V Veliki Britanji kar tretjina delodajalcev priznava, da uporabljajo t. i. “bossware” programsko opremo za nadzor svojih zaposlenih. Preverjajo predvsem, katere pojme uslužbenci iščejo v spletnih brskalnikih in komu pošiljajo e-pošto ter s kakšno vsebino. V nekaterih primerih nadzor zajema tudi snemanje zaslonov, beleženje pritiskov tipk, uporabo biometričnih čitalnikov in celo spremljanje zaposlenih prek v opremo vgrajenih kamer. 

Poznavalci področja pravijo, da podatek, da tovrstna orodja uporablja zgolj ena tretjina delodajalcev, najverjetneje precej podcenjuje resničnost.

Podjetja ukrep utemeljujejo predvsem z varovanjem občutljivih podatkov in zagotavljanjem produktivnosti, vendar raziskave kažejo, da prakse sprožajo precej neodobravanja, poroča Guardian. Mnogi menedžerji opozarjajo, da nadzor zmanjšuje zaupanje med vodstvom in zaposlenimi ter posega v zasebnost, še posebej pri delu na daljavo. 

Polovica jih odobrava

Anketa, ki jo je med britanskimi delodajalci opravil Chartered Management Institute (CMI), je pokazala, da jih nekaj več kot polovica podpira možnost digitalnega nadzora na službenih napravah, medtem ko jih dobra tretjina temu nasprotuje. Opozarjajo, da nadzor ne izboljšuje delovne uspešnosti, pač pa ustvarja občutek stalnega nadzora, zmanjšuje zaupanje in lahko vodi v delavčevo iskanje druge zaposlitve. 

Če se podjetja odločijo za takšen nadzor, je zelo pomembno, da so glede tega transparentna, sicer to vodi v težave glede zasebnosti in varstva podatkov, opozarja Petra Wilton, direktorica politike s CMI.

Priporočamo