Slovenija ostro protestira proti kršitvi Hrvaške in zahteva pojasnila o dogodku, navaja Mahkovec. O nadaljnjih ukrepih pa se bodo odločili, ko dobijo pojasnila oziroma če bi se kršitev ponovila. To je vse, kar so bili na zunanjem ministrstvu danes pripravljeni povedati. Obrambno ministrstvo pa nam je odgovorilo, da so slovenski vojaški radarji 19. junija ob 15.14 zaznali prilet dveh hrvaških vojaških letal v slovenskem zračnem prostoru. Po naših neuradnih podatkih sta hrvaški letali v slovenski zračni prostor vstopili na območju občine Lendava.

»19. junija ob 15.14 je Center za nadzor zračnega prostora zaznal prilet dveh hrvaških vojaških letal v slovenskem zračnem prostoru. Ob zaznavi kršitve slovenskega zračnega prostora in opozorilu sta se letali identificirali v skladu s procedurami in približno po eni minuti zapustili slovenski zračni prostor na isti vstopni točki, kot sta vanj prileteli. Letali sta spremljali letalo tuje delegacije na obisku na Hrvaškem. Vstopna in izstopna točka letal je bila na jugovzhodnem delu Slovenije. O kršitvi slovenskega zračnega prostora je Ministrstvo za obrambo RS obvestilo, tako kot je v takih primerih predvideno, Ministrstvo za zunanje zadeve RS, Ministrstvo za notranje zadeve RS ter Combined Air Operations Centre - Five (CAOC5) - poveljstvo, ki zagotavlja varovanje slovenskega zračnega prostora v okviru zveze Nato.«

To je odgovor slovenskega obrambnega ministrstva na vprašanje, ali drži, da je hrvaško vojno letalstvo v zadnjih dneh kršilo suverenost slovenskega zračnega prostora. K povedanemu lahko dodamo še neuradne informacije, da naj bi hrvaški letali v slovenski prostor vstopili na območju občine Lendava, da sta leteli kakšnih osem kilometrov v notranjost države, potem pa sta se obrnili in vrnili.

Letali naj bi imeli za nalogo spremljati letalo kitajskega predsednika, ki je prihajalo iz smeri Bratislave in je bilo na poti v Zagreb. Ker sta se hrvaški letali identificirali slovenskemu nadzornemu centru in potem takoj zapustili zračni prostor Slovenije, dogodek obravnavajo kot incident in ne kot grožnjo ali izzivanje sosednje države. Javnosti pa o dogodku naj ne bi obvestili zato, da ne bi dodatno obremenilo napetega ozračja ob propadu prizadevanj komisarja Ollija Rehna za rešitev mejnega spora med državama. Pa vendar ni mogoče spregledati, da je Slovenija potrebovala kar teden dni za reakcijo na hrvaško rešitev slovenske suverenosti.

Hrvaška dobila prve mige od JLA

Hrvaška ima sicer v svojih zračnih silah skupno še 12 vojaških letal MiG 21. Prve so leta 1992 pripeljali prebegli piloti nekdanjega jugoslovanskega letalstva, kasneje pa jih je Hrvaška okoli 10 kupila še v Ukrajini. Nekaj od teh letal so v letu 2003 posodobili, trenutno pa naj bi zagotavljali stalno operativnost vsaj enega lovskega para.

MiG 21 so razdeljeni v dve eskadrilji (Pulj in Zagreb). Hrvaška že nekaj let proučuje možnost zamenjave lovskih letal, vendar je bila že prej stalna težava pomanjkanje denarja, v času recesije pa naj bi te načrte odložili za nedoločen čas.

Slovenija ima na drugi strani 11 letal pilatus PC 9, ki so nadgrajeni z avioniko nadzvočnih lovcev. Nakup nadzvočnih lovcev ni predviden v nobenem strateškem dokumentu. Slovenski zračni prostor sicer pomagajo braniti tudi italijanski lovci F 16.