V začetku junija sta minili dve leti od začetka obratovanja posebne linije Ljubljanskega potniškega prometa (LPP), namenjene uslužbencem Univerzitetnega kliničnega centra (UKC) Ljubljana in Onkološkega inštituta (OI). Neposredna povezava omogoča vožnjo zaposlenim s posebnimi linijami s parkirišč P+R Barje in Stožice do končne oziroma začetne postaje na Hrvatskem trgu. Tretja linija, namenjena zaposlenim, gre s parkirišča P+R Studenec na Fužinah, vendar je tam na voljo le redna linija LPP. Posebni liniji je vzpostavila mestna občina Ljubljana, ko je bila zaposlenim ukinjena možnost brezplačnega parkiranja v okolici kliničnega centra v času epidemije. Posebne linije so ugodne: 1,30 evra stane celodnevno parkiranje in povratna vožnja z avtobusom. Sindikat kliničnega centra nam je sporočil, da po njihovih informacijah omenjene linije ne obratujejo več. Iz Sindikata delavcev v zdravstveni negi Slovenije pa so sporočili, da med zaposlenimi linije niso dobro sprejete in smiselne, saj po njihovi oceni izgubijo uro zaradi oddaljenosti in prilagajanja specifičnim urnikom, zato raje plačajo za parkiranje. Po njihovem vtisu linijo povprečno uporablja en zaposleni ali dva, vendar točnih podatkov nimajo. Od kliničnega centra nismo prejeli odgovora.

Avtobusi skoraj prazni

Odločili smo se, da na terenu preverimo, ali posebni liniji še vedno obratujeta in kakšna je zasedenost, ter da se pogovorimo z uporabniki o prednostih in slabostih tovrstne ureditve. V četrtek ob pol šestih zjutraj smo se odpravili na parkirišče P+R Stožice, kjer smo z nekaj težavami v ogromnem kompleksu garažne hiše našli postajališče z vozilom, na katerem je pisalo »UKC LJ + OI«. Gre za kombi za deset potnikov, ki jih pobira kar znotraj garažne hiše. Izjave uporabnika linije nam ni uspelo dobiti, saj smo bili na treh četrtkovih jutranjih prevozih edini potnik. Linija je z vidika časa sorazmerno učinkovita. Do Hrvatskega trga, ki je končno postajališče, se pride v približno osmih minutah. Kombi zjutraj krene ob 5.30, 6.10 in 6.40, ko sicer ni posebne gneče na cesti. Tudi garažna hiša Stožice bolj ali manj sameva, tistega jutra nismo našteli več kot deset avtomobilov. Popoldne je pet povratnih voženj, v petnajstminutnih intervalih med 14. uro in 15.30. Avtobus do Stožic pelje po Štajerski cesti, ki nima rumenih pasov. To pomeni, da ima linija javnega potniškega prometa enak potovalni čas kot osebni avtomobil, kar lahko traja tudi petnajst minut ali več, odvisno od gneče. Na Hrvatskem trgu smo opazili, da z Barja zaposlene vozi avtobus, ki je malo bolje zaseden; na vsaki od treh voženj smo našteli povprečno pet potnikov.

Linije namesto parkirišč

Župan Zoran Janković je ob vzpostavitvi posebne linije izrazil prepričanje, da bo to rešitev za večino zaposlenih, ki bodo tako porabili bistveno manj časa, kot bi ga zapravili z iskanjem prostega parkirnega mesta. Na spletni strani UKC še piše, da je takrat župan izjavil, da je dolgoročna rešitev umik Zaloške ceste pod zemljo, s čimer bi pridobili dva tisoč parkirnih mest. Aljaž Omahna, podpredsednik Sindikata KC Ljubljana, je sporočil, da je za 8300 zaposlenih zaposlenih na voljo 1100 parkirnih mest. Izvajalci projekta SmartMove so jim sporočili, da je na podlagi ankete med zaposlenimi večina od službe oddaljenih od 20 do 39 kilometrov, kar je prevelika razdalja za kolo. »Možnost oziroma nezmožnost pakiranja blizu delovnega mesta predstavlja velik problem pri zaposlovanju novega kadra. Veliko primernih kandidatov za zaposlovanje se tudi zaradi težav s pakiranjem ne odloči za službo v UKC Ljubljana,« je zatrdil podpredsednik sindikata. Z vodstvom potekajo pogovori o možnosti, da bi vzpostavili nov sistem dodeljevanja parkirnih mest uslužbencem, ki so bolj oddaljeni, in tistim, ki se pripeljejo s sopotniki. Dodaja, da so zaposleni dobili obvestilo, da bo s 1. julijem UKC od občine za eno leto najel 100 parkirnih mest. Šlo naj bi za zemljišče pri zaporu v Povšetovi ulici, ki je trenutno v uporabi Snage. 

Priporočamo