»Na že tretji konferenci STEAM smo združili strokovnjake s področij znanosti, tehnologije, inženirstva, umetnosti in matematike ter z njihovo pomočjo 45 udeležencem pokazali, kako je z izobraževalno metodo STEAM mogoče interdisciplinarne pristope implementirati v vzgojno-izobraževalni proces ter z različnimi sodobnimi orodji izboljšati kakovost in učinkovitost njihovega izobraževalnega dela,« je po koncu dvodnevne konference, ki se je je udeležilo 45 zaposlenih v vzgoji in izobraževanju iz vse Slovenije, povedala Andreja Erjavec, direktorica Tehnoparka Celje. Sabina Gaberšek, vodja projektov v celjskem Tehnoparku, je razkrila, da je bilo med udeleženci največ učiteljev in profesorjev naravoslovnih predmetov, pa tudi vzgojiteljev iz vrtcev. Veliko zanimanje za tovrstne programe potrjuje tudi obisk šolskih skupin in vrtcev. Lani jih je Tehnopark obiskalo 15 odstotkov več kot leto prej.
Kako robotiko približati mladim
Na konferenci je 20 strokovnjakov izvedlo 20 različnih delavnic. Med njimi je bila tudi Nina Palčič iz Podjetniškega inkubatorja Kočevje, ki je predstavila kubo robotiko, s katero po šolah izvajajo tehniške dneve. Katja Zalar Nikovič iz Zavoda Kersnikova je predstavila neformalno izobraževanje na področju znanosti, kulture in tehnologije, s poudarkom na umetni inteligenci v izobraževanju, Žan Močivnik, profesor matematike in računalništva na I. OŠ Celje, pa se je osredotočil na mentorstvo. Izpostavil je pomen spodbujanja učiteljev, da se lotijo tudi vodenja projektov in prek njih, v manjših skupinah, poglobljenega spoznavanja učencev. Alen Rupnik, kemijski inženir in strokovnjak STEAM, si prizadeva kemijo v kuhinji prikazati na zanimiv in kreativen način, da si jo ljudje lažje predstavljajo v vsakdanjem življenju, v Zavodu Celeia Celje pa so, kot je povedala Maja Mateja Ažman, za otroke v vrtcih ter učence in dijake v osnovnih in srednjih šolah zbrali več kot 150 namigov za izlete, tematske dneve in doživetja na območju Celja.
O dostopnosti robotike so se lahko udeleženci prepričali na delavnici Maše Jazbec. »Učiteljem sem predstavila program robotike in tečaj robotičarka/robotičar, na katerem otroci svojega robota sestavijo iz 3D natisnjenih delov, 11 servomotorjev, žic, vijakov, krmilnika in drugih potrebnih komponent. Po sestavi ga animirajo, kalibrirajo servomotorje in programirajo z brezplačno programsko opremo. Na koncu lahko robota odnesejo domov, kar jim omogoča nadaljnje raziskovanje in učenje. Gre za odličen uvod v robotiko in animatroniko in dokaz, da je robotika lahko preprosta in dostopna za vse,« je strnila misli Maša Jazbec. Udeleženci konference so spoznali tudi številna nova orodja. »Odločila sem za uvajanje metode STEAM v šoli in pri tem mi bodo nova znanja s konference prišla še kako prav. Udeležila sem se delavnice Lego Essential in Lego Prime ter se seznanila s tem, kako učinkoviti in zanimivi so ti pristopi. Tudi med otroki je zanimanje za tovrstno učenje zelo veliko,« je po zaključku konference dejala Jožica Horvat Stenšak z osnovne šole Nazarje. Monika Plemen, ki na Srednji šoli tehničnih strok Šiška poučuje umetnost in računalniško oblikovanje, pa je dejala, da bo z novimi zamislimi obogatila izobraževalni proces v svojem razredu.
V Tehnoparku Celje se že pripravljajo na mednarodni festival robotike in umetne inteligence, ki bo aprila. Do 19. marca zbirajo vloge za predstavitev robotskih projektov in prototipov širši javnosti.