V okviru del bodo postopoma vgradili skupno 1750 pilotov, dolžine od 60 do 70 metrov. Mesečno jih bodo vgradili največ 100. Pilotiranje bo skladno z okoljevarstvenim soglasjem in vsemi sprejetimi dodatnimi ukrepi potekalo ob delavnikih med 7. in 18. uro. Ob sobotah, nedeljah in praznikih del ne bodo izvajali, so sporočili iz Luke Koper.

Pomol bodo v Luku Koper podaljšali za približno 100 metrov. V pristanišču bodo zgradili 326 metrov obale z dvema privezoma ter tako pridobili sedem hektarov dodatnih skladiščnih površin. Dolžina prvega pomola na južni strani, ki je namenjena pretovoru kontejnerjev, bo tako znašala 695 metrov.

Luka Koper, pristanišče,

Prvi pomol, ki se bo podlajšal za okoli 100 metrov. Foto: Luka Koper

Pomol gradi Kolektor Koling Inženiring s partnerjem CGP, ki je že zaključil večmesečno poglabljanje morskega dna vzdolž obale, in sicer do globine 16 metrov. V minulih tednih je z dvema pošiljkama v skupni teži 5500 ton v koprsko pristanišče tudi že prispelo 250 jeklenih pilotov, konec junija pa še plovilo z zabijanje pilotov.

Poleg že vzpostavljenega spremljanja onesnaženja s prašnimi delci in hrupa na območju pristanišča, bo zaradi gradnje potekalo še dodatno sprejemanje hrupa z gradbišča, vibracij in kalnosti morske vode, so še pojasnili v Korektorju. Pilotiranje bodo izvajali do decembra 2026.

Pomen kontejnerskega prometa za Koper

Kontejnerski promet je za Luko Koper strateškega pomena. "Z naložbo v družbi odgovarjamo na pričakovanja deležnikov v logistični verigi in utrjujemo status največjega kontejnerskega pristanišča v severnem Jadranu," so zapisali v sporočilu za javnost.

Skupna vrednost javnega naročila, ki je bilo vodeno po odprtem postopku in objavljeno tudi na evropskem portalu javnih naročil, znaša 152,9 milijona evrov brez DDV. Po zaključku gradbenih del in namestitvi obalnih dvigal ter ureditvijo obstoječih skladiščnih površin bodo letno zmogljivost pretovora kontejnerjev povečali na 1,8 milijona TEU.

Priporočamo