Novice.Dnevnik.si Novice/Slovenija

SLS: Posvetovalni referendum o arbitražnem sporazumu ima smisel le z dodatnim vprašanjem

Ljubljana - Predhodni posvetovalni referendum, za katerega se zavzemata predsednik republike Danilo Türk in premier Borut Pahor, bi bil po mnenju SLS smiseln le, če bi na njem poleg jasnega vprašanja o podpori ali nepodpori arbitražnemu sporazumu postavili tudi dodatno vprašanje glede reševanja slovensko-hrvaške meje.

Radovan Žerjav (Foto: dokumentacija Dnevnika)

Oglas
 

Opozicijska stranka v današnjem sporočilu za javnost predlaga vprašanje: "Ali ste za to, da Slovenija podpre vstop Hrvaške v Evropsko unijo, vendar pod pogojem, da se ta umakne s slovenskega ozemlja in morja in da Slovenija ohrani teritorialni stik z odprtim morjem?" To vprašanje je SLS nameravala postaviti v obliki posvetovalnega vprašanja ob hkratnem naknadnem zakonodajnem referendumu, če bi arbitražni sporazum dobil potrditev v državnem zboru.

V SLS so ob tem danes znova opozorili, da arbitražni sporazum prinaša škodljive in verjetno nepopravljive posledice za Slovenijo, saj bo država po njihovem mnenju zelo verjetno izgubila dele svojega ozemlja in teritorialni stik z mednarodnimi vodami.

"SLS je absolutno za to, da imamo pogum, o katerem govori predsednik republike, a ne pogum, da z neupoštevanjem strokovnim pomislekov drvimo proti izgubi delov slovenskega ozemlja in morja ter teritorialnega stika Slovenije z mednarodnimi vodami. SLS je za pogum, da Slovenija končno uveljavi svoje argumente, med drugim številna na mednarodnem pravu utemeljena zgodovinska dejstva, in da tako pridemo do pravične rešitve slovensko-hrvaške meje," so še zapisali v sporočilu za javnost.

Posvetovalni referendum je moč zahtevati, ko je postopek ratifikacije mednarodne pogodbe še v teku; razpiše ga državni zbor na lastno pobudo ali pobudo drugih. Pred njim je obvezna vsaj en mesec dolga kampanja. Pri posvetovalnem referendumu odločitev volivcev pravno ne zavezuje državnega zbora, pomeni pa politično zavezo. DZ z navadno večino odloči, ali bo upošteval izid referenduma.

Državni zbor eno leto po izvedbi referenduma ne more odločati o istem vprašanju, lahko pa prej pride do naknadnega zakonodajnega referenduma, če sta zastavljeni različni referendumski vprašanji.

Tudi na Hrvaškem bodo zbirali podpise za referendum o arbitražnem sporazumu

Zagreb - Hrvaška državljanska pobuda Morje je kopno je danes v Zagrebu sporočila, da bo od 15. do 29. novembra v vseh večjih hrvaških mestih zbirala podpise za razpis referenduma o načinu reševanja spora glede meje s Slovenijo, poroča hrvaška tiskovna agencija Hina. Za razpis referenduma je na Hrvaškem potrebnih pol milijona podpisov državljanov.

Predstavniki pobude menijo, da bi se morali državljani na referendumu izjasniti, ali se strinjajo, da se v celoti zavrže sporazum, ki sta ga v Stockholmu pred dnevi podpisala slovenski premier Borut Pahor in njegova hrvaška kolegica Jadranka Kosor oz. da spora ni moč reševati na ad hoc arbitražnih sodiščih, temveč izključno pred Meddržavnim sodiščem v Haagu ali Mednarodnem sodišču za pomorsko pravo v Hamburgu.

Predstavniki pobude Morje je kopno so z letaki, ki so jih danes delili v Splitu in Umagu, napovedali zbiranje podpisov za referendum tudi v tem dalmatinskem in istrskem mestu, poroča Hina.

Dodaj v: Digg del.icio.us Technorati Reddit

Prijavite napako v članku »

Komentarji
  1. Plastelin sobota, 07.11.2009 ob 15:38

    SLS so vedno blazni strokovnjaki pri vsaki temi, a vsem času, ko so bili v vladi, niso bili sposobni dati normalnega predloga in prispevati k rešitvi meje (ne, Podobnikovi boji in jokanje na meji nista pot k rešitvi). Saj je razumljivo, to je edino vprašanje in tema, s katero se ukvarjajo, ko bo tega konec, ne bo več načina za pridobivanje volilcev in braća Podobnik ne bosta imela razloga se pojavljati v medijih. Tako dno od ljudi in parazite, kateri delujejo samo zaradi pridobivanja tistih nekaj glasov da se prislinijo v parlament, je treba v tej državi čimprej odstraniti, NSi je že izpadel, upam da jim tile ob naslednjih volitvah sledijo.

  2. Betina sobota, 07.11.2009 ob 16:03

    Se povsem strinjam z vami spoštovani Plastelin.
    Morda bi dodala le, da se jim tako ne gre ne za mejo še manj jim je mar za Slovenijo. Če bi jim bilo bi ne razmetavali denarja v teh težkih časi zaradi svoje samoljubnosti.
    Sicer se pa vidi, Sanader in Janša sta že na okopih s svojimi ribiči.
    In to nas čaka, če bi ta sporazum in z njim tudi zaključek določitve meje ne bi uspel.

  3. petdan sobota, 07.11.2009 ob 16:25

    Za SLS je vprašanje, če bodo pri naslednjih volitvah sploh uspeli priti v parlament. Ker na domači sceni nič pametnega skupaj ne spravijo, si skušajo v obmejnem sporu nabrati politične točke. Mar res mislijo, da so volilci neumne ovce?
    Njih sploh ne briga izid arbitraže oziroma kaj bo kdo dobil - SLS se boji za svojo rit !

  4. rortweiler sobota, 07.11.2009 ob 16:37

    da ne bo treba po vojni med slo in hr še enega referenduma delat je najbolje d a SLSofec takoj fpraša še:
    A se strinjaš da bo naša nova meja zaeradi neumnosti politikov na Rapalski meji !

  5. encijan sobota, 07.11.2009 ob 17:51

    Dajte že nehat s takimi kozlarijami, ja kdo pa bo bral litanije na glasovalnem lističu. Vprašanje( če že referendum bo), mora biti kratko, jedrnato in razumljivo tudi za osnovnošolca, čeprav še nima volilne pravice. Pravno zavito vprašanje volilca samo zmede.

  6. drmatilda sobota, 07.11.2009 ob 21:15

    Treba je zavzeti stališče do neciviliziranega lažnega govora. Resnica ali laž? Oboje nekam vodi, pa vseeno vsi prispemo na skupno pot, ki vodi do zadnjega počitka. Zadnje resnice.
    Slovencev nas ni dva milijona. Tako zgledamo, ker nas vedno gledajo od zgoraj, v resnici pa nas je nepregledna množica milijonov, naloženih eden čez drugega. Lahko bi se reklo, da smo trenutno mi vsi le najvišji sloj.
    Niti enega ne moreš vzeti iz kopice, tako tesno smo prepleteni, kajti če bi izdrl enega, bi potem pot ne vodila več do drugega. Le kako lahko drugače obstaja taka mogočna skala? Nikogar vriniti ne moreš namesto drugega, ker jih tako drži skupaj kamnita masa.
    Čarovnik se ni strinjal, da se nad njega zgrinjajo novi in novi sloji, saj se ga je polotil občutek, da zato on tone. Zamislil si je pot nazaj in nas hipnotiziral. Začeli smo zdirati ven posamezne ljudi, enega za drugim, dokler nismo prodrli do samega središča zemlje. Tam pa se obrne vse na glavo, zato nam je povedal, da sicer nismo več tako tesno prepletena skala, še vedno pa ogromna šota. Sebe smo gledali navzdol, skozi oči prvega, ki je izdiral, dokler ni izdrl zadnjega. V središču zemlje se je obrnil okoli kot panceta, nato je zato spet prvi splaval nazaj na površje. Ker je prvi vlekel dol, ko je delal luknje, je potem tudi prvi začel in splaval nazaj na vrh, ker je bil najbolj luknjičav.
    Zato oči od nas spodaj, vidijo tudi silo bremena prihajati od spodaj, čeprav je ta sila za preostali planet zgoraj, ob tem pa čutimo skrivnostno bolečino na glavi in brenčanje v ušesih, čeprav jo oči vidijo in ušesa slišijo prihajati od spodaj. Isti občutek kot v onem 3D kinu, ko te vrže na rit, ker se je slika obrnila na glavo.
    Če tako razmišljaš realno, se ti lahko še zmeša. Zato rad pobaram druge, kako vidijo mojo šoto, če je res taka, kot je rekel oni zgoraj, ki je bil prej spodaj in je ni mogel nikoli prej videti cele od zgoraj. Nato mi drugi potrdijo skrivne domneve, da je goro sicer načela erozija, ni pa nobena izsušena šota, saj vendar vidiš človek, da je še vedno ista, mogočna gora.
    Najprej res nisem vedel, če hočejo, da bi se počutil bolje, ali pa se samo šalijo kot Rode, potem pa se še delajo norca iz mene kot Clinton.
    Kmalu so me imeli zadosti. Fant korenjak, poglej kako tele si, kaj sprašuješ hude neumnosti.
    Kmalu zapade sneg in takrat glej, kako globoko se bo ugreznila tvoja stopinja. Tako boš vedel, da si za sneg še vedno ista gora, čeprav ti začarana pamet pravi, da si majhen zeleni svaljek, tik ob analni odprtini starega ata, ki stalno prdi ter dolgo, predolgo živi sam sredi pravljičnega gozda in se tudi, letim primerno, ne umiva več pretirano. Le še na vsaka 4 leta.
    Poglej, kako se je pod goro ugreznila zemlja in če se ti tudi ta zdi zdaj kaj manjša. Kajti tako lahko na zemljo pritiska le mogočna gora. Sam nikoli ne pustiš take sledi, razen če si jo lahko naložiš celo na ramena. Le stopi ti na njo in glej, če se bo ona zato kaj pogreznila, če misliš da je v tem skrivnostna finta.
    Lahko si želiš, da bi bil narobe obrnjena gora, ki bi zgledala kot pravi Triglav, vendar zemlja te bo vedno izdala, s težo tvojih stopinj. Zdaj pa se vprašaj, kako nastane taka gora, če si drzneš biti njej podoben.
    Ljubi in pomnoži si družinico, mrtve pa polagaj v zemljo, pri čemer pazi, da ti kdo koga ne odnese, da za sabo ne pusti razpoke, pa boš čez nepregledna leta taka trdna gora.
    Takrat jo boš spoštoval in res razumel, kako nastane tak narod in domovina, ki je gora.

  7. domoljubbb sobota, 07.11.2009 ob 21:30

    Moram povedati, da se nedvomno strinjam z odločitvijo Žerjava!

    obrazložitev:
    Glede na to, da je Pahor, kar pomeni vlada pristala na posvetovalni referendum, se strinjam z SLS v smislu, da se doda dodatno vprašanje, kar nebi povzročilo nobenih dodatnih stroškov. Bi pa rezultat dodatnega vprašanjaveliko pripomogel k enotnosti naše politike, kajti le takrat, se bi dejansko vedelo kaj ljudje želijo in posledišno kaj naj politiki zagovarjajo!

    povem naj, da je moj glas tidi glas proti reševanju meje, kakršnega se je lotil Pahor!
    stvar je za dolgoročno rešitev potrebna širšega konsenza!

    1. hieroglif nedelja, 08.11.2009 ob 09:38

      Si se ti vrnil iz tujine? Iz afriške hoste mogoče?
      18 let že iščejo konsenze, razni rupli in ostali nesposobneži pa nič. Tudi tale SLS je bila vedno zraven ali zelo blizu.
      Razen umetnostnih skokov v Dragonjo in zastojev na mejnem prehodu, niso dosegli nič.

  8. pikc sobota, 07.11.2009 ob 21:59

    SLS je edina stranka ki se zavzema za ohranitev slovenskega ozemlja.
    Bravo Žerjav

  9. Betina nedelja, 08.11.2009 ob 01:59

    Oh ta nesrečni Žerjav, tako je prozoren, da se bo razbil, čeprav si poskuša uveljaviti ime na zadevah, ki jim ni dorasel, še vedno ne razume, da so ljudje pametnejši od njega, razen tistih, ki mu sledijo in zagovarjajo nejgove vložke.
    Pretežni večini v Sloveniji je jasno, da opozicija skuša na pritlehen nači preveriti svojo pozicijo, zato tudi to dodatno vprašanje.

    1. MATERJALIST nedelja, 08.11.2009 ob 08:12

      Citat:
      Oh ta nesrečni Žerjav, tako je prozoren, da se bo razbil, čeprav si poskuša uveljaviti ime na zadevah, ki jim ni dorasel, še vedno ne razume, da so ljudje pametnejši od njega, razen tistih, ki mu sledijo in zagovarjajo nejgove vložke.
      Pretežni večini v Sloveniji je jasno, da opozicija skuša na pritlehen nači preveriti svojo pozicijo, zato tudi to dodatno vprašanje.

      Pod dodatno vprašanje bi bilo bolj pametno vprašat državljane:mi lahko oprostite vse moje neumnosti ,saj vam je vsem
      znano, da mi je v predoru padel omet točno na glavo.

  10. duna nedelja, 08.11.2009 ob 05:00

    Žerjav, SLS je tudi na obali nareila veliko škode,..posredno preko manipulacij s kmetijskimi zemljišči, terminali,...vselej je preskakovala,..iz koalicija, ko je videla da podgane skačejo v morje prešla na opozicijo, češ graditev lastene identitete....je ni !sedaj so našli tudi to predvolilno nišo, nenadoma proti terminalom...edino kar zmorejo so ceneni populistični manevri,,...za kaj več jih ni bilo ,jih ni jih ne bo skupaj.

  11. TerraFormer nedelja, 08.11.2009 ob 08:08

    Žerjavček naj se malo umiri s svojimi idejami..

    1. MATERJALIST nedelja, 08.11.2009 ob 08:20

      Citat:
      Žerjavček naj se malo umiri s svojimi idejami..

      Točno,če bi ga takrat pustili v predoru,bi še danes šauflau omet in ne bi vedel kje so meje slovenije.

  12. hieroglif nedelja, 08.11.2009 ob 09:45

    Brata Podpoštenjaka se pripravljata, da bosta preplavala Dragonjo.
    Trenira ju sam Martin Strel.
    Sanader, ki se vrača v politiko in Jej Jej, pa se že pogovarjata, da bi nekaj HR ribičev preselili v Dragonjo.
    Bojijo se namreč, da bi se Podpoštenjaki zaredili tudi na Hrvaškem. Proti slovenski ljudski gripi tamiflu ne pomaga.

  13. rokodelec nedelja, 08.11.2009 ob 10:34

    Tapravi ljudski predsednik, ki je dovolj ljudski.
    Le kje si bil, ko se je sprejel neformalni dogovor na Bledu leta 2007? Stalno se z ničemer ne strinja, niti ne ponudi boljšega predloga, niti ne postavi jasnega referendumskega vprašanja oziroma ga stalno spreminja.
    Samo kakšno kopicanje v Muri ali Dragonji bi verjetno ohladilo nezrelo glavo..

  14. pravi igor nedelja, 08.11.2009 ob 13:58

    Mislim, da je namen Žerjava, predvsem lastna (SLS) identiteta. Trenutno v vseh destruktivnih akcijah prehitevajo SDS. Po moje se hoče Žerjav istrgati iz sence SDS. Tukaj ga razumem, kaj pa če se ves ta destrukt podre? Potem bo pa on pobral kritike in ne SDS. Ta igra je za SLS zelo tvegana, resnici na ljubo izgubiti nimajo kaj, samo smrt bo ( verjetno) še hitrejša.

  15. TIGR torek, 10.11.2009 ob 09:49

    Žerjal ima prav!!!

Dodaj komentar

Za komentiranje morate biti prijavljeni.

Zadnje objavljeno
Najbolj brano
Najbolj gledano
Najbolj komentirano
Vaši prispevki
Foto.Dnevnik.si

Dnevnik.si