Direkcija RS za infrastrukturo je sredi aprila objavila novo javno naročilo za nadgradnjo železniškega vozlišča na Jesenicah. Skladno z razpisno dokumentacijo je bila najvišja dopustna vrednost ponudbe 120. 655.737,70 evra brez davka. Edino ponudbo je oddalo ljubljansko podjetje Riko, celovite tehnološke rešitve, d.o.o., in sicer za 119.671.229,51 evrov brez davka oziroma 145.998.900 evrov z davkom.
Gre za drugo javno naročilo za projekt nadgradnje jeseniške železniške postaje. Prvega je direkcija objavila konec leta 2023, že pred tem je uradna vrednost projekta s prvotno ocenjenih 81 milijonov evrov zrasla na 137 milijonov. Na prvi razpis so prispele tri ponudbe, Riko bi projekt v takratnih okvirih gradil za 170 milijonov z davkom, hrvaška Kufner Grupa in remont pruga Matić za 176, VOC Celje pa za 179 milijonov.
Sledila je revizija, ki je pokazala, da ponujene cene ustrezajo tržnim, direkcija pa je s podjetjem Riko nadaljevala oddajo javnega naročila z izvedbo konkurenčnega postopka s pogajanji. Ta se je marca zaključil z neoddajo naročila, saj je končna dosežena ponudbena cena skupaj z davkom znašala skoraj 164 milijonov, kar presega zagotovljena sredstva.
Kot pojasnjujejo na direkciji, so za izvedbo projekta zagotovljena evropska sredstva iz Instrumenta za povezovanje Evrope v višini 56,56 milijona evrov. Nadgradnja železniškega vozlišča bo predvidoma zajemala nadgradnjo tirov in vozne mreže, novo peronsko infrastrukturo, rekonstrukcijo in podaljšanje obstoječega podhoda, novogradnjo podhoda pod tiri na območju centralne postaje, ureditev postajnih prostorov, nadgradnjo signalnovarnostnih, telekomunikacijskih in elektroenergetskih naprav, sanacijo obstoječega podvoza, novo parkirišče, protihrupne ograje, nov most čez Jesenico in sanacijo obstoječega. Torej bi iz projekta izključili prvotno načrtovani novi postajališči Hrušica in Plavž.