Prodaja Tesle je julija v Evropi padla za 40 odstotkov v primerjavi z enakim obdobjem lani. To kaže, da sta se Elon Musk in posledično njegovo podjetje Evropejcem močno zamerila. Sprva se je namreč ugibalo, da je manjša prodaja tesel lahko tudi posledica čakanja kupcev na prenovljeno različico modela Y. Ta je že v prodaji, številke na stari celini pa kljub temu niso nič kaj spodbudne za to ameriško podjetje.
Po podatkih Združenja evropskih proizvajalcev avtomobilov (ACEA) so prejšnji mesec v EU, Evropskem združenju za prosto trgovino (EFTA) in Združenem kraljestvu prodali 8837 Teslinih avtomobilov. V enakem obdobju lani so jih prodali 14.769.
Vrzel hitro polnijo cenejši kitajski proizvajalci, ki povečujejo svoj tržni delež v Evropi. Zlasti se krepi prisotnost znamke BYD. Prejšnji mesec so bili na stari celini na novo registrirani že 13.503 avtomobili znamke BYD, medtem ko jih je bilo leto prej 4151. BYD ima zdaj že 1,2 odstotka tržnega deleža v Evropi, medtem ko Teslin delež ostaja pri 0,8 odstotka.
V Sloveniji vodi Tesla, sledi Volkswagen
ACEA je tudi poročal, da je bilo v prvih sedmih mesecih leta 2025 registriranih 1,011 milijona novih baterijskih električnih avtomobilov, kar predstavlja 15,6-odstotni tržni delež v EU.
Še večje je zanimanje za hibridne avtomobile. V EU so jih letos prodali 2,255 milijona. Rast so spodbudili zlasti štirje največji trgi: Francija (za 30,5 odstotka), Španija (30,2 odstotka), Nemčija (10,7 odstotka) in Italija (9,4 odstotka).
V Sloveniji je bilo do julija letos registriranih 3231 električnih avtomobilov. Največ je bilo tesel (505), na drugem mestu so volkswagni (412), na tretjem cupre (292), na četrtem so hyundaiji (288), na petem mestu pa škode (189). Električni avtomobili tako predstavljajo vsega 9 odstotkov vseh prodanih avtomobilov v Sloveniji do julija letos. Celo dizli imajo pri nas še vedno skoraj dvakratni delež.
Sigrid de Vries, generalna direktorica ACEA, je dejala, da mora Evropa za pospešitev sprejemanja električne mobilnosti nadaljevati širitev javne infrastrukture za polnjenje, zagotoviti nižje cene polnjenja in uskladiti sheme spodbud za nakup.