Medtem ko je neznanec minuli konec tedna odžagal merilec hitrosti v Solkanu, večkrat pa je bil tarča vandalizma tudi radar v Pobegih pri Kopru, naprava, s katero redarji in policisti ugotavljajo prekoračitve hitrosti, razburja tudi krajane Blejske Dobrave. Ti so zbirali podpise pod peticijo, naj se radar, postavljen na začetku kraja, umakne.

Prejšnji teden je zato jeseniški župan Peter Bohinec sklical zbor občanov, na katerem se je zbralo dobrih sto ljudi. Sprejeli so sklep, naj se omejitev hitrosti povrne na 50 kilometrov na uro. Pobuda bo šla na občinsko upravo.

Kot so pojasnili na občini, so pobudo za ukrep, ki bi izboljšal varnost na cesti na Blejski Dobravi, izpeljali na predlog nekaterih tamkajšnjih prebivalcev, ki so se večkrat obrnili na Občino Jesenice in Medobčinski inšpektorat in redarstvo občin Jesenice, Gorje, Kranjska Gora in Žirovnica (MIR), rekoč, da se počutijo ogrožene zaradi objestnih voznikov. MIR je preučil razmere in na tej podlagi predlagal postavitev radarja.

Na tem območju je promet zlasti v času poletne turistične sezone močno obremenjen predvsem z vozili, ki obiskujejo naravne znamenitosti na območju soteske Vintgar. Cesta zaradi svojih funkcionalnih značilnosti omogoča hitrosti, ki so nevarne in nedovoljene.

Gregor Jarkovič, vodja MIR

»Osnovni namen tovrstnih ukrepov v prometu ni povzročanje nezadovoljstva voznikom, temveč ravno nasprotno – bolj varno odvijanje prometa in večja prometna varnost nasploh. Zavedamo se, da globa, izdana kršitelju zaradi prekoračitve hitrosti, ni prijetna, vendar je to tudi njen namen – da odvrača voznike od tovrstnih nevarnih in nedovoljenih ravnanj v prometu,« je pojasnil Gregor Jarkovič, vodja MIR.

Kot je razložil, že več let na različnih območjih v občini spremljajo stanje prometne varnosti, in sicer predvsem s postavitvijo preventivno opozorilnih tabel Vi vozite. Te po Jarkovičevih besedah na večini lokacij dokaj učinkovito dosegajo svoj namen, so pa statistični podatki teh tabel in občasne meritve hitrosti pokazali, da se hitrosti na območju Blejske Dobrave niso zmanjšale na pričakovano raven. Zato so tam dodatno omejili hitrost ter postavili ohišje za fiksni merilnik hitrosti. V nadaljevanju bodo izvajali tudi občasne meritve hitrosti.

Povečan promet v času sezone

»Na tem območju je promet zlasti v času poletne turistične sezone močno obremenjen predvsem z vozili, ki obiskujejo naravne znamenitosti na območju soteske Vintgar. Cesta zaradi svojih funkcionalnih značilnosti omogoča hitrosti, ki so nevarne in nedovoljene, zato si želimo, da bi bil promet kljub dodatnim sezonskim obremenitvam še vedno varen – predvsem za lokalne udeležence v prometu, ki so nevarnostim zaradi prevelikih hitrosti na tem območju najbolj izpostavljeni,« je poudaril Jarkovič.

Ob tem je povedal, da se na redarstvu vedno odzovejo na vsakršne pobude občanov, zato bodo tudi v tem primeru ukrepali in ponovno preučili spremembo omejitve hitrosti, saj jih zanima vzrok in utemeljenost nezadovoljstva. Tudi na Občini Jesenice poudarjajo, da radar ni namenjen širjenju nezadovoljstva med občani, temveč želijo s tem ukrepom spodbuditi voznike k strpni in odgovorni vožnji. Spomnili so, da se je pred kratkim na Jesenicah zgodila huda prometna nesreča, v kateri je umrl mlad moški – ravno zaradi prehitre vožnje. 

Leški radar ujel več kot 1500 kršiteljev

Maja lani so v neposredni bližini osnovne šole Lesce postavili radar, ki meri hitrosti na območju, kjer je dovoljena vožnja največ 30 kilometrov na uro.

V ohišju radar ni nameščen ves čas. Do zdaj je hitrost meril v septembru 2024, februarju 2025 in juniju. Do sredine junija je naštel 1550 kršitev. Voznike z ene smeri na omejitev hitrosti na 30 kilometrov na uro opozori merilnik hitrosti.

Kot pravi Tomaž Dolar, vodja skupne uprave Medobčinskega inšpektorata in redarstva občin Radovljica, Škofja Loka, Medvode in Naklo, statistika opravljenih meritev v septembru 2024 in februarju 2025 prikazuje upad prekoračitev, in sicer predvsem v območju prekoračitev hitrosti nad 10 kilometrov na uro do 20 kilometrov na uro. V tem območju je bil ob prvih meritvah septembra 2024 delež prekoračitev 32,4 odstotka, februarja 2025 pa 18,3 odstotka. »Ta podatek prikazuje, da se je promet mimo šole umiril in ohišje z meritvami daje pričakovane učinke glede zagotavljanja večje varnosti otrok, ki hodijo v tamkajšnjo šolo,« dodaja vodja skupne uprave.

Priporočamo