Minister za promet Patrick Vlačič je napovedal, da se obnovitvena dela na slovenskih avtocestah letos poleti ne bodo ustavila. Tako bodo razni izvajalci tudi med turistično sezono obnavljali cestišča, urejali tunele in popravljali viadukte. Najbrž tudi zaradi izredno slabih izkušenj iz lanskega leta, ko so z deli na avtocestah čez poletje prenehali. Po poletnem premoru so lani z deli pospešeno nadaljevali jeseni, kar slovenski vozniki niso najbolje sprejeli, saj so ceste obnavljali tudi na več gradbiščih na istih odsekih, zato so jezni vozniki večkrat doživeli, da se je njihov predvideni čas potovanja za nekajkrat pomnožil. Z novo strategijo jesenski meseci letos za voznike skoraj zagotovo ne bodo tako neznosni kot lanski, gneči pa se najbrž ne bo dalo izogniti v poletnih mesecih, ko se po slovenskih avtocestah vozi največ vozil.

Po zadnjih podatkih Družbe za avtoceste v Republiki Sloveniji (DARS) iz leta 2007 se je skozi cestninske postaje v juniju, juliju in avgustu zapeljalo okoli tretjino osebnih avtomobilov več kot v preostalih mesecih. Precejšen delež voznikov predstavljajo tudi tujci, in čeprav natančnih podatkov ni, DARS ocenjuje, da vozniki iz drugih držav, ki se na dopust odpravijo po slovenskih cestah, predstavljajo 20 odstotkov vseh voznikov.

Dela na vseh krakih

DARS je že pripravil delovni osnutek letošnjega avtocestnega plana razvoja in obnavljanja, ki je v teh dneh na poti na slovensko vlado, kjer ga bodo preučili, sledil pa bo parlamentarni postopek. Glede na to, da naj bi se sprejeti plan ne razlikoval mnogo od delovnega osnutka, in načrte, ki so bili sprejeti že lansko leto, je že znano, kje na slovenskem avtocestnem križu bodo letos poleti potekala večja dela.

Na ljubljanski obvoznici namerava DARS vozišče obnoviti na območju priključka Vič in med harfo ter predorom v smeri razcepa Zadobrova, v šentviškem predoru pa bodo sanirali rampe v zloglasni galeriji. Vozniki, ki se vozijo po primorski avtocesti, lahko poleti računajo na obnovitvena dela na viaduktu Ravbarkomanda in podvozu Unec, delavci pa bodo preplastili tudi vozne pasove od viadukta Verd do Štampetovega mostu.

Na Gorenjki naj bi se še pred poletjem končala dela na viaduktu Tržiška Bistrica, obnoviti pa nameravajo cestišče na viaduktu Podmežaklja in odseku Brnik-Šmartno. Vozišče bodo obnavljali tudi na odsekih Malence-Grosuplje, ter Višnja Gora-Bič na dolenjski avtocesti. Na štajerskem kraku načrtujejo obnovo nadvoza na priključku za Slovenske Konjice, v predorih Golo Rebro in Pletovarje pa bodo posodabljali strojno in elektronsko opremo.

Ker do zastojev največkrat prihaja pri zožitvah avtocest s štiripasovnice v dvopasovnico, na DARS opozarjajo še na morebitne zastoje pri Peračici oziroma Podtaboru na gorenjski avtocesti in v okolici Trebnjega na dolenjski avtocesti, kjer delavci še gradijo manjkajočih 15 kilometrov avtoceste.

Na DARS zagotavljajo, da bodo stremeli k postavitvi zapor, ki povzročajo čim manj zastojev, a so hkrati varne tako za delavce kot tudi voznike. Postavljali jih bodo predvsem na krajih, kjer bo vpliv zapore na promet najmanjši.

Svetovanje voznikom

Zastoji in kolone so v vrhuncu turistične sezone skorajda neizogibni. Brane Nastran, vodja Prometno-informacijskega centra za državne ceste, opozarja, da je med koncem junija in začetkom septembra na slovenskih avtocestah največja gneča ob petkih popoldan in zvečer ter ob sobotnih dopoldnevih. Na podlagi izkušenj iz preteklih let opaža, da je v poletnih mesecih najbolje potovati ponoči, a v isti sapi opozarja, da je vožnja takrat zahtevnejša.

Prometno-informacijski center ponuja svetovanje in voznike obvešča o različnih dogodkih na cesti. Nastran zato svetuje in vabi, da se vozniki obrnejo na njih in uporabijo katero od storitev, ki jih ponuja njihova spletna stran promet.si. Tam lahko vozniki preverijo, kje naj pričakujejo ovire ali zapore cest in si preko kamer ogledajo trenutno stanje na nekaterih delih avtocest. Na podlagi izkušenj so sestavili prometni koledar, kjer lahko vozniki za vse dni v letu preverijo, kako gost promet se pričakuje. Uporabna je tudi storitev, ki voznikom najde in izračuna najkrajšo ali najhitrejšo pot do želenega cilja ter izpiše vse morebitne neželene dogodke, na katere lahko na poti naletijo. Center lahko vozniki tudi pokličejo na telefonski številki 1970 in 080 22 44, v roku enega leta pa naj bi bilo do njihovih podatkov o stanju na cestah mogoče priti tudi prek navigacijskih naprav.