Projekt Naj zaposleni, ki je bil letošnja zlata praksa podjetja Iskraemenco, ustanovljenega v Kranju, letos praznuje 80 let delovanja. Namen projekta je prepoznavanje in nagrajevanje uspešnih sodelavcev ter temelji na glasovanju med zaposlenimi, ne le na oceni vodij. Tako spodbujajo kulturo sodelovanja, zaupanja in medsebojnega priznanja.

To je redkost v proizvodnih okoljih, kjer so podobne prakse pogosto omejene na vodstvene ocene. Sabina Kalan, predstavnica kadrovske službe, ki hkrati opravlja tudi funkcijo partnerstva za organizacijsko enoto proizvodnja v podjetju Iskraemeco, pojasni, da so projekt Naj zaposleni zasnovali z namenom krepitve motivacije in zavzetosti med zaposlenimi v proizvodnji. »S projektom prepoznavamo in izpostavljamo najuspešnejše sodelavce ter jim namenjamo posebno pozornost in priznanje. Program je oblikovan tako, da zaposlenim omogoča, da sami glasujejo za sodelavce, ki so po njihovem mnenju najbolj zaslužni. Vodje so iz glasovanja izvzeti, saj sodelujejo pri drugih oblikah ocenjevanja zaposlenih,« je povedala Kalanova.

Zaposleni se počutijo bolj opažene in cenjene, kar se odraža v večji pripadnosti in pozitivnem delovnem vzdušju.

Nagrada za izbranega zaposlenega je oddih v enem izmed slovenskih termalnih centrov. Rezultati in odzivi zaposlenih so pozitivni. Udeležba pri glasovanju je visoka, na delovnem mestu je dinamika in motiviranost večja. Poročajo, da se zaposleni zaradi projekta počutijo cenjene in spoštovane. »Seveda je vodstvo projekt podprlo, saj naj zaposlene izbiramo trikrat na leto, vsakič po tri sodelavce, kar predstavlja tudi nekaj finančnih stroškov,« je dodala Kalanova.

Želje po širitvi

Projekt Naj zaposleni ima potencial, da se razširi na različne ciljne skupine v podjetju, ki je od leta 2007 del skupine Elsewedy Electric Group. Sabina Kalan pravi, da zlasti tam, kjer zaposleni opravljajo podobna dela. »Na tak način lahko še dodatno spodbujamo motivacijo, zavzetost in pripadnost podjetju. Projekt bomo vsekakor ohranili, saj se je izkazal kot uspešna in pozitivna kadrovska praksa. V prihodnje razmišljamo o širitvi programa na druge skupine zaposlenih, predvsem tam, kjer so naloge podobne in je motivacija ključna za učinkovitost dela. Hkrati bomo spremljali odzive zaposlenih ter po potrebi nadgrajevali način izbora in nagrajevanja, da bo program ostal svež, motivacijski in pravičen za vse sodelavce.« 

Priporočamo