Trumpove carine delujejo! Vsaj kratkoročno, če ste proizvajalec luksuznih izdelkov in ste svoje uporabnike ujeli v zaprt ekosistem. Apple je v drugem četrtletju namreč presenetil analitike in ustvaril 23,4 milijarde dolarjev čistega dobička. Lani je v tem obdobju njegov dobiček znašal 21,4 milijarde dolarjev.

K temu je močno prispevala 13-odstotna rast prihodkov od prodaje iphonov, ki je znašala 44,66 milijarde dolarjev. Skupni prihodki podjetja pa so se medletno zvišali za 10 odstotkov, na 94 milijard dolarjev. Obetavne številke so spodbudile investitorje, cena Applove delnice pa je po objavi rezultatov poslovanja v četrtek skočila za 2,42 odstotka, na 212,59 dolarja.

Ali lahko rast vztraja?

Dobra je bila tudi novica, da so Trumpove carine Apple stale približno 800 milijonov dolarjev, kar je približno sto milijonov manj od pričakovanj. V tekočem letu naj bi se ta strošek sicer povzpel že na 1,1 milijarde dolarjev.

Poraja pa se vprašanje, kako ponovljive so Applove številke, če se carinska vojna s Kitajsko ne bo umirila. Apple dobrih rezultatov od prodaje tekočega iphona ni dosegel povsem po svoji zaslugi. Trenutna generacija iphona je dokaj dolgočasna, njena največja novost pa naj bi bila z umetno inteligenco nadgrajena osebna asistentka siri. Ta funkcija ne obstaja in ne bo obstajala še nekaj časa.

Applov šef Tim Cook sicer trdi, da razvoj siri lepo napreduje, a so pri Applu tudi obljubljali, da bo ta ista siri del trenutne generacije iphona. Za zdaj kaže, da bo po vseh zapletih s kakovostjo ta posodobitev na voljo šele spomladi prihodnje leto.

Glavni razlog za visoko prodajo iphonov so zlasti Trumpove carine, saj so ljudje v zadnjih mesecih še naprej hiteli z nakupi v strahu, da bi lahko Trump še zvišal carine. Nekateri Američani so telefone domnevno kupovali celo na zalogo.

Takšna mrzlica ima lahko kratkoročno pozitivne učinke. Vprašanje pa je, ali lahko Apple brez konkretnejših inovacij ali lisičjega marketinga takšno zanimanje za iphone ob Trumpovih carinah še dodatno okrepi. Nekaj zvitosti je podjetje že pokazalo, saj je pred kratkim kupcem omogočilo sklenitev dodatnega zavarovanja za do tri naprave za skupno ceno 20 dolarjev na mesec. Ker se ta zavarovanja uveljavljajo le redko, gre za nov donosen vir zaslužka.

Rast prihodkov ne pomeni nujno rasti prodaje

Apple že več let ne poroča o številu prodanih telefonov. Prodaja je ključen podatek, ko znamka ustvarja ugled in sloves želenega izdelka. Ko je Apple ugotovil, da lahko cene iphonov in z njimi marže poletijo v nebo, je podjetje nehalo objavljati podatke o številu prodanih naprav in začelo deliti le še podatke o prihodkih.

Ker ponujajo več različnih iphonov z različnimi cenami, končnega števila prodanih izdelkov ni enostavno oceniti. Pomeni pa to, da s prodajo manjšega števila dražjih iphonov dosežejo boljše rezultate kot s prodajo večjega števila cenejših iphonov. Hkrati z boljšo prodajo manjšega števila dragih iphonov manj trpijo dobavne verige, kar je dodaten plus za podjetje.

Priporočamo