Dogodki na Kongresnem trgu, med katerimi je tudi preizkus električnih, zložljivih in transportnih koles, se bodo končali ob 13. uri, ob 14. uri pa se bo festival nadaljeval v Tehniškem muzeju v Bistri. Tam bo med drugim organiziran voden ogled razstave o zgodovini razvoja kolesa Dve kolesi in par nog, predstavili pa bodo tudi karto kolesarskih in pohodniških poti po Ljubljanskem barju.

Na okrogli mizi bo sodelovala tudi Slovenska kolesarska mreža. Njen generalni sekretar Josip Rotar opozarja, da je v Sloveniji še vedno treba urediti vprašanje vlaganja v kolesarsko infrastrukturo. Poleg tega je po njegovih besedah odprto tudi vprašanje financiranja kolesarstva s strani lokalnih skupnosti in države. "Dokler ti dve stvari ne bosta že v osnovi urejeni, se bo kolesarjenje urejalo zgolj pavšalno oziroma z levo roko," je dejal.

Po Rotarjevih besedah se za kolesarjenje namenja manj kot en odstotek celotnega proračuna za transport. "Cilj je, da bi se do leta 2020 za kolesarjenje namenjalo 10 odstotkov transportnega proračuna," je pojasnil. Dodal je, da se bo kolesarjenje lahko šele takrat opazno upoštevalo kot del vsakdanje mobilnosti.

Na področju kolesarskih stez so izboljšave potrebne, ker med drugim še vedno prihaja do tega, da so kolesarji in pešci v konfliktu, je dejal Rotar. "Še vedno je preveč v ospredju motoriziran promet in tudi urejanje prometa se podreja temu, da se povsod neovirano pripeljemo z avtomobilom. Je pa res, da se v zadnjih letih opazi premik v večjih mestih na področju strožjega parkirnega režima," je pojasnil. Dodal je še, da je infrastruktura tista, ki pogojuje obnašanje ljudi in vpliva na število storjenih prekrškov med kolesarji. "Dokler bo infrastruktura takšna, da bo kolesarje masovno silila v prekrške, bo zadeva takšna, kot je," je še povedal.