Novomeška skupina TPV, ki je tako kot Revoz in Adria Mobil nastala iz nekoč znanega proizvajalca dostavnih in specialnih vozil IMV (Industrija motornih vozil), je zašla v finančne težave.

Finančne obveznosti skupine TPV so konec lanskega leta znašale 85,7 milijona evrov. Denarni tok iz poslovanja (EBITDA), eden od ključnih kazalcev uspešnosti poslovanja podjetij, ki kaže, koliko sredstev ima podjetje na voljo za vračilo posojil, naložbe in izplačilo dobičkov lastnikom, je lani znašal 20,3 milijona evrov, kar je bilo 16 odstotkov oziroma okoli štiri milijone evrov manj kot leta 2023.

Ključna težava so nizke marže

Poglavitna težava skupine TPV naj bi bile nizke marže, smo izvedeli neuradno. Poleg tega naj bi prekinili sodelovanje z dvema večjima kupcema. Toda kot vse kaže, banke upnice verjamejo v uspešno prestrukturiranje skupine TPV, na kar nakazuje odobritev dveh likvidnostnih posojil v letošnjem letu. Na vprašanja, koliko likvidnostnih posojil so jim banke odobrile letos, ali so se z njimi dogovorili o refinanciranju posojil in zakaj so se znašli v finančnih težavah, v TPV niso konkretno odgovorili. Povedali so le, da so podatki, povezani s procesi prestrukturiranja in finančnimi postopki, zaupne narave, zato v tej fazi o tem še ne morejo podrobno govoriti. »Naš glavni cilj ostaja stabilno in odgovorno upravljanje podjetja ter osredotočenost na dolgoročni razvoj, zaposlene in partnerje,« so poudarili. Po neuradnih podatkih so banke skupini TPV spomladi odobrile 20 milijonov evrov likvidnostnega posojila, v poletnih mesecih pa še sedem milijonov evrov, od katerih naj bi bil del namenjen za izplačilo plač zaposlenim.

Zahtevne razmere v avtomobilski industriji

V okviru procesa prestrukturiranja TPV se odprodaja poslovno nepotrebno premoženje, vključno z nekaj nepremičninami. Pomemben del finančnega prestrukturiranja pa predstavlja vstop strateškega partnerja v lastniško strukturo skupine TPV, katere krovno podjetje je TPV Group, smo izvedeli neuradno. Njen največji lastnik, s 85,34-odstotnim lastniškim deležem, je Vladimir Gregor Bahč, ki je prokurist tako v podjetju TPV Group kot podjetju TPV Automotive, ključni družbi v skupini. Po zatrjevanju naših virov naj bi bil novi možni lastnik eno od podjetij znotraj dobaviteljske verige skupine TPV. Kolikšen lastniški delež naj bi pridobil, nam ni uspelo izvedeti.

Dobivitelji za BMW, Vollvo, Rimac

Podjetju TPV Automotive, ki proizvaja za avtomobilsko industrijo, konec lanskega leta pa je zaposlovalo 846 delavcev, so se prihodki od prodaje lani znižali za 23,4 odstotka, na 142,6 milijona evrov, čisti dobiček pa kar za 86 odstotkov, na dobrih 842 tisočakov. Za avtomobilsko industrijo proizvaja tudi srbska družba TPV Automotive Serbia. Enega od poglavitnih proizvodnih programov TPV Automotive predstavljajo aluminjaste komponente e-mobilnosti. Ta program je usmerjen na področje električnih vozil, predvsem na pomembno produktno skupino nosilcev baterijskih elementov in povezovalnih sklopov. Od vseh proizvedenih izdelkov jih TPV Automotive v tujini proda 97 odstotkov, na evropskih trgih 84 odstotkov, ključni kupci pa so BMW, Brose, Daimler, Volvo, Rimac Technology …

Po pojasnilih TPV so razmere v avtomobilski industriji v zadnjem obdobju izjemno zahtevne. Zaznamujejo jih geopolitične napetosti, trgovinske vojne, energetska kriza in vse ostrejša globalna konkurenca, kar vpliva na celotno verigo evropske avtomobilske industrije, katere del je tudi skupina TPV. »Evropski dobavitelji se soočamo z nihanji naročil, pritiski na nižanje cen, visokimi stroški surovin, energije in dela, hkrati pa z nujnimi vlaganji v razvoj novih tehnologij. A v avtomobilski industriji so nihanja zahtevnih in manj zahtevnih obdobij že zgodovinska stalnica. V naši dolgoletni zgodovini smo s proaktivnim delovanjem in hitrim prilagajanjem vedno uspešno premostili podobna obdobja, kar nam vliva zaupanje, da bomo tudi tokrat s proaktivnim spremljanjem dogajanja in agilnim prilagajanjem ohranili stabilno poslovanje ter zanesljivo sodelovanje z našimi kupci,« so povedali v skupini TPV.

Poglavitna težava skupine TPV naj bi bile nizke marže. Poleg tega naj bi prekinili sodelovanje z dvema večjima kupcema.Toda, kot kaže, banke upnice verjamejo v uspešno prestrukturiranje skupine TPV, na kar nakazuje odobritev dveh likvidnostnih posojil v letošnjem letu.

V preteklem letu je skupina TPV, ki zaposluje okoli 1150 delavcev, ustvarila 208,5 milijona evrov prihodkov od prodaje, kar je bilo skoraj 19 odstotkov manj kot v letu 2023. Ob tem se je čisti dobiček znižal za skoraj dve tretjini in je znašal 2,9 milijona evrov. Dodana vrednost na zaposlenega pa se je znižala za okoli 12 odstotkov, na 50.255 evrov. Za naložbe je bilo lani namenjenih 14 milijonov evrov.

Skupina TPV v avtomobilski industriji sicer velja za ugledno, visoko razvojno dobaviteljico, v proizvodne procese, ki potekajo na več kot 55.000 kvadratnih metrih v več tovarnah, pa je vključenih že več kot 500 robotov. V preteklem letu je bila pobudnica in eden od ustanovnih članov Združenja za razvoj in promocijo robotike Slovenije. Poleg izdelave avtomobilskih delov med drugim izdeluje lahke prikolice in prodaja ter servisira vozila.

Priporočamo