Vozniki bodo pred vstopom na območje merjenja na prisotnost nadzora hitrosti jasno opozorjeni z ustrezno prometno signalizacijo, ko bodo radarji nameščeni, pa bodo začeli testiranje opreme in s tem testno obdobje merjenja hitrosti.

Namen prehodnega obdobja je tehnični preizkus sistema, prilagajanje ter obveščanje javnosti o novi prometni ureditvi, so pojasnili na občini. Dejansko merjenje hitrosti in izdajanje kazni bodo predvidoma začeli avgusta.

Tri ohišja in en radar

V sklopu nadzora bodo sicer namestili tri ohišja in en merilnik hitrosti, ki ga bodo premikali med lokacijami. Te so pokrite tudi z videonadzorom, izbrane pa so bile na podlagi strokovne študije, ki je kot problematične prepoznala odseke z nevarnimi razmerami zaradi prehitre vožnje.

Lokacije meritev so določili na podlagi študije, ki jo je izdelala mariborska fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo in je temeljila na analizi prometne varnosti in infrastrukture na občinskem cestnem omrežju, s poudarkom na varnosti pešcev in kolesarjev.

Študijo je obravnaval mestni urad za komunalo, promet in prostor ter svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu, mestni svet pa jo je potrdil na marčevski seji. Na podlagi strokovnih kriterijev je definirala 16 lokacij, kamor bi bilo smiselno umestiti merilnike hitrosti, nameščali pa jih bodo postopoma.

Postopno uvajanje 

Kot so še pojasnili na mestni občini, so poletni čas izbrali namenoma zaradi manjše frekvence prometa, ki omogoča izvedbo tehničnih prilagoditev in nemotenega preizkusa sistema. Za ukrep so se odločili, ker se zavedajo pomena varnega prometnega okolja, z njim pa bodo storili pomemben korak v smeri umirjanja prometa ter zmanjševanja nevarnosti na najbolj izpostavljenih točkah.

Tokratna obzirnost občine pri postavitvi radarjev je verjetno razumljiva in v očitnem nasprotju z letom 2012, ko je bila postavitev 41 radarjev povod za tako imenovano mariborsko vstajo, ki je iz položaja odnesla takratnega župana Franca Kanglerja. Kangler je z podjetjem Iskra Sistemi sklenil pogodbo za postavitev radarjev po modelu javno-zasebnega partnerstva, le nekaj dni po začetku delovanja radarjev pa je kazni dobilo na stotine občank in občanov. 

Priporočamo