Sistem avant2go izposojo električnih vozil obračunava po podobnem principu kot vožnje obračunavajo taksi službe. Cena se viša glede na prevoženo razdaljo in čas izposoje, pri čemer je omejena tako navzdol kot navzgor. Najnižja cena najema za najštevilčnejše štiri- in dvosedežne smarte ter twinge v Ljubljani trenutno znaša 4 evre, z decembrom pa se bo predvsem zaradi višjih cen električne energije podražila na 4,5 evra. Za tak znesek je mogoče avto čez dan najeti za dobrih 15 minut in z njim prevoziti približno 10 kilometrov, po 19. uri pa se čas izposoje obračunava ceneje, tako da bi ob prevoženih 10 kilometrih avto lahko imeli izposojen za skoraj poldrugo uro. Zato ne preseneča, da je zelo velik delež voženj opravljen znotraj te minimalne tarife.

Krajše vožnje v Ljubljani dražje

Zanimivo je, da so se v podjetju že v izhodišču odločili za različno cenovno politiko po mestih, kjer so prisotni. V Murski Soboti bo tako po novem najnižja cena najema 2,25 evra, kar je 50 odstotkov manj kot v Ljubljani, v Kranju, Mariboru in Novem mestu pa bo najnižja cena najema znašala 3,6 evra. Krajše vožnje so v teh mestih torej cenejše kot v Ljubljani, vožnje, pri katerih cena naraste nad 4,5 evra, pa ne, saj se čas in razdalja obračunavata povsod po isti tarifi.

Zakaj je tako? Večinski lastnik Avant cara Matej Čer odgovarja, da je za podjetje Ljubljana bila vedno v ospredju, saj se tu gradi ekonomsko vzdržen model, ki bi ga v prihodnosti radi širili tudi v podobna mesta v tujini. Ostale lokacije v Sloveniji imajo po njegovih besedah bolj zaradi povezanosti sistema in promocije. Kot pravi, je oblikovanje cenovne politike za tako kompleksen sistem velik izziv, v prihodnosti pa ne izključujejo nekaterih sprememb, kot so mesečne naročnine z vključenimi vožnjami ali v realnem času prilagodljive tarife glede na to, kam bi avto vrnili. Če bi ga recimo vrnili tja, kjer je njihovih avtomobilov na voljo manj, in podjetju s tem pomagali pri logistiki, bi za izposojo plačali manj.

Cene niso omejene samo navzdol, temveč je postavljena tudi najvišja dnevna tarifa, ki je spet odvisna od modela vozila. Pri smartih bo po prvem decembru znašala 29 evrov (zdaj v akciji 26 evrov), za najmočnejši renault ZOE z največjim dosegom pa 48 evrov. S tem vozilom se je mogoče iz Ljubljane zapeljati na Obalo in nazaj, kar je precej konkurenčno, saj bi samo gorivo za bencinsko gnani avtomobil na tej razdalji stalo več kot 20 evrov.

 

Za širitev predpogoj koncesija

Avant2go je v Ljubljani prisoten na več kot 120 lokacijah, kjer uporabniki prevzemajo in vračajo vozila. Bolj ambiciozni načrti za širitev so po Čerovih besedah povezani s sklenitvijo koncesijske pogodbe z ljubljansko občino, saj bi bilo za podjetje povečevanje flote vozil brez trdnih zagotovil o lokacijah prevzemnih mest na javnih površinah, ki zdaj predstavljajo petino vseh mest, preveč tvegano. Občina je razpis za podelitev 20-letne koncesije za vzpostavitev in upravljanje javnega sistema izposoje in souporabe električnih vozil objavila februarja lani, a se je na razpis še pred izbiro pritožil ponudnik Sharengo. Na občini so pritožbo zavrnili, nato pa je ta romala na državno revizijsko komisijo, kjer naj bi se za tolmačenje obrnili na evropsko sodišče, kar je postopek tako zavleklo, da odločitve še do danes ni.

Ljubljanska občina namerava v okviru koncesije podvojiti število parkirnih mest, namenjenih sistemu souporabe električnih vozil. Ob teh parkirnih mestih bi radi postavili tudi večje število polnilnic, kar je za sistem avant2go ključnega pomena, saj so polnilnice prisotne le na približno petini prevzemnih mest, pa še to zelo neenakomerno razdeljene po mestu. Če bi se ti pogoji za delovanje sistema souporabe vozil po sklenitvi koncesije izboljšali, bi lahko v družbi krepko povečali floto vozil in več vložili tudi v promocijo sistema, kar je tudi v interesu mesta, saj naj bi vsako vozilo v souporabi po simulacijah nadomestilo približno 20 lastniških avtomobilov.

Sistemu avant2go gre gotovo na roko tudi dejstvo, da je javni potniški promet v Ljubljani praktično nekonkurenčen avtomobilu in ga zato večinoma uporabljajo šolarji, študentje in upokojenci. Za potovanje od fakultete za elektrotehniko na Viču do BTC bi recimo v trenutku pisanja tega teksta (včeraj ob 15.25) po podatkih googlovih zemljevidov z LPP potrebovali 40 minut (z enim prestopom), s hojo do najbližje točke avant2go in postopkom izposoje ter vračila pa bi z električnim avtomobilom isto pot opravili v manj kot 25 minutah. Če bi se v avtomobilu peljali trije, bi ta pot danes stala le deset centov več kot potovanje z avtobusom. 

Priporočamo