Podjetje Acryform s sedežem v naselju Blanca v občini Sevnica se ponaša z več kot štiridesetletnimi izkušnjami na področju izdelave akrilnih oken za avtodome in kamp prikolice. Sprva majhno podjetje, ustanovljeno leta 1976, je sčasoma postalo pomemben evropski igralec in danes velja za drugega največjega proizvajalca akrilnih oken za rekreacijska vozila v Evropi.
Njihov portfelj izdelkov zajema akrilna okna za rekreacijska vozila, zunanje akrilne panele ter različne dodatke. Glavni produkt podjetja je okno z aluminijastim profilom in skritimi tečaji. Zadnja leta razvoj usmerjajo tudi v druge panoge, saj se, kot pravijo, zavedajo, da prevelika odvisnost od ene panoge zmanjšuje stabilnost poslovanja.
Rekordni prihodki
Največji dosežek v zadnjih petih letih je sicer po besedah direktorja velika investicija: poldrugi milijon evrov sredstev agencije Spirit in dodatnih 4,5 milijona evrov lastnih sredstev so vložili v strojno opremo ter širitev proizvodnih površin za 5000 kvadratnih metrov. S tem so se, kot pravi direktor, razbremenili ozkih grl, pridobili devet proizvodnih robotov in izboljšane linije za termoformiranje. Lastniki so dokupili tudi dodatna zemljišča za prihodnjo širitev podjetja. Kot je pojasnil Habinc, je v pripravi dokumentacija za še dodatnih 5000 kvadratnih metrov proizvodnih površin.
Izjemno rast so v podjetju, kot pravi direktor, dosegli tudi med epidemijo koronavirusa, ko so zabeležili 70-odstotno rast. Izzive so med drugim premagali z inovativnimi rešitvami in novimi produkti, kot je panoramsko okno skyview. Med izstopajočimi inovacijami direktor med drugim izpostavlja patentirano okno acrylite in najnovejši produkt avryAI s skritim tečajem v aluminijastem okvirju. Danes se podjetje ponaša z lastno orodjarno za termoformiranje, CNC-obdelavo in merjenje, kar jim omogoča hitro prilagajanje potrebam kupcev.
Lastniki skrbijo za investicije
Direktor podjetja Stane Habinc se je v podjetju zaposlil leta 2010, in sicer v nabavni službi. Vodenje podjetja je prevzel leta 2019. Na tej funkciji si želi ostati tudi v prihodnje – če bodo le lastniki zadovoljni, pravi. Kot svoji ključni vrednoti in vrednoti podjetja izpostavlja poštenost in odprtost za sodelovanje. Pomembni so mu odnosi, sodelovanje, medsebojna pomoč in pripravljenost prisluhniti.
Podjetje Acryform je danes pomemben evropski igralec in del G4 Group, enega vodilnih slovenskih družinskih podjetij, ki se uveljavlja z inovacijami in ustvarjanjem dodane vrednosti za partnerje. Lastniki podjetja so po besedah direktorja zelo odgovorni. V skupini je osem podjetij, pri čemer skušajo izkoriščati sinergije denimo s skupnimi nastopi na trgu, v dobaviteljski mreži, z izobraževanji … Lastniki, kot pravi direktor, skrbijo predvsem za investicije v zemljišča in nakup novih podjetij, ki bi prispevala k izboljšanemu delovanju skupine. »Zavedajo se, da so potrebna nenehna vlaganja. Vse, kar podjetje pridela, da v investicije,« pravi Habinc in dodaja, da se trenutno v podjetju sicer zaključuje investicijski cikel, vendar pa bodo tudi v prihodnje še naprej investirali v manjše stroje in zgradbe.
Najmanjše, a najkvalitetnejše
Rast podjetja torej, kot pravi Habinc, temelji na stalnih investicijah in vlaganju v ljudi. »Strateška odločitev podjetja je, da podjetje nenehno investira v razvoj in s tem ostaja pred konkurenco in dviguje cene oziroma dodano vrednost,« je povedal. Podjetje je po njegovih besedah v panogi edinstveno, ker se je zmožno prilagoditi kupcu ter izdelke ustvarjati v manjših in večjih serijah. »Je drugi najpomembnejši dobavitelj v Evropi in se razlikuje od konkurence po prilagodljivosti za manjše serije. V Evropi so trije dobavitelji in podjetje Acryform se je odločilo, da bo ostalo najmanjše, a najkvalitetnejše,« je izpostavil Habinc.
Sistem »prava ideja« po njegovih besedah zaposlenim omogoča, da predlagajo izboljšave v procesih in izdelkih. »Polovica predlogov se tudi dejansko implementira, kar potrjuje odprtost podjetja za inovativnost od spodaj navzgor,« je prepričan direktor. »Zaposleni iz proizvodnje pogosto napredujejo v razvoj, kar zagotavlja razumevanje procesov in notranji razvoj kompetenc. Organizacija temelji na rednih kolegijih vodij in odprti komunikaciji, kar omogoča hitro sprejemanje odločitev in brainstorminge.«
Podjetje je po besedah direktorja izrazito usmerjeno v rast, a hkrati tudi v diverzifikacijo. Čeprav je še vedno v veliki meri vezano na karavaning industrijo, aktivno išče nove trge in priložnosti v drugih panogah. Zavedajo se tudi pomena digitalizacije – sprejemajo ukrepe za izboljšanje kibernetske varnosti in načrtujejo razvoj digitalnega dvojčka proizvodnje. Podjetje ima certifikat ISO 9001, v dveh letih pa, kot pravi direktor, načrtujejo še pridobitev standarda ISO 14000.
Delež prodaje na tujih trgih se v podjetju giblje pri 90 odstotkih. »Kupce imamo po vsem svetu in jih aktivno iščemo,« pravi Habinc. Redno se predstavljajo na svetovnih sejmih, denimo v Nemčiji, ZDA in na Japonskem, ter vzdržujejo močne odnose s kupci in dobavitelji. Sodelujejo tudi v mednarodnih certifikacijskih postopkih.
Skrb za družbeno odgovornost in trajnostno poslovanje
Kot del lokalne skupnosti podjetje po drugi strani organizira dneve odprtih vrat, sodeluje s šolami in štipendira študente. Večina zaposlenih prihaja iz lokalnega okolja, kar utrjuje pripadnost in odgovornost, meni Habinc. Nove zaposlene, kot pravi, primarno iščejo z internimi razpisi. »Več kot polovica zaposlenih v razvoju je prišla iz proizvodnega procesa. S tem zagotavljamo dobro osnovo za delo na odgovornejših delovnih mestih,« je dejal.
V podjetju počasi ukinjajo tretjo izmeno – trenutno v treh izmenah dela le še sedem ljudi. »Vse, kar je bilo možno, smo z investicijami preusmerili v dve izmeni. S tem so ljudje postali bistveno bolj zadovoljni,« ugotavlja direktor. Prilagodili so tudi strojno opremo, da so delovna mesta za zaposlene manj obremenjujoča in bolj dolgoročno vzdržna. V letošnjem letu so zaposleni prejeli 2000 evrov regresa, lani 2300, vsako leto prejmejo tudi božičnico.
Za okoljsko odgovorno poslovanje med drugim skrbijo tako, da se aktivno ukvarjajo z reciklažo. »Razvili smo povratne transportne vozičke, stiropor vračamo dobaviteljem, akrilne odpadke pošiljamo v predelavo v Indijo,« je dejal Habinc in dodal, da se z dobavitelji akrilnega stekla dogovarjajo tudi o uporabi bolj trajnostnih materialov. Zagnali so tudi lastno proizvodnjo elektrike in pridobili sredstva Eko sklada za trajnostne projekte.