Po oceni Blaža Vebra, direktorja Turizma Bled, vsako leto kar šest milijonov evrov provizij od rezervacij na destinaciji Julijske Alpe odteče k platformi booking.com. Kot pravi koordinator skupnosti Julijske Alpe in direktor Turizma Bohinj Klemen Langus, so se, da bi provizijo zadržali doma, odločili zasnovati svoj lasten rezervacijski sistem, ki bo poleg rezervacije nastanitev omogočal tudi rezervacije doživetij in mobilnosti na območju.

Pri prizadevanjih za lasten rezervacijski sistem jih podpira tudi Slovenska turistična organizacija, Langus pa pri tem opominja, da prvi korak k vzpostavitvi ni lahek – morali so določiti pogoje sodelovanja in urediti pravna razmerja med deležniki. Zamislili so si ugodnejšo provizijo. »Če en del odškrnemo velikim platformam, bomo ta denar lahko namenili marketingu, finance iz naslova turistične takse pa za kaj drugega,« dodaja Langus.

O sistemu so deležnike seznanjali na delavnicah, ki so potekale v dolini Soče, Kranjski Gori, na Bledu in v Bohinju. Na Turizmu Bled pravijo, da je odziv ponudnikov za zdaj zelo pozitiven. »V novem sistemu prepoznavajo priložnost za boljšo destinacijsko in regijsko prepoznavnost, predvsem pa cenijo večji lokalni nadzor in dejstvo, da provizije ostajajo znotraj regije. Posebno pomembna se jim zdi povezava z aktivnostmi in izkušnjami, ki jo sistem omogoča. Seveda se pojavljajo tudi vprašanja in pomisleki – te naslavljamo odkrito, na delavnicah, individualnih srečanjih in z rednim komuniciranjem. Ključno vodilo pri razvoju ostaja uporabnost in smiselnost za vse, ki v sistem vstopajo,« so nam pojasnili.

Odločitev sicer izhaja iz dolgoletnih prizadevanj skupnosti Julijske Alpe za vzpostavitev enotnega, tehnološko naprednega in regijsko prilagojenega sistema. »Obstoječe rešitve so razdrobljene, pogosto nepregledne in ne omogočajo celostnega upravljanja destinacije niti vključitve vseh regijskih nastanitev v enotno prodajno okolje,« pravijo v Javnem zavodu Turizem Bled. Z lastnim sistemom pridobijo večjo neodvisnost, krepijo podporo lokalnemu gospodarstvu in zagotavljajo boljšo uporabniško izkušnjo tako za obiskovalce kot ponudnike.

Digitalna tržnica

Sistem je zasnovan kot del širše regijske pobude – digitalnega ekosistema Julijskih Alp. V končni obliki bo to sodobna spletna aplikacija oziroma digitalna tržnica, ki bo uporabnikom omogočala enotno rezervacijo najrazličnejših storitev, od namestitev in aktivnosti do mobilnosti in dogodkov. Trenutno poteka razvoj prve faze, ki se osredotoča na rezervacije namestitev, kar bo temelj za nadaljnjo širitev sistema.

V končni obliki bo nov rezervacijski sistem zaživel kot napredna spletna aplikacija, namenjena tako obiskovalcem kot lokalnim prebivalcem. Omogočala bo tako spletne rezervacije namestitev kot nakup vstopnic, vozovnic, turističnih zemljevidov in produktov lokalne ponudbe.

Zaključen je že prvi razvojni sklop, ki vključuje rezervacijski modul za namestitve. »Trenutno preizkušamo najboljše rešitve za nadgradnjo sistema in njegovo povezovanje z drugimi storitvami. Če bo razvoj potekal skladno z načrti, bo sistem za rezervacije namestitev zaživel že to jesen, kot prvi funkcionalni gradnik širšega ekosistema,« pojasnjujejo v Turizmu Bled.

Kot še pravijo, je cilj platforme celovita storitev na enem mestu ter centralizirano in pravočasno obveščanje. Hkrati bo to orodje za uresničevanje načel odgovornega turizma, od usmerjanja obiskovalcev in lažjega iskanja alternativ pri mobilnosti do zmanjševanja pritiska na posamezne točke destinacije.

Priporočamo