Z letošnjim šolskim letom se je izobraževanje učencev na domu, ki je v naši državi sicer omogočeno že 29 let, precej zaostrilo. Z namenom izenačitve izobrazbenih standardov vseh učencev so morali učenci na domu letos prvič opravljati izpite iz vseh predmetov posameznega razreda, to pa je bil zaradi kratkega izpitnega obdobja za marsikoga od njih precejšen zalogaj.
Zaradi potrjene novele zakona o osnovni šoli, ki je natančneje opredelila obveznosti šolarjev na domu, se je močno spremenil tudi vsakdan obiskovalcev škofjeloškega zavoda Feniks. V letošnjem šolskem letu se je pod njegovim okriljem šolalo 27 učencev od prvega do sedmega razreda. Ker se je izpitno obdobje za nekatere med njimi začelo že februarja, so se morali na veliko število izpitov (od 7 do 13) pripraviti v precej kratkem času.
Ukraden del alternative in edinstvenosti
Kot je pojasnila vodja Feniksa ter učiteljica slovenščine in francoščine»Čeprav smo učiteljice v zavodu za podrobnosti glede izpitov na matičnih šolah zaprosile že lani pred novim letom, smo večino želenih informacij o natančnih datumih in vsebini izpitov pridobile šele marca. To se nam ne zdi pošteno do otrok, ki so se šolali doma in so bili v primerjavi z otroki v šoli zato v neenakovrednem položaju,« meni Tanja Potočnik.
Povedala je, da se učiteljice vseeno niso ustrašile nove realnosti in da so jim zato zaupali tudi učenci in njihovi starši. V Feniksu vseeno ugotavljajo, je še povedala Potočnikova, da so sledenje učnemu načrtu za vse predpisane predmete in priprave na izpite ob koncu šolskega leta na matičnih šolah učencem na domu ukradli del alternative in edinstvenosti.
Za piko na i vodna zabava
Letos so morale učiteljice v Feniksu zaradi intenzivnejših priprav na izkazovanje znanja učencev v njihov vsakdan prvič uvesti sistematični urnik učenja, kljub temu pa so, kot je dejala Tanja Potočnik, dnevi minili brez ustrahovanja in prisile.
Tako kot minula leta so proste dopoldanske urice v zavodu tudi letos namenili aktivnosti v naravi in različnim ustvarjalnostim. Otroci so izkušnje in dragoceno znanje za življenje med drugim pridobivali na planinskem taboru, ob raziskovanju podzemnih jam, izdelavi glasbil, kuhanju, vrtnarjenju, obiskovanju starejših občanov in dopisovanju s francoskimi vrstniki.
Zelo radi so se zabavali ob igranju družabnih iger, kartanju in petju, zadnje dni šolskega leta pa so namenili izletom in pohodom na bližnje vrhove ter vodni zabavi. Kot so nam učenci zaupali ob njihovem obisku naravnega kopališča v Podlubniku, jih bo kopanje v Selški Sori in skakanje v vodo razveseljevalo tudi v času počitnic.