»Zdaj, ko se začenja najtrši del osrednje trase tretje razvojne osi, to je umeščanje v prostor, in ko je znana časovnica za sprejetje državnega prostorskega načrta (DPN), bomo hitreje prišli do realizacije in prvih nujno potrebnih obvoznic, na katere težko čakamo tudi mi,« je v Zidanem Mostu na srečanju županov več občin, skozi katere bi potekala trasa osrednjega dela tretje razvojne osi, izrazil optimizem celjski župan Matija Kovač. Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je županom namreč razkrila, da bi lahko bil DPN sprejet že v prvi polovici leta 2028, nosilec postopka pa bo ministrstvo za naravne vire in prostor. Župani so pripravljeni pri umeščanju v prostor ponuditi vso potrebno pomoč, saj se zavedajo, da je tretja razvojna os ključna za razvoj širše regije.

Državna cesta v Zidanem Mostu predstavlja največje ozko grlo med Celjem in Krškim. Vozniki tovornih vozil se na prepoved vožnje požvižgajo, saj je kazen, če jih sploh doleti, prenizka.

Pločnika ni, kazni so prenizke

Velik del razprave so namenili problematiki tranzitnega tovornega prometa na državni cesti med Celjem in Krškim, kjer sistem nadzora trenutno ni učinkovit. »Številni prevozniki z obvozom mimo avtoceste ne upoštevajo prepovedi in obremenjujejo ključno državno prometnico,« je opozorila poslanka Janja Sluga in predstavila prizadevanja za izboljšanje nadzora in učinkovitejše ukrepanje pristojnih služb. V ta namen bodo na ministrstvu za infrastrukturo pripravili nabor ukrepov za okrepitev nadzora in izboljšanje prometnega režima. Posebej je bila izpostavljena prometna varnost v Zidanem Mostu, kjer državna cesta predstavlja največje ozko grlo med Celjem in Krškim. Vozniki tovornih vozil se na prepoved vožnje požvižgajo, saj je kazen, če jih sploh doleti, prenizka. Razmere na terenu in nevarnosti, s katerimi se srečujejo, ker pločnika ob prometni cesti ni, je podrobno opisal predsednik krajevne skupnosti Zidani Most Franc Babič. »Na določenih delih je cesta povsem uničena, prometna infrastruktura pa pomanjkljiva,« je strnil glavno težavo Babič.

Celje bi potrebovalo prioritetno obravnavo

»Umeščanje osrednjega dela tretje razvojne osi v prostor smo bistveno pospešili, saj se zavedamo njene pomembnosti za gospodarski razvoj občin ob njej. V tem trenutku je tretja razvojna os na srednjem delu vzhodne ljubljanske obvoznice, zato je naša zaveza, da naredimo razvojno os v rokih, ki smo si jih zastavili,« je v Zidanem Mostu poudaril državni sekretar na ministrstvu za naravne vire in prostor Miran Gajšek. »Zidani Most je ključno prometno vozlišče državnega pomena in stičišče treh razvojnih regij, savinjske, zasavske in posavske, zato je nujno, da ga razbremenimo tranzitnega tovornega prometa. Kar zadeva tretjo razvojno os, so načrti smeli, prav tako časovnica za sprejem DPN, a župani in županje smo se zavezali, da bomo enotno pristopili k umeščanju in pomagali, da bodo postopki potekali čim hitreje,« pravi Marko Šantej, župan Laškega. 

Priporočamo