Po pojasnilih direktorice Alpine Amadee Kavčič Jesenovec je reorganizacija žirovske družbe končana. Leta 2022 je češko podjetje K&H odkupilo Alpino od Družbe za upravljanje terjatev bank, obče poznano kot slabo banko.

Alpina je julija lani najprej ustavila izdelavo obutve v Sarajevu in jo preselila v občino Tešanj v BiH, kjer je žirovska družba proizvodnjo vzpostavila leta 2009. Oktobra se je v Tešanju začela gradnja dodatnih proizvodnih zmogljivosti velikosti 1100 kvadratnih metrov, v kar so po besedah Amadee Kavčič Jesenovec – ki je vodenje Alpine prevzela marca lani, prej pa v družbi prehodila številne karierne stopničke – vložili milijon evrov. »Za to naložbo smo se odločili s ciljem, da na enem mestu ustvarimo proizvodni center, kjer se bodo proizvajali vsi najboljši in tehnično najzahtevnejši čevlji blagovne znamke Alpina v vseh treh segmentih – pohodna obutev, čevlji za smučarski tek ter čevlji za alpsko smučanje,« je povedala direktorica. Proizvodnja na novih montažnih linijah je bila zagnana v začetku maja, uradno odprtje pa bo julija. Poleg naložbe v nove stroje so obnovili fasado in izboljšali pogoje dela (prezračevanje, odsesavanje, nova razsvetljava …).

V Žireh je Alpina konec leta 2023 zaposlovala 242, aprila letos pa 166 delavcev. Medtem ko je bilo v celotni skupini konec leta 2023 zaposlenih 1012 delavcev, jih je zdaj zaposlenih 797.

»Danes lahko rečemo, da tovarna v Tešanju, tako kot tudi konec leta 2023 preseljena in posodobljena tovarna na Kitajskem, kažeta novo dobo podjetja. Novi sodobni prostori so nam omogočili, da smo lahko začeli postopke za pridobivanje različnih certifikatov, s katerimi bomo na trgu konkurenčnejši pri pridobivanju novih poslov, posodobljeni strojni park pa nam omogoča doseganje večje učinkovitosti, prilagodljivost proizvodnih procesov in zagotavljanje visoke kakovosti naših izdelkov,« je povedala Amadea Kavčič Jesenovec.

Globalno partnerstvo s svetovno znano športnico

Da se v Alpini v zadnjem letu dogajajo tektonski premiki, bo po besedah Amadee Kavčič Jesenovec kmalu videno in slišano tudi v širši javnosti, saj so sklenili »globalno partnerstvo s svetovno znano športnico«, katere imena še ne razkrivajo. Po pojasnilih direktorice Alpine so lani poleg naložb v proizvodna obrata na Kitajskem in v BiH največji poudarek namenili novim razvojnim modelom v vseh treh segmentih – pohodna obutev, čevlji za smučarski tek in čevlji za alpsko smučanje. Ob tem je bil največji preskok narejen pri pohodni obutvi. »Na trgu Alpina še vedno ostaja prisotna v segmentu klasičnega usnjenega gojzarja, medtem ko se trendi danes obračajo k lahkim pohodnim modelom, mehkejšim podplatom in igrivim barvnim kombinacijam.« V segmentu čevljev za tek na smučeh v Alpini nadaljujejo izpopolnjevanje materialov in iskanje novih tehnologij za doseganje vrhunskih športnih rezultatov. »V segmentu čevljev za alpsko smučanje je naša raziskovalna ekipa skupaj s Studiem Miklavc prejela nagrado za dizajn inovativnega ženskega pancerja enyo. Trgu smo ponudili tudi preprostejšo in cenovno dostopno različico ženskega pancerja eris, proti koncu zimske sezone pa smo na snegu testirali nov moški pancer.«

V Žireh ostajajo delovna mesta z višjo dodano vrednostjo

Po njenih besedah so tudi v Žireh končali reorganizacijo delovnih procesov. Alpina se kot blagovna znamka v celoti usmerja v razvoj in proizvodnjo športne obutve. »S ciljem, da na trgu ponudimo vizualno prenovljeno in tehnično napredno obutev, smo vzpostavili enoten razvojni oddelek, ki je pod novim vodstvom že predstavil nove, posodobljene in tehnično dovršene modele v vseh treh segmentih športne obutve,« je pojasnila. Medtem ko so bile z vzpostavitvijo novega proizvodnega centra v BiH iz Slovenije preseljene montažne linije za vse tri segmente obutve, so v Žireh ostali oddelek razvoja, orodjarna, oddelki za vlivanje plastike, marketing in razvoj, se pravi delovna mesta z višjo dodano vrednostjo.

Na Kitajskem, kjer trenutno zaposlujejo okoli 140 delavcev, Alpina po besedah direktorice proizvede približno polovico vse pohodne obutve, pri čemer gre večinoma za modele, ki so narejeni iz umetnih materialov, medtem ko v Evropi izdelujejo klasično, usnjeno obutev. »Poleg tega na Kitajskem proizvedemo tudi dve tretjini vseh izdelanih čevljev za tek na smučeh, ki jih proizvedejo v skupini Alpina.« S čevlji za tek na smučeh se Alpina uvršča v svetovni vrh.

Visoka izguba

V Žireh je Alpina konec leta 2023 zaposlovala 242, aprila letos pa 166 delavcev. V svoji slovenski maloprodajni mreži prodajaln zaposluje okoli sto delavcev. Kljub selitvi proizvodnje iz Slovenije se število zaposlenih v Alpininih tovarnah v BiH in na Kitajskem ni povečalo. Skupno število zaposlenih v skupini Alpina se je s 1012 konec leta 2023 zmanjšalo na 797 trenutno zaposlenih, kar je bilo po pojasnilih direktorice načrtovano.

Po novem se Alpina ne ukvarja več z razvojem in proizvodnjo obutve pod lastno blagovno znamko, izdeluje pa obutev za druge blagovne znamke. Kot je povedala Amadea Kavčič Jesenovec, je danes težko potegniti ločnico med modnimi in športnimi modeli, portfelj pa obsega od »casual« do mestne obutve. 

Prihodnje leto pozitivno

Prihodki od prodaje Alpine so se lani znižali za 36 odstotkov oziroma za 13,7 milijona evrov, na 24,6 milijona evrov. Kot je pojasnila Amadea Kavčič Jesenovec, je bil padec prodaje predvsem povezan s čedalje toplejšimi in suhimi zimami ter visokimi zalogami čevljev za alpsko smučanje in smučarski tek pri prodajalcih in distributerjih. »Vse to le še potrjuje, kako nujni sta bili reorganizacija in okrepitev strateške usmeritve v proizvodnjo obutve za vse leto,« je povedala direktorica Alpine. V primerjavi z letom 2023 se je čista izguba lani povečala za tri milijone oziroma 170 odstotkov in je znašala 4,73 milijona evrov. Tolikšno izgubo je direktorica utemeljila kot posledico intenzivnih vlaganj v proizvodnjo in razvoj ter stroškov prestrukturiranja, kot je bilo izplačilo odpravnin. Pozitivno poslovanje je bilo načrtovano že za letos, vendar bodo leto, zaradi še vedno nizkih naročil v zimski diviziji, predvidoma zaključili v rdečih številkah. Poslovanje v prihodnjem letu naj bi bilo pozitivno. »Razlog za to je krepitev prodaje pohodne in casual obutve na skandinavskih in ameriškem trgu, kjer nam je že uspelo vzpostaviti nove prodajne kanale,« je dodala prva dama Alpine.

Priporočamo