Letalska družba Ryanair, ki je v preteklosti že sprožila polemike – od ukinitve milijonov sedežev na najbolj priljubljeni počitniški destinaciji v Združenem kraljestvu do vzpostavitve novih povezav na  konfliktna območja – spet buri duhove.

Že spremembe pri pravilih glede ročne prtljage so povzročile precejšnje razburjenje na spletu, zdaj pa je najnovejša odločitev Ryanaira naletela na še ostrejše odzive. Ukrep, ki bo prizadel vse potnike v prihajajoči zimski sezoni, so številni označili za nočno moro.

Kakšno je novo pravilo Ryanaira glede letalske vozovnice?

Ryanair bo prešel na digitalne – brezpapirne vozovnice (boarding pass). To pomeni, da potniki kmalu ne bodo več mogli tiskati vstopnih kuponov, ampak jih bodo morali imeti shranjene v aplikaciji Ryanair. Po besedah izvršnega direktorja Michaela O'Learyja že od 85 do 90 odstotkov vseh potnikov uporablja digitalne vozovnice, vendar bo sprememba zdaj postala obvezna za vse.

Kdaj bo Ryanair nehal sprejemati papirnate vozovnice?

Od 12. novembra 2025 papirnatih vozovnic pri Ryanairu ne bo več mogoče uporabiti. Sprva je bilo predvideno, da bodo prehod izvedli že 3. novembra, a so se na podlagi internih ocen odločili za poznejši datum, saj je to mirnejši del leta z manj potniki.

Vseeno obstajata dve pomembni izjemi. Prva velja za potnike, ki letijo v Albanijo, kjer oblasti zahtevajo papirnate vozovnice do marca 2026, nato bodo dovolile digitalne. Enaka pravila veljajo tudi za Maroko, ki pa jih (vsaj za zdaj) ne namerava spremeniti. Zato bo Ryanair za te destinacije še naprej sprejemal fizične vozovnice.

Kaj se zgodi, če ne morete dostopati do digitalne vozovnice na telefonu?

O'Leary pomirja, da v primeru prazne baterije, izgubljenega telefona ali drugih težav ne bo nobene panike – če ste se pravočasno prijavili na let, vam bodo na letališču brezplačno izdali nadomestno papirnato vozovnico. Ob prijavi bo imelo letalsko osebje vse podatke, zato bo vkrcanje mogoče tudi brez prikaza kode na zaslonu.

Vseeno pa poudarja, da je ključno, da se potniki pravočasno prijavijo na let – še preden pridejo na letališče.

Odzivi na spremembo

Na spletu se je pojavilo veliko kritik, predvsem  starejših potnikov in tistih, ki ne uporabljajo pametnega telefona. Nekateri so spremembo označili za »starostno diskriminacijo«, drugi so opozarjali na starejše tipe telefonov, ki tega ne omogočajo. Poudarjali  so tudi težave z vizualno obdelavo informacij in zahtevnost uporabe sodobnih tehnologij. Pojavili so se celo pozivi k bojkotu Ryanaira.

Priporočamo