Mestni svetniki bodo v zaključku mandata glasovali o novem nakupovalnem središču pri vogalu Barjanske ceste in Ceste dveh cesarjev, ki ga načrtujejo v družbi Spar. V osrednjem delu območja novega nakupovalnega središča je danes Konjeniški klub Trnovo.
Novo Sparovo nakupovalno središče pri bencinskem servisu ob Barjanski cesti se bo raztezalo v dveh z nadstreškom povezanih stavbah. Severna stavba tik ob Cesti dveh cesarjev bo pritlična, v njej bo Sparova trgovina, v južni stavbi pa je v dveh nadstropjih predvidenih pet trgovin in gostinski lokal s teraso na delu strehe. Stavba s Sparovo trgovino naj bi merila 3100 kvadratnih metrov (za primerjavo: Sparova trgovina ob Zaloški cesti nasproti Fužin meri 1700 kvadratnih metrov), južna stavba s petimi trgovinami in gostinskim lokalom pa v tlorisu meri 3900 kvadratnih metrov, a bo imela dve nadstropji. V osnutku občinskega podrobnega prostorskega načrta, ki ga bo potrjeval mestni svet na zadnji seji tega mandata 17. oktobra, je predvidena tudi manjša poslovna stavba na skrajnem jugu kompleksa, ki bi jo lahko zgradili naknadno.
Treba bo razširiti barjanko
Zaradi nakupovalnega središča bodo zgradili novo cesto, ki se bo na severu priključila na Cesto dveh cesarjev, potekala bo zahodno ob novem središču ter se na jugu prek semaforiziranega križišča priključila na Barjansko cesto. To cesto naj bi občina razširila v štiripasovnico na odseku od obvoznice do Ceste dveh cesarjev, v načrtu je sicer njena širitev v celotni trasi, da bi lahko uredili neprekinjen rumeni pas za javni potniški promet. Zaradi gradnje nakupovalnega središča bosta novi tudi postajališči LPP, in sicer na Cesti dveh cesarjev ob Sparovi trgovini ter v križišču Barjanske ceste in Ceste dveh cesarjev.
A zaradi slabih avtobusnih povezav ni verjeti, da bo kdo do novega nakupovalnega središča hodil z avtobusom. Če bi se recimo v trenutku pisanja tega članka z avtobusom z Dnevnika odpeljali do lokacije bodočega nakupovalnega središča, tam v pol ure opravili nakup in se z avtobusom vrnili, bi samo za pot porabili 51 minut, medtem ko bi z avtomobilom pot opravili v 10 minutah. Hitrejši bi bili tudi s kolesom, zanimivo pa je, da bi pešpot opravili le 15 minut počasneje kot z avtobusom.
Projekt je zato zasnovan izrazito avtomobilistično, tako kot so pač večinoma nakupovalna središča. Glede na prve načrte bo na tem območju skupno skoraj 250 parkirnih mest, večinoma vzhodno med novimi objekti in Barjansko cesto oziroma bencinskim servisom, ki naj bi na tem območju ostal. Skupaj z novo cesto to pomeni več tisoč kvadratnih metrov asfaltnih površin, ki danes v pretežni meri niso pozidane, in seveda dodatne izpuste, povezane s potmi do nakupovalnega središča, ki bo že samo po sebi energijsko potratno. Po projektu so sicer predvideni tudi zelene površine na delno tlakovanem jugozahodnem vogalu Barjanske ceste in Ceste dveh cesarjev, štiri drevesa na parkirno mesto in zelene strehe, a vpliv teh ukrepov bo v primerjavi z vplivom novogradnje zanemarljiv.
Občina lastnica parcel za stanovanjsko gradnjo
Nakupovalno središče bo sicer stalo le na delu širšega območja, za katero je bil predviden sprejem občinskega podrobnega prostorskega načrta, a na občini so se očitno na pobudo Spara odločili, da bodo prostorski akt za preostalo območje sprejeli naknadno. Gre za območje zahodno od nakupovalnega središča do Ulice Ernesta Kramerja ter južno praktično do priključka na avtocesto. V tem delu je mogoča tudi gradnja stanovanj, a za zdaj ni investitorja, ki bi imel v lasti zemljišča in kazal interes za gradnjo. Lastnica zemljišč na tem območju je tudi občina, ki je letos prodajala tri zazidljive parcele ob Barjanski cesti blizu priključka na južno avtocesto. Za nekaj več kot 9000 kvadratnih metrov zemlje pričakujejo več kot štiri milijone evrov ali 450 evrov za kvadratni meter, a kupca še niso našli.
Verjetno tudi zato ne, ker kljub stanovanjski namembnosti obstaja vrsta zadržkov. Glavni problem je, da se dve parceli držita skupaj, tretja pa ne, saj vmes leži podolgovata parcela, ki je po podatkih iz zemljiške knjige v lasti OMV Slovenija. Ena od parcel je zaradi Barjanske ceste in obvoznice obremenjena s hrupom, ležijo pa tudi na poplavnem območju. Potem je tu še vprašanje komunalne infrastrukture: območje bo treba navezati na javni potniški promet, kar je povezano s širitvijo Barjanske ceste v štiripasovnico in z vzpostavitvijo rumenega pasu, na tem območju bo treba urediti javno otroško igrišče in knjižnico, preveriti pa bo treba tudi pokritost z javnim zdravstvom ter predšolsko in osnovnošolsko vzgojo.