Večina investitorjev trdi, da kljub gospodarski krizi nimajo težav s financiranjem in so se v napovedih ušteli kvečjemu zaradi dolgotrajnih postopkov pridobivanja dovoljenj in projektiranja.

Nina Meško, zadolžena za razvoj projektov pri podjetju Immorent, kjer gradijo eno od dveh 72-metrskih stolpnic na Bavarskem dvoru (stala bo ob Telekomovi stolpnici), pojasnjuje, da je tudi njihov projekt še v fazi priprave in da je začetek projektiranja stolpnice predviden septembra, tako da bi gradbeno dovoljenje lahko pridobili spomladi 2010. Če beremo napovedi iz leta 2007, bi ta stolpnica morala do konca letošnjega leta že stati, a po Meškovi zamude niso povezane z gospodarsko krizo, saj ta tempa naložbe naj ne bi upočasnila.

Nekoliko drugače pravi Darko Škodič, direktor podjetja S1, kjer bodo gradili drugo od stolpnic na Bavarskem dvoru (tisto pred Kozolcem), ki priznava, da je svetovna finančna kriza vsekakor vplivala na terminski rok gradnje, saj je bil bančni sektor v krču od lanskega oktobra. "Zadeve se postopoma umirjajo in predvsem pri projektih, ki so na najboljših lokacijah, tako kot je naš, se sodelovanje z bankami ponovno nadaljuje, morebiti malo bolj konservativno in z več zavarovanji, pa vendarle," pojasnjuje Škodič. Dodaja, da gradbeno dovoljenje pričakujejo v zadnjem četrtletju letošnjega leta, tako da bi stolpnico dokončali leta 2011.

Spomladi tega leta naj bi dokončali tudi Kristalno palačo, 90-metrsko stolpnico, ki jo podjetje BTC gradi nasproti parkirišča pred halo A in ki bo nekaj časa najvišja stavba v Ljubljani in Sloveniji. Ta čast bi po prvih napovedih morala pripasti 100-metrski stolpnici centra Emonika, v okviru katerega naj bi prestolnica dobila tudi novo železniško in avtobusno postajo. Vendar se dokončanje največjega slovenskega gradbenega projekta iz meseca v mesec bolj oddaljuje; če je bila prvotno napoved, da bo Emonika vrata odprla pred letošnjimi božičnimi prazniki, danes vlagatelj Trigranit računa, da bi bila dokončana šele konec leta 2012.

Kot pojasnjuje Csaba Toth, direktor podjetja Emonika, uresničitev projekta upočasnjujejo trije dejavniki. Prvi je nov zazidalni načrt, ki ga je sprejela Mestna občina Ljubljana in predpisuje, da projekt zgradijo v eni fazi, kar je v trenutni situaciji na trgu po Tothu popolnoma nerazumno. Druga težava je lokacija podpor za železniško postajo nad tiri, ki je še vedno neznana. "Študija za rešitev železniškega vozlišča na tem območju, ki jo je naročilo ministrstvo za promet, naj bi določila lokacijo podpor, ki bodo držale železniško postajo nad tiri. V ekipo, ki pripravlja to študijo, se je kot svetovalec vključila tudi Emonika, da bi skupno in čim prej prišli do rešitve, saj se projektna dokumentacija za javnologistični del brez teh podpor ne more pripraviti," pravi Toth. Zadnji problem pa je finančna kriza, zaradi katere so po besedah direktorja Emonike banke vse preveč previdne in še niso pripravljene posojati denarja, če že, pa v veliko nižjih zneskih kot pred finančno krizo. "Žalostno je tudi dejstvo, da je v Sloveniji le ena banka, ki je pripravljena investirati v projekt Emonika, zato bo večina projekta financirana iz tujine," opozarja Toth.