Matic Capuder je svojo poslovno pot začel v Šmarci, od koder je doma, ves čas pa se je spogledoval z idejo, da svoj tatu studio odpre na Šutni. Po vratih hiš je lepil svoje kontaktne podatke, a brez uspeha. Kljub temu ni obupal in pred tremi meseci je v središču Kamnika s podporo projekta Cinema in razpisa Kamnik, moje podjetniško mesto skupaj z ženo Uršo odprl Studio Mat Cap Tattoo na Gornjem trgu. Projekt Cinema je nastal v okviru Gospodarske zbornice Slovenije (GZS).
Mateja Aleksandra Kegel, rojena Domžalčanka, je pred leti v Kamniku že odprla sobo pobega, a jo je morala med epidemijo zapreti. »Letos spomladi, ko je prišla pobuda, da ponovno obudimo kamniške sobe pobega, smo priložnost pograbili. Obiskovalcem Kamnika in Šutne želimo predstaviti zgodbo generala Maistra, ki je živel sto metrov naprej, in grofice Veronike, ki je, kot pravi legenda, pokopana tik pod nami. Nekako logično je bilo, da pride Energy espace room nazaj in ostanemo,« je povedala Keglova in dodala, da je hvaležna za podporo RRA LUR, kjer so jo pozvali k sodelovanju. »Tudi zaradi vseh spodbud Gospodarske zbornice in kamniškega KIKštarterja smo se prijavili na razpis programa Cinema. V okviru razpisa so nam financirali določen del marketinških aktivnosti, pomagali so nam z nasveti, promocijo in seveda mentorstvom – sploh slednje se je izkazalo kot naravnost čudovito in učinkovito,« je še povedala mlada podjetnica.
Odlični poslovni koncepti
»Stara mestna jedra zaradi spremembe nakupovalnih navad izgubljajo obiskovalce in prepoznavnost. Žal je bilo v zadnjih letih kar nekaj poslovnih prostorov preurejenih v stanovanja, kar dodatno zmanjšuje ponudbo v mestnem jedru,« je povedal kamniški župan Matej Slapar in izpostavil tudi specifično situacijo, da na Šutni občina nima v lasti nobenega prostora. In čeprav podjetnikom v središču mesta pomaga tudi s subvencioniranjem najemnin in drugimi oblikami, se župan zaveda, da jih v starem mestnem jedru čaka še ogromno dela. »Šutna je vizualno zelo dotrajana. Z natečajem bomo poskušali najti rešitve, kako naj bi bila ulica videti v prihodnje, kje bodo zeleni prostori in kje prostori druženja, kakšen bo prometni režim. Najprej moramo izboljšati infrastrukturo, potem bomo lahko razvijali vsebine,« je prepričan Slapar, ki si ob zaključku projekta Cinema želi, da bi aktivnosti, ki so se v projektu izkazale kot dobra praksa, živele in se nadgrajevale.
Kamnik za sodelovanje v pilotnem projektu ni bil izbran naključno, temveč zaradi močno razvite kreativne industrije. »Opravili smo celovito raziskavo razporeditve ustvarjalnih oziroma kreativnih industrij v osrednjeslovenski regiji. Ta je pokazala, da je Kamnik ena izmed sedmih občin, ki imajo kreativni potencial in bogato podjetniško okolje. Naše ugotovitve je potrdila tudi tuja raziskava, ki je bila narejena prav za projekt Cinema,« je razložila Lilijana Madjar, direktorica RRA LUR.
Čeprav je bilo zanimanje veliko, so v okviru projekta le trije podjetniki v kamniškem mestnem središču odprli dejavnost in bili nagrajeni z vavčerjem v vrednosti 5000 evrov. Poleg že omenjene sobe pobega in tatu studia Matcap je svoj prostor našla še nostalgična ploščarna Črna pizza, ki jo vodi Gregor Torkar. »Gre za tri odlične poslovne koncepte, ki po našem mnenju pomembno prispevajo k atraktivnosti Kamnika tako za turiste in obiskovalce kot tamkajšnje prebivalce. To so inovativni in zagnani podjetniki, ki so povezani z mestom in ki si želijo postati del tamkajšnje podjetniške skupnosti,« je povedala Grit Ackermann z GZS.
Prazni prostori dobili
atraktivne izložbe
Poleg treh novih podjetniških dejavnosti, ki so zaživele v kamniškem mestnem središču, so novo kreativno izložbo dobili tudi štirje prazni prostori. »Z oživljanjem izložb in povezovanjem podjetnikov ter kreativcev smo želeli spodbuditi lastnike praznih prostorov k tesnejšemu sodelovanju s podjetniško skupnostjo in oživitvi praznih prostorov. Povezali smo lastnike praznih prostorov, izbrane podjetnike, ki izhajajo iz Kamnika oziroma so s Kamnikom tako ali drugače povezani, in oblikovalce ter za dobo enega meseca oživili štiri izložbe starega mestnega jedra,« je povedala Tina Pezdirc Nograšek, vodja projekta Cinema, in med drugim še dodala, da izložbe predstavljajo tudi nov turističen produkt, saj je v njihovi neposredni bližini talna nalepka s QR-kodo, ki vodi do zanimivih vsebin za obiskovalce Kamnika.