Domači trg naftnih derivatov trenutno spominja na partijo pokra, kjer igralci za mizo s samozavestnimi izrazi na obrazu želijo dajati vtis, da imajo v rokah zmagovalno kombinacijo kart. Tako zaradi rasti prometa in skoka dobička v prvih šestih mesecih letos tudi pri slovenskem naftnem trgovcu izkazujejo optimistično držo pred izzivi, s katerimi se bodo morali soočiti v prihodnjih letih. Poleg dejstva, da se celotna panoga spopada s politiko vsesplošnega odmikanja družbe od fosilnih goriv, Petrol pred nova dejstva postavljajo še pomembni lastniški premiki na domačem trgu. Kot je znano, je madžarska naftna skupina Mol z avstrijsko korporacijo OMV letos dosegla dogovor o nakupu družbe OMV Slovenija, s čimer bo skupaj s hrvaško Ino prevzela v upravljanje dodatnih 120 bencinskih servisov, medtem ko je danes v Sloveniji že prisotna z lastno mrežo 53 servisov. S tem bo Mol postal Petrolov edini resni tekmec v Sloveniji.
V Petrolu, ki je s 318 bencinskimi servisi še vedno največji igralec v državi, omenjenih premikov ne želijo neposredno komentirati. »Vsekakor pa vedno pozdravljamo zdravo konkurenco na katerem koli prodajnem področju. Družba Petrol je zagotovo pripravljena na vse prihodnje izzive na slovenskem trgu,« pravijo. K izzivom, ki jih za naftne družbe pomeni že omenjeni prehod v nizkoogljično družbo, je usmerjena tudi njihova strategija razvoja do leta 2025, ki jo je nadzorni svet družbe potrdil januarja letos. »Petrol je diverzificirana energetska družba, ki še naprej krepi svoj položaj v energetski tranziciji,« poudarjajo. Tako do omenjenega leta načrtujejo za skoraj 700 milijonov evrov naložb, pri čemer bodo več kot 35 odstotkov investicij namenili projektom, povezanim z energetsko tranzicijo.
Rast prodaje zemeljskega plina
V Petrolu so sicer v prvih šestih mesecih tega leta ustvarili 1,8 milijarde evrov prihodkov, kar je za 300 milijonov evrov več kot v enakem obdobju lani. Pri tem so dosegli skoraj 50 milijonov evrov dobička, kar je velik skok v primerjavi z enakim obdobjem lani, ko so ga imeli za 20,6 milijona evrov. Družba je prodala 1,3 milijona ton proizvodov iz nafte, kar je manj kot lani (1,5 milijarde ton) in precej manj kot v letu 2019, ko so jih prodali 1,8 milijarde ton. Pri tem je bil največji upad pri prodaji goriva na trge Evropske unije, predvsem v Italijo, kjer so, kot so zapisali v poročilu, zaprli večje število trošarinskih skladišč, s čimer je bil omejen izvoz na tamkajšnji trg. V Sloveniji so prodali v tem času več kot 637.000 ton proizvodov iz nafte, kar pomeni 48 odstotkov njihove celotne prodaje, 29 odstotkov celotne prodaje so ustvarili na trgih jugovzhodne Evrope, na trgih EU pa 23 odstotkov. Skokovito je zrasla tudi prodaja zemeljskega plina, ki so ga v prvih šestih mesecih letos prodali 19,5 teravatne ure, medtem ko so ga lani prodali za 12,3 teravatne ure. Rast je posledica nižjih temperatur v ogrevalni sezoni in povečanja prodaje na tujih trgih.
Družba ima 31 koncesij za oskrbo z zemeljskim plinom, od tega v petih občinah v Srbiji in v nekaterih občinah na Hrvaškem. Na drugi strani je v primerjavi s prvim polletjem lani in tudi leta 2019 upadla prodaja elektrike in utekočinjenega naftnega plina. Elektriko dobavljajo 227.000 odjemalcem, zemeljski plin pa skoraj 51.000 odjemalcem.
Fresh ali Fresh Corner
Med ključnimi cilji v Petrolu navajajo tudi krepitev maloprodajne mreže in rast števila maloprodajnih mest ter povečanje števila polnilnic za električna vozila. Do konca leta 2025 načrtujejo povečanje števila bencinskih servisov, v državah, v katerih so prisotni, s sedanjih 500 na 627. Poleg servisov v Sloveniji imajo še 110 servisov na Hrvaškem, 42 v Bosni in Hercegovini, 15 v Srbiji in 15 v Črni gori. Podjetje je do danes postavilo 230 polnilnic za električna vozila.
Tudi v Molu so ob prevzemu, ki še čaka na zeleno luč regulatorja, napovedali nadaljnjo krepitev maloprodaje, predvsem na področju prodaje hrane in pijač. Ta segment bo z opuščanjem fosilnih goriv po njihovih pričakovanjih postal še pomembnejši del ponudbe »bencinskih« servisov prihodnosti. Pri tem oboji lovijo v istem bazenu potencialnih kupcev, to tudi počnejo podobno, Petrol s konceptom Fresh, MoL pa s Fresh Cornerjem. S prodajo trgovskega blaga je Petrol v prvem polletju letos ustvaril 242 milijonov evrov prihodkov, kar je šestodstotno povečanje v primerjavi z enakim obdobjem lani. Od tega so 204,4 milijona evrov ustvarili na domačem trgu, najboljše rezultate pa so dosegli pri prodaji tobačnih izdelkov in kave za na pot.