Proizvajalec motociklov KTM je pred časom zašel v finančne težave, a je preživel insolventnost, ponovni zagon pa po besedah vodstva poteka razmeroma uspešno. Podjetje je sicer rešila finančna injekcija indijskega solastnika Bajaj Auto v višini 800 milijonov evrov. V zameno želi zdaj indijski koncern več vpliva. Bajaj namreč načrtuje prevzem družbe Pierer Bajaj – skupnega podjetja Stefana Piererja in Indijcev, ki ima trenutno v lasti približno tri četrtine matične družbe Pierer Mobility, prek katere obvladuje KTM. S tem bi Bajaj v koncernu pridobil bistveno večji vpliv, piše Der Standard. 

Chief executive officer KTM-sports motorcycles Stefan Pierer (L) along with Managing director Bajaj Auto Rajiv Bajaj poses with the newly launched KTM Duke 200 bike at a function in New Delhi on January 24,2012. Bajaj Auto Limited and KTM sportmotorcycle today launched the much awaited KTM brand in India. The KTM Duke 200 bike is priced 1,17,500 INR (ex-showroom,Delhi).,Image: 115495876, License: Rights-managed, Restrictions:, Model Release: no

Stefan Pierer in Radživ Badžadž pred leti na predstavitvi motocikla duke 200 v New Delhiju. Foto: Profimedia

»Evropska proizvodnja je mrtva«

V nedavnem televizijskem intervjuju je Radživ Badžadž dejal, da je KTM kot ponudnik premijskih izdelkov za Bajaj »neprecenljiv« ter da pomembno prispeva k poslovanju skupine. Dodal pa je: »Blagovno znamko moramo ponovno okrepiti in znižati stroške.« Če bi to izvedli učinkovito, bi imel KTM po njegovem mnenju bleščečo prihodnost. Obenem pa je zaradi visokih stroškov v Evropi ocenil, da je evropska proizvodnja mrtva.

Nekateri motocikli že zdaj iz Indije

Čeprav je poslovnež Badžadž s tem mislil na splošne tržne razmere, je kot primer navedel britanskega proizvajalca motociklov Triumph, ki je celotno proizvodnjo preselil na Tajsko in danes delno proizvaja tudi v Indiji. »Če je Triumph to lahko storil že pred 15 leti, zakaj tega načeloma ne bi mogel tudi KTM?« je dejal. Indija je po njegovih besedah zelo konkurenčna lokacija. Medtem ko se KTM v Evropi sooča s težavami, motocikli KTM, ki jih Bajaj že zdaj proizvaja v Indiji in izvozi, ustvarjajo več kot 30-odstotno dobičkonosnost.

17.03.2025, Mattighofen, AUT, Unterwegs in Oberösterreich, KTM fährt die Produktion hoch, Lokalaugensschein, im Bild Feature, Arbeitsbeginn, Außenansicht, Firmenzentrale, KTM, Stallhofen, Mattighofen, *** 17 03 2025, Mattighofen, AUT, On the road in Upper Austria, KTM ramps up production, local eyeball, in the picture feature, start of work, exterior view, company headquarters, KTM, Stallhofen, Mattighofen,,Image: 976891040, License: Rights-managed, Restrictions: imago is entitled to issue a simple usage license at the time of provision. Personality and trademark rights as well as copyright laws regarding art-works shown must be observed. Commercial use at your own risk., Model Release: no

Sedež KTM je v avstrijskem Mattighofnu. Foto: Profimedia

 

»Ni načrtov za selitev proizvodnje«

V KTM poskušajo umiriti razmere. »Trenutno ni načrtov za selitev proizvodnje,« je na poročila odgovoril izvršni direktor KTM Gottfried Neumeister. Njegova strategija za ponovno stabilizacijo podjetja predvideva osredotočanje na tri ključne znamke: KTM, Husqvarna in GasGas. Deleže v italijanskem proizvajalcu motornih koles MV Agusta so že prodali, obenem pa so se umaknili iz kolesarskega posla ter prenehali distribuirati znamko motociklov CFMoto.

Priporočamo