»Leta 1991 smo si v podjetju Fridro zastavili preprosto vprašanje: kako bi bilo, če bi industrijska podjetja lahko kupovala vse potrebno na enem mestu, brez zapletov, brez zamud in brez skrbi? Odgovor na to vprašanje je postal naša pot,« v podjetju Fridro, ki ga vodi direktor Thomas Mori, opisujejo svojo podjetniško zgodbo. »Začeli smo z majhno ekipo in velikimi idejami. Vsako stranko smo poslušali, vsak izziv reševali, vsako priložnost za izboljšavo zagrabili z obema rokama. Danes smo prisotni v šestih državah, z več kot pol milijona izdelkov v ponudbi in nepogrešljivim znanjem o tem, kaj industrija res potrebuje.« Skozi leta so opazili tudi, da podjetja ne potrebujejo le orodij, pač pa tudi rešitve, ki prihranijo čas in denar. Takrat so ustvarili svojo storitev Full Service in uvedli avtomate za nadzorovano izdajo materiala. »To je bil naš trenutek – ko smo postali več kot dobavitelj, postali smo partner.«

Materiali in orodja, vzdrževanje in servis

Podjetje Fridro s sloganom »Vse na enem mestu« je v osnovi specializirana trgovina na debelo v segmentu orodij in potrošnega materiala za podjetja v industriji. Kupcem na enem mestu ponujajo materiale, orodja ter storitve vzdrževanja in servisa.

Pod vodstvom direktorja Thomasa Morija so v podjetju dosledno širili ponudbo izdelkov, povečevali število pošiljk in pridobivali nove kupce. Posledično se je podjetje uvrstilo med najhitreje rastoča podjetja v regiji po celotnem prihodku, kar predstavlja osnovo za sodelovanje v projektu Gazela. V vrhu po prihodkih so tudi znotraj svoje dejavnosti: v dejavnosti nespecializirana trgovina na debelo se za lani uvrščajo na 29. mesto med več kot 1800 podjetji pri nas. V letu 2024 je Fridro v Sloveniji ustvaril 15 milijonov evrov prihodkov s 37 zaposlenimi. V primerjavi z letom 2020, ko so ustvarili okoli devet milijonov evrov prihodkov, imajo približno dvotretjinsko rast.

Fridro na kratko

Sedež: Radlje ob Dravi

Direktor: Thomas Mori

Prihodki leta 2024:
15 milijonov evrov

Indeks rasti prodaje 2019–2024: 1,70

Število zaposlenih leta 2024: 36,91

Dodana vrednost na zaposlenega leta 2024: 90.049 evrov

Na vprašanje, kako jim uspe dosegati višjo rast kot večini drugih podjetij v isti dejavnosti, v podjetju ponujajo več odgovorov. Na eni strani izpostavljajo velik nabor izdelkov s primernimi cenami in tiskane kataloge artiklov, ki kupcem omogočajo jasen pregled nad širokim naborom. Za upravljanje prodajnih katalogov skrbi pet zaposlenih v oddelku marketinga. Trenutno imajo pripravljenih 92 katalogov za 11 različnih področij, dostopni pa so tako v tiskani kot v digitalni obliki. »Katalogi v tiskani obliki so nepogrešljivo orodje terenskih komercialistov, saj omogočajo učinkovitejšo komunikacijo s kupci in lažje sklepanje poslov. Približno 40 izdelkov se prodaja neprekinjeno vse leto, z dobavnimi roki do 14 dni. Povprečna vrednost naročila na kupca znaša okoli 500 evrov,« pove Thomas Mori. Ponudba izdelkov po njegovih besedah nastaja v tesnem sodelovanju marketinga in prodaje, pri čemer upoštevajo potrebe kupcev na terenu, izkušnje s sejmov, analizo konkurence ter pregled aktualnih trendov v dejavnosti.

podjetje Fridro, avtomati

Avtomat, ki bi ga na prvi pogled morda lahko zamenjali za običajni avtomat za pijače, kupcem omogoča izdajo orodja 24 ur na dan in sedem dni v tednu. Foto: Fridro

Razvili tudi prodajni avtomat za orodja

V Fridru se torej lahko pohvalijo z vzpostavljeno mrežo terenskih komercialistov, pa tudi z zaposlenimi, ki po besedah Morija nenehno iščejo rešitve, prilagojene potrebam in željam kupcev. Kot pravi direktor podjetja, za Fridro velja tudi, da poslujejo brez kreditov, obveznosti do dobaviteljev poravnavajo pred roki, neprestano optimizirajo informacijski sistem ter korak za korakom odpirajo nova podjetja po Evropi. Povezana podjetja v Makedoniji, Srbiji, Bosni in Hercegovini, Bolgariji in na Hrvaškem, ki so jih ustanovili v zadnjih letih, po njegovih besedah postopoma povečujejo obseg poslovanja, zato pričakuje, da bodo v prihodnje pomembno prispevala k nadaljnji rasti matičnega podjetja.

Pred šestimi leti so v podjetju v sodelovanju s poljskimi strokovnjaki razvili avtomatizirani skladiščni sistem za orodja. Avtomat, ki bi ga na prvi pogled morda lahko zamenjali za običajni avtomat za pijače, kupcem omogoča izdajo orodja 24 ur na dan in sedem dni v tednu. Njihovi kupci imajo z vidika uporabe avtomata več možnosti: da avtomat kupijo in ga upravljajo samostojno, da ga najamejo z dogovorjenim obsegom podpore podjetja Fridro, lahko pa se odločijo tudi za storitev rednega polnjenja avtomata, ki jo izvaja Fridro. Avtomate sicer izdelujejo v poljskem podjetju, v Fridru pa skrbijo za prodajo, polnjenje, servisiranje in zagotavljanje tehnične podpore.

Uspešna predaja podjetja drugi generaciji

Thomas Mori, podjetje Fridro

Thomas Mori, direktor podjetja Fridro:

»Danes smo prisotni v šestih državah, z več kot pol milijona izdelkov v ponudbi in nepogrešljivim znanjem o tem, kaj industrija res potrebuje.«

Za vodenje podjetja skrbi druga generacija družine Mori. Ustanovitelj Maks Mori je podjetje vodil od leta 1991. Sprva se je dejavnost osredotočala na proizvodnjo in prodajo, vendar se je zaradi različne narave obeh področij podjetje pozneje strateško usmerilo izključno v veleprodajo ter proizvodnjo opustilo. Sin Thomas je v podjetju sodeloval že od srednje šole ter tako ob očetu razvijal podjetniške in vodstvene kompetence. Drugi sin, Andreas, je kot manjšinski solastnik prav tako del podjetja, sicer pa že 17 let vodi tudi lastno podjetje za cestni tovorni promet. Leta 2019 je Maks Mori lastniške deleže predal sinovoma, pri čemer je vodenje podjetja prevzel Thomas, medtem ko Maks kot prokurist še vedno aktivno sodeluje – predvsem kot mentor in svetovalec pri strateškem razvoju podjetja. V zadnjih treh letih se je ekipi pridružil tudi Maksov vnuk.

Direktor podjetja Thomas Mori pričakuje, da bo delovno aktiven še vsaj deset let, zato bo predvidoma ostal na svoji funkciji, medtem pa še dodatno pospešil razvoj zaposlenih s podporo strokovnjaka za upravljanje človeških virov. V podjetju imajo razvit tudi sistem mentorstva: nove zaposlene starejši sodelavci več mesecev mentorirajo in uvajajo v delo, da spoznajo sodelavce, izdelke in prodajne postopke ter tako čim prej postanejo samostojni na delovnem mestu. Povprečna starost zaposlenih je 40 let. Letos vzpostavljajo tudi kadrovsko službo, ki bo po besedah direktorja skrbela za organizirano in sistematično podporo načrtovanemu razvoju karier zaposlenih.

Na slovenskem trgu sta sicer njihova glavna konkurenta podjetji BTS in Hoffmann, ki sta podružnici mednarodnih korporacij, kar jima omogoča lažji dostop do strokovnih znanj, logistične podpore in centralnih skladišč. Tudi v Fridru v prihodnosti načrtujejo investicijo v večji centralni skladiščni center, ki jim bo po besedah direktorja omogočil konsolidacijo vseh izdelkov na eni lokaciji.

Priporočamo