Bilo je leto 2005, ko se je Rene Weingerl kot mlad študent iz Maribora odpravil na Dunaj. V žepu je imel sprejemno pismo univerze, v glavi pa idejo, da bo nekoč zgradil nekaj svojega. Tam je spoznal Lauro, Francozinjo iz Pariza, ki ni postala le njegova življenjska sopotnica, temveč tudi soustanoviteljica podjetniške zgodbe, pripoveduje naš sogovornik, danes ustanovitelj in direktor podjetij Panda Parken in Pandasoft.
Od sto evrov do več tisoč parkirišč
Leta 2016 sta z Lauro ustanovila podjetje Panda Parken. Laura je s svoje kreditne kartice prispevala prvih sto evrov za spletno oglaševanje, Rene pa je izdelal preprosto spletno stran in najel prve parkirne površine. Ker si mesečne najemnine nista mogla privoščiti, sta se z najemodajalci dogovorila za 50-odstotno delitev prihodkov. Vsak evro, ki sta ga zaslužila, sta po besedah Reneja Weingerla vložila nazaj v podjetje.
Kmalu sta ugotovila, da dolgoročno uspeha ne moreta graditi na najetih zemljiščih, zato sta začela varčevati, vlagati in iskati priložnosti za lastne lokacije. »Vsak evro sva prihranila z železno disciplino. Najina ambicija ni bila le preživetje. Želela sva ustvariti najboljše parkirišče na svetu. Prijaznost do uporabnikov je bila pri tem za naju ključna vrednota – to se danes jasno kaže v več kot 20 tisoč ocenah uporabnikov, ki Panda Parken označujejo kot učinkovit, enostaven in predvsem prijeten sistem parkiranja,« je poudaril direktor podjetja, ki upravlja tisoče parkirnih prostorov v Avstriji in Švici. Njihovo parkirišče ob dunajskem letališču denimo na podlagi več kot 20 tisoč mnenj na Googlu dosega oceno 4,9, medtem ko je na portalu Tripadvisor na podlagi dobrih 360 mnenj ocenjeno s 4,7.
Slovenska tehnologija
Panda Parken sicer danes ni več le poslovna zgodba o upravljanju parkirišč. Ena ključnih prednosti podjetja je tehnologija, ki deluje v ozadju parkirišč. »Pandasoft je visokotehnološki sistem, razvit v Sloveniji, natančneje v Mariboru. Nastal je kot interni projekt za avtomatizacijo storitev,« nam je pojasnil Weingerl. »Prelomnica je bilo leto 2020, ko je pandemija skoraj čez noč ustavila svetovni letalski promet. Namesto da bi obupali v času, ko so prihodki izginili, smo to izkoristili za razvojni pospešek. Pandasoft se je prav v tem kriznem trenutku oblikoval v samostojno podjetje s sedežem in proizvodnjo v Mariboru.«
Vse, kar so se naučili o upravljanju parkirišč, so vgradili v svojo tehnološko rešitev, pravi sogovornik. Pandasoft je sprva skoraj desetletje deloval v ozadju njihovih storitev Panda Parken, danes pa ekipa iz Maribora upravlja tisoče parkirnih prostorov, med drugim 600-mestno parkirišče ob letališču v Zürichu, parkirišče nakupovalnega središča Promenade v avstrijskem mestu St. Pölten ter več tisoč parkirnih prostorov Panda Parken na dunajskem letališču. »V letu 2024 smo v svoj portfelj dodali več deset tisoč kvadratnih metrov parkirnih površin. Širitev trenutno poteka predvsem v Avstriji in Švici, opremljamo pa tudi prva parkirišča v Sloveniji in na Madžarskem,« nam je zaupal Weingerl.
Panda Parken po njegovih besedah še vedno ustvarja glavnino prihodkov; v zadnjih letih so tako z več kot milijonom evrov financirali tudi razvojno delo mariborske hčerinske družbe. Pandasoft jim je po drugi strani, kot pravi Weingerl, s svojo tehnologijo omogočila eksponentno rast: »Rast Panda Parken za več kot 8500 odstotkov v devetih letih ni bila naključje – omogočila jo je prav tehnologija.« Zdaj po njegovih besedah prihaja čas, ko se mora Pandasoft začeti osamosvajati.
Razvili sistem, ki nagrajuje kupce
Eden njihovih ključnih projektov v zadnjih letih je bila garaža v nakupovalnem središču v St. Pöltnu, s katerim so v Panda Parken in Pandasoftu v treh mesecih povečali prihodke za več kot 20 odstotkov. »Mariborska ekipa je tam delala dneve in noči, dokler ni razvila rešitve, na katero je danes posebej ponosna. To je tudi eden od primerov, kjer je Pandasoft s svojo tehnologijo uspešno prevzel upravljanje nad lokacijo, ki je bila prej v rokah svetovnih velikanov, kot sta Apcoa in Skidata,« je ponosen Weingerl.
V Pandasoftu po njegovih besedah trgovskim središčem ponujajo tehnološke rešitve za učinkovitejše upravljanje parkirišč. Na tem področju se namreč podjetja povsod po Evropi srečujejo s podobnimi težavami, ugotavlja sogovornik, in sicer z nepravilno parkiranimi avtomobili, ki na parkiriščih ob trgovskih središčih zasedajo prostore uporabnikom, ki v tamkajšnjih trgovinah zares nakupujejo. »Namesto da bi te voznike kaznovali z visokimi globami, smo v Pandasoftu razvili sistem, ki jih nagradi – če opravijo nakup v eni od trgovin v nakupovalnem središču, jim je parkirnina podarjena. Tehnologijo smo poimenovali Buy & Go. Gre za preprosto, učinkovito in prijazno rešitev, ki združuje interese lastnikov, trgovcev in strank,« pravi Weingerl.