Zmagovalno podjetje ROSI Teh ima sedež v Poljčanah in je eden ključnih igralcev na področju kmetijske in industrijske hidravlike v Sloveniji in širše. V letu 2024 je kolektiv ustvaril preko 107.000 evrov dodane vrednosti na zaposlenega, kar je skoraj dvakratnik povprečja v dejavnosti. Prodajo so v petih letih, od leta 2022 do lani, povečali 2,5-krat: z 2,5 na 6,3 milijona evrov.
Osnovna dejavnost podjetja je trgovinska, vendar se podjetje vztrajno razvija tudi v smeri večje lastne proizvodnje. Na področju hidravlike so na slovenskem trgu med vodilnimi: v segmentu hidravličnih cilindrov namreč dosegajo 70-odstotni tržni delež.
»ROSI je sinonim za hidravliko,« je v nedavnem pogovoru za Dnevnik s ponosom dejal direktor in lastnik podjetja Roman Mikolič, ki uspeh med drugim pripisuje dobremu poznavanju končnih uporabnikov, ki so zlasti manjša podjetja in kmeti. »Končnim uporabnikom smo se približali s ceno, svetovanjem ter jasnimi in enostavno dostopnimi informacijami,« nam je zaupal.
Usmerjeni so tudi v širitev na evropske trge, pri čemer že danes zunaj Slovenije dosegajo 60 odstotkov prihodkov, največ na Hrvaškem in v Avstriji (po 20 odstotkov), sledijo Nemčija, Finska, Italija in Francija.
Vizija podjetja je ustvariti prepoznavno evropsko podjetje z visokim deležem lastnega razvoja in proizvodnje, navzoče na vseh evropskih trgih. Do konca letošnjega leta želijo s prodajo prodreti v vse evropske države.
Metodološka komisija, ki je podjetje ROSI Teh izbrala za gazelo podravsko-pomurske regije 2025 je v svoji utemeljitvi med drugim izpostavila ugotovitev, da v podjetju konkurenčnost črpajo iz osredotočenosti na ciljnega kupca, katerega potrebe razumejo in zapolnjujejo bolje kot tekmeci. »Z razpršenostjo na strani dobaviteljev in kupcev obvladujejo verigo vrednosti, s sodelovanjem z mladimi na tehniških šolah vlagajo tudi v prihodnost. Obrestovale so se jim naložbe v nove poslovne prostore ter digitalizacijo in optimizacijo skladiščenja,« je zapisala komisija.
Od domače garaže do ZDA
Direktor podjetja ROSI Teh je ob prejemu priznanja za gazelo podravsko-pomurske regije 2025 izpostavil trud in trdo delo vseh treh nominirancev. »Vsi trije smo v podjetja gotovo vložili zelo veliko truda. In priznanje za regijsko gazelo je lepo priznanje za to,« je dejal. Tudi v pogovoru z voditeljem Antišo Korljanom na današnjem dogodku v Hotelu City Maribor je nakazal, da njegova pot do mednarodno prepoznanega podjetja ni bila enostavna. Svojo podjetniško pot je Roman Mikolič začel leta 2010, torej na vrhuncu gospodarske krize, v majhnem domačem prostoru. Danes pa po drugi strani skorajda ni kotička na svetu, kamor še niso poslali kakšnega svojega proizvoda, je povedal. »V zadnjem času se krepi naša prisotnost v ZDA, Kanadi … Vedno več je tudi Afrike,« je izpostavil.
Priznanji tudi podjetjema Fridro in Pisnik
Drugi dve nominirani podjetji za regionalno priznanje sta bili podjetje Fridro, ki ga vodi direktor Thomas Mori, ter podjetje Pisnik pod vodstvom direktorja Jerneja Pisnika in poslovne direktorice Veronike Pisnik. Podjetje Fridro s sedežem v Radljah ob Dravi je družinsko podjetje, ki se po prihodkih uvršča v vrh svoje dejavnosti. Slogan podjetja »Vse na enem mestu« odraža njihova široka in dostopna ponudba izdelkov – orodij in potrošnega materiala za podjetja v industriji –, ki je kupcem dostopna celo prek prodajnih avtomatov. Med storitve podjetja Pisnik s sedežem v Vuzenici medtem sodijo obnova cilindrov in agregatov ter odpravljanje napak na hidravličnih sistemih, montaža in remonti. Edinstvena moč podjetja je sposobnost prilagajanja vsakemu naročniku – so popolno nasprotje serijske proizvodnje, velik poudarek pa dajejo rešitvam z dolgo življenjsko dobo. V letu 2024 so dosegli 2,26 milijona evrov prihodkov, kar je 46 odstotkov več kot leto prej.
Po podelitvi priznanj podjetjem je sledila pogostitev v Hotelu City Maribor. Zbrali smo nekaj utrinkov iz druženja podjetnikov, organizatorjev in drugih gostov.