»Povezujemo svet za pametnejšo prihodnost – avtomatizacija, energetska učinkovitost in digitalne rešitve.« Tako v podjetju Robotina s sedežem na Kozini povzemajo svoje poslanstvo. V družbi zato zaposlujejo 18 raziskovalcev, ki imajo med drugim vse ključne kompetence s področij strojništva, elektroenergetike in računalništva. Podjetje, kot pojasnjuje direktor Devid Palčič, gradi spletne rešitve na lastni strojni in programski opremi oziroma tehnološki platformi. Je lastnik lastne tehnološke opreme za krmiljenje stvari in storitev, ki jo za uporabnike v podjetju nenehno posodabljajo.
V Robotini so na podlagi zakona o raziskovalni dejavnosti vpisani tudi v register raziskovalnih organizacij za področje tehnoloških ved. Svoje raziskovalno in razvojno znanje so v dveh raziskovalnih skupinah nadgrajevali pri šestih mednarodnih in enem raziskovalnem projektu. V bazo patentov je podjetje vpisalo sedem patentov.
Podvojitev prihodkov
Medtem ko so številna podjetja obdobje epidemije covida-19 izkusila kot hud udarec, so v Robotini to obdobje izkoristili za refleksijo o dotedanjem poslovanju in začeli racionalizacijo poslovanja. Na ta račun so v zadnjih letih že dosegli hitrejšo rast. Pri nekaterih produktih so razvoj ustavili in del razvojnih kadrov preusmerili v projekte z višjo donosnostjo. Njihovi prihodki so se tako v zadnjih petih letih skoraj podvojili, in sicer z okoli 3,3 milijona evrov leta 2020 na okoli sedem milijonov evrov leta 2024. V minulem letu so dosegli tudi za 23 odstotkov več prihodkov kot predlanskim, ko so imeli okoli 5,7 milijona evrov prihodkov.
Hkrati je obdobje epidemije na svetovni ravni pospešilo poslovanje na daljavo, s tem pa je povečalo tudi potrebe po avtomatizaciji upravljanja energijsko in varnostno zelo zahtevnih podatkovnih centrov. Danes Robotina spada med štiri podjetja na svetovnem zahodu, ki imajo znanje ter razvito tehnologijo, storitve in odgovore za hitro rastoče potrebe upravljanja velikih svetovnih podatkovnih (angleško data) centrov. V prihodnje tako v Robotini pričakujejo nadaljevanje hitre prihodkovne rasti – še posebej na področju avtomatizacije podatkovnih centrov.
Od Louvra do Luke Koper
Skupno so v 35 letih izvedli več kot 185 projektov v 20 državah. Njihovi projekti se uvrščajo na štiri ključna področja: pametni prostori (za optimizacijo ter upravljanje stavb in prostorov za poslovno uporabo), pametna industrija (za avtomatizacijo in nadgradnjo industrije in infrastrukture), pametna energija (za nadzor porabe energije in povezanih stroškov) in pametne storitve (za učinkovito upravljanje javnih in drugih storitvenih dejavnosti).
Pametni prostori denimo vključujejo naprave, senzorje in avtomatizirane sisteme za ustvarjanje prilagodljivega okolja, osredotočenega na uporabnika, ki prostor upravlja z intuitivnim uporabniškim vmesnikom. Njihove rešitve ob tem, kot zagotavljajo v podjetju, izboljšajo energetsko učinkovitost, varnost in udobje prostorov. Med njihove projekte med drugim spadajo ljubljanski hotel Cubo, poslovna stavba NLB ter letališče Al Bateen v Abu Dabiju in tamkajšnji muzej Louvre. Za Luko Koper so medtem postavili celostni sistem avtomatizacije upravljanja postopkov z razsutim tovorom, za podjetje Gorenje pa so vzpostavili sistem avtomatizacije transportnih vozičkov v proizvodnji.
Podjetja ne bodo prodali
Podjetje sta sicer leta 1990 ustanovila zakonca Palčič, ki sta s tem povezala strokovnjake na področju strojništva, elektrotehnike in računalništva z informatiko za gradnjo rešitev industrijske avtomatizacije. Direktor je poudaril, da so bili v prvih dvajsetih letih kot tipično razvojno podjetje pozitivno naivni in so se lotevali tudi iskanja rešitev, ki niso bile najbolj dobičkonosne. »Razvojnik vztrajno išče in išče rešitev,« pojasnjuje Palčič. Tako se je po njegovih besedah z leti nabralo veliko znanja, izkušenj ter bolj ali manj posrečenih poslovnih povezav in izvoznih poslovnih sodelovanj.
V zadnjem desetletju imajo v podjetju od 30 do 40 redno zaposlenih ter več zunanjih strokovnjakov za posamezne posebne potrebe pri projektih. »Lastniška in vodstvena sestava je trdna in bo aktivna še več kot desetletje. Postopno pa se bodo vključevali tudi mlajši sodelavci, ki se bodo izkazali ter bodo imeli kompetence in želje po vodenju,« pravi Palčič in dodaja, da podjetja kljub več ponudbam ne bodo prodali, saj vidijo še mnogo razvojnega potenciala.
Približno 70 odstotkov zaposlenih se danes ukvarja z razvojem, preostalih 30 odstotkov pa skrbi za celostno podporo, od vodenja, upravljanja kadrov, prodaje, financ in računovodstva do organizacije poslovanja. Vsak zaposleni ima stalni dostop do poslovnoinformacijskih orodij ter po potrebi do neposredne vodje in vodstva. Z letnim razgovorom preverjajo in snujejo nove karierne dosežke zaposlenih, starejši zaposleni pa izvajajo tudi mentorstvo. »Zaupanje, strokovnost in ciljno sodelovanja so veziva za dolgotrajno sodelovanje in izboljševanje življenja vsakogar in vseh,« pravi Palčič.