Ko sta družbi KPL in Prenova-Gradbenik lani jeseni začeli rekonstrukcijo prvega dela Linhartove ceste, je občina postavila obvestilno tablo, da bo gradnja potekala do 16. maja. A jasno je, da tega roka izbrana izvajalca ne bosta ujela. Doslej jima ni uspelo v celoti zaključiti niti odseka Linhartove ceste med Dunajsko in Železno, del od Železne proti Topniški cesti pa je praktično še nedotaknjen.
Toda javno dostopna pogodba med občino ter KPL in Prenovo-Gradbenikom določa, da imata družbi 240 dni oziroma osem mesecev časa, da končata gradbena dela na celotnem odseku, torej od Dunajske do Topniške ceste. Na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so potrdili, da sta izvajalca že poslala zahtevek za podaljšanje roka.
Če bodo na občini presodili, da so razlogi za podaljšanje roka upravičeni, bodo z aneksom rok podaljšali, so napovedali na oddelku. »Trenutni kazalniki prikazujejo, da bodo dela končana v avgustu,« so dodali. Čeprav na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet niso prejudicirali, ali je zahtevek izvajalcev za podaljšanje roka upravičen ali ne, pa kaže, da bodo aneks vendarle sklenili. Sredi marca se je namreč na Linhartovi že pojavila nova obvestilna tabla, na kateri je naveden nov datum, in sicer naj bi bila dela končana v letošnjem septembru.
Več razlogov, da je gradnja potekala počasi
Na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so navedli več razlogov, zakaj je šla rekonstrukcija prvega dela Linhartove ceste tako počasi. Pojasnili so, da je pod Linhartovo cesto pri križišču z Dunajsko približno 50 let star podhod Plava laguna, v katerem so tudi poslovni prostori. V projektni dokumentaciji za rekonstrukcijo Linhartove ceste so bile predvidene rešitve, ki pa jih zaradi podhoda niso mogli izvesti, saj bi lahko te »samo poslabšale obstoječe stanje podhoda oziroma poslovnih prostorov pod cestnim telesom«. Dodali so, da so bili zaradi tega potrebni dodatni ukrepi, kot so čiščenje, hidroizolacija, zaščitni beton in odstranjevanje oziroma rušenje elementov tako, da niso povzročali večjih vibracij. Rušitvena dela na tem območju so gradbeni delavci večinoma morali izvajati ročno, so pojasnili na občini. Nekoliko so morali spremeniti tudi način zajemanja površinskih voda s ceste, zaradi česar so morali med gradnjo osem metrov globoke gradbene jame zavarovati z zagatnicami.
Kot dodatne vzroke za zamudo pri izvedbi so na občini navedli še vpliv vremena (dež, sneg in nizke temperature) na gradbena dela, spreminjanje trase kolesarske steze in pešpoti, da bi ohranili obstoječa drevesa. Dela bi lahko potekala hitreje, če bi občina lahko v času gradnje Linhartovo cesto med Dunajsko in Železno popolnoma zaprla za promet, vendar si tega ni mogla privoščiti, ker je bilo gradbišče odprto tudi na Vilharjevi cesti, po kateri bi v primeru popolne zapore Linhartove ceste potekal obvoz. Na vprašanje, ali bodo z morebitnimi dodatnimi oziroma nepredvidenimi deli povezane zamude pripeljale tudi do podražitve, so na občini odgovorili: »Trenutne simulacije ne izkazujejo potrebe po aneksu za povišanje vrednosti projekta.« Pogodba med občino ter KPL in Prenovo - Gradbenikom je vredna nekaj manj kot 1,9 milijona evrov skupaj z davkom na dodano vrednost.
V nadaljevanju se obeta popolna zapora dela Linhartove ceste
»Ko se bodo dela med Dunajsko in Železno cesto končala, jih bomo nadaljevali med Železno in Topniško cesto, in sicer pod popolno prometno zaporo,« so napovedali na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet, kjer so zagotovili, da bodo o podrobnostih te zapore javnost pravočasno obvestili. Občina Linhartove ceste ne bo rekonstruirala samo na odseku med Dunajsko in Topniško, temveč bo štiripasovnica vse do krožišča pri Žalah. Izvajalca gradnje na tem preostalem odseku bo občina iskala z novim javnim naročilom. Tega bodo objavili predvidoma ob koncu letošnjega leta, kar pomeni, da se bo rekonstrukcija preostanka Linhartove ceste začela šele predvidoma prihodnje leto.
Na občini so povedali, da so se v tem mesecu končala dela na Vilharjevi cesti. Tam je potekala prestavitev kanalizacijskega zbiralnika. Toda promet na Vilharjevi cesti med Dunajsko in Železno cesto utegne biti v prihodnjih mesecih ponovno oviran zaradi novih gradbenih del. Energetika Ljubljana namreč namerava prestaviti vročevodni jašek ob Vilharjevi cesti, kaže nedavno objavljeno javno naročilo. To mora storiti v okviru pripravljalnih del za začetek gradnje nove avtobusne postaje, ki je naložba Slovenskih železnic. Na vprašanje, zakaj se prestavitvi vročevodnega jaška in kanalizacijskega zbiralnika ob Vilharjevi cesti nista izvajali sočasno, so na občini odgovorili zgolj, da naj se za natančen terminski plan izvedbe obrnemo na Slovenske železnice, saj je prestavitev vročevodnega jaška njihova investicija.
Iz dokumentacije, ki jo je objavila Energetika Ljubljana, je razvidno, da naj bi vročevodni jašek prestavili predvidoma med junijem in oktobrom letos, dela pa naj bi trajala 120 koledarskih dni.