranko homofilov ali pedofilov. nprej zastava slave roza barve!

    8. Wagnerr petek, 20.11.2009 ob 14:15

      Citat:
      lahko ustanoviš stranko homofilov ali pedofilov. nprej zastava slave roza barve!

      Oh, saj ste si jo prilastili (kaj že počenja duhovščina), vam je postala zaščitni znak (kmetavzar jj ima le dvajset in toliko let mlajšo ženičko, če pogledamo starostne standarde... hmmm, no ja...) !

    9. notranji sovražnik petek, 20.11.2009 ob 14:56

      wagner, si nevoščljiv JJ-ju za mlado ženičko, kajne?! no potolaži se z italijanskim reklom, ki pravi: mlada ljubica moškega pomladi, mlada žena ga postara...

    10. Wagnerr petek, 20.11.2009 ob 15:02

      Citat:
      wagner, si nevoščljiv JJ-ju za mlado ženičko, kajne?! no potolaži se z italijanskim reklom, ki pravi: mlada ljubica moškega pomladi, mlada žena ga postara...

      Oh, spet ti, poudarek je bil na črnih pedofislkih aferah in roza vijoličnih barvah na opravah. Urška in kmetavzar jj sta si verjetno čisto fajna, saj se drugače vzela ne bi, ma smo se hecali - mimogrede, meniš da ga je postarala ? Tako hitro, pa šele nekaj mesecev sta v zakonu.

  3. suicider petek, 20.11.2009 ob 12:13

    pahor nič ni kriv, janša je vsega kriv!

  4. člen133 petek, 20.11.2009 ob 17:41

    Gledano objektivno, ne glede na to, katera vlada je bila v sedlu:
    Še nikoli v vsej zgodovini Slovencev nam ni šlo bolje, kot nam gre po letu 1991!

Dodaj komentar

Za komentiranje morate biti prijavljeni.

Zadnje objavljeno
Najbolj brano
Najbolj gledano
Najbolj komentirano
Vaši prispevki
Foto.Dnevnik.si

Dnevnik.si