Na območju Podravja so v luči regijskega povezovanja z novo nacionalno turistično strategijo predstavili novo blagovno znamko Štajerska –​ urbanaravni užitek. »Ideja je bila, da bi se občine povezale in da bi začele skupaj, enotno nastopati na turističnih trgih. Ideja je resda preprosta, a je trajalo dobri dve leti, da se je zgodba dejansko uresničila. Povezati in prepričati, da je povezovanje ključno, je bilo treba politike in župane. Če se ne bomo povezovali v turizmu, bomo težko resno nastopali na mednarodnih trgih, kjer kot majhni subjekti težko pridemo do prepoznavnosti,« je povedala Tanja Srečkovič Bolšec, direktorica Zavoda za turizem Ptuj in predsednica konzorcija, ter izpostavila, da so lanskega septembra podpisali konzorcijske pogodbe.

Ustvarjajo skupne tržne produkte

Takrat je bilo partnerjev oziroma občin 34, do konca letošnjega maja jih je k projektu pristopilo še pet. »Cilj je ustvarjati še boljše turistične produkte, turistično zaokrožiti območje in ustvariti skupne tržne produkte ter postopno povečevati število nočitev in čas bivanja turistov,« je dejala Tanja Srečkovič Bolšec. Prvi korak je Štajerska naredila junija, ko se je trgu predstavila z novo spletno stranjo in videom, vsebine pa so že pripravljene v tujih jezikih.

Da gre za izredno pomembno povezovanje na področju turizma, je potrdil Uroš Rozman, direktor Regionalne razvojne agencije za Podravje – Maribor in tudi koordinator konzorcija. »Že pred leti smo ugotavljali, da je Štajerska v turističnem smislu izredno neenakomerno razvita. Da je več kot polovica občin tako turistično nerazvitih, da niti ne zaznajo nočitev. Edini način za to, da bomo obrnili trend v pozitivno smer, je bila vzpostavitev skupne blagovne znamke, v sklopu katere bomo vse aktivnosti, ki so se do zdaj posamezno pojavljale na neki destinaciji ali v občini, povezali,« je povedal Rozman in poudaril, da so pri analizi stanja na terenu ugotovili, da ima regija nekaj močnih adutov. »Največja sta Maribor in Ptuj, ki sta dobila status vodilnih destinacij. Poleg tega je treba izpostaviti še Slovenske gorice, Jeruzalem, Haloze, Ravno polje in Pohorje. Te destinacije smo v sklopu Štajerske želeli ohraniti, jih okrepiti in zelo podobno razvijati celotno blagovno znamko.« Prav tako ne skrivajo, da so se pri tem močno zgledovali po severni sosedi Avstriji, ki s svojo skupno znamko Styria ohranja identiteto območja in prek skupne znamke ustvarja produkte ter nagovarja goste, da bivanje v enem kraju razširijo na širšo okolico.

Pristopilo tudi 29 vinarjev

Pomembnost povezovanja je prepoznalo tudi Združenje vinorodna Štajerska z 29 vinarji, ki so k znamki Štajerska pristopili med prvimi. Ne nazadnje so tudi sami spoznali, da je brezmejno regijsko povezovanje koristno za gospodarstvo in lokalne prebivalce. »Tudi zato želimo ponuditi sodelovanje preostalim ponudnikom destinacije – gostincem in ponudnikom prenočitev. Spletna stran pa bo z vsakim mesecem bogatejša z informacijami,« je še povedal Rozman in dodal, da si želijo imeti na spletni strani tudi zavihek z zgodbami in rezervacijsko platformo, kjer bi lahko turisti rezervirali nastanitev in se odločali za doživetja.

Znamka Štajerska ima pogodbo s partnerji podpisano do prihodnjega leta, seveda pa si konzorcij želi dolgoročnega sodelovanja tako s partnerji kot z občinami. Kot opažata sogovornika, so nekatere destinacije že začele z večjim zagonom razvijati območje. Prav tako ne skrivajo, da so odprti za sodelovanje prek meja Podravja. Tudi strategija slovenskega turizma za obdobje 2022–2028 poudarja, da je za uspešno doseganje konkurenčnosti slovenskega turizma ključno povezano in usklajeno delovanje delujočih v slovenskem turizmu.

Priporočamo