Trenutno obsežnejše nadomestne avtobusne prevoze že izvajajo na več linijah. Na Primorskem potekajo za nekatere vlake na relaciji med Koprom in Divačo ter Divačo in Buzetom na Hrvaškem. V obeh primerih zaradi infrastrukturnih omejitev obstoječe proge med Divačo in Koprom. Več zapor na železniškem omrežju se pojavlja tudi zaradi gradnje nove železniške postaje v Ljubljani, nadomestni prevozi se izvajajo med Ljubljano in Celjem ter med Ljubljano in Brezovico. Posebni prevoz poteka ob koncih tednov na relaciji med postajama Ljubljana in Ljubljana Zalog.
Potniki bodo na avtobusni prevoz preusmerjeni tudi na poti med Središčem in Čakovcem na določene dneve v juliju. Med postajama Rosalnice v Metliki in Novo mesto Kandija pa bo do 6. avgusta za potnike organiziran nadomestni prevoz. Spremembe bodo tudi na poti med Gornjim Ležečim in Pivko, kjer so med Pivko in Divačo že vpeljali nadomestne prevoze. Ob tem vsi vlaki do Kopra in mednarodni vlaki do Italije ali Hrvaške vozijo nemoteno.
V avgustu se na poti med Verdom in Logatcem obeta zapora enega tira, ki bo predvidoma trajala do 13. decembra. »Za omenjeno obdobje bo izdelan poseben vozni red. Za določene vlake bo na relaciji Ljubljana–Logatec organiziran nadomestni prevoz,« so pojasnili v Slovenskih železnicah. Spremembe so predvidene še na gorenjski progi, predvsem med Ljubljano in Jesenicami, Kranjem, Kamnikom in postajo Ljubljana Šiška.
Obvestila vsaj 15 dni prej
Zapor prog zaradi prenov in vzdrževalnih del je v Sloveniji bistveno več kot nekoč, kar pomeni tudi več nadomestnih prevozov, so pojasnili v Slovenskih železnicah. »Žal je velik delež železniške infrastrukture starejši, tudi nad trideset let, in zahteva pogostejše vzdrževanje. Več kot 70 odstotkov železenskega omrežja pa predstavljajo enotirne proge,« so povedali in dodali, da brez zapore proge in nadomestnega prevoza izvajanje vzdrževalnih del na enotirni progi ni mogoče.
O nadomestnih prevozih, ki bodo napovedani in objavljeni, bodo potniki obveščeni vsaj 15 dni prej. Ob tem bodo tiskana obvestila namestili tudi na vidna mesta na vse postaje in postajališča, kjer bo namesto vlaka organiziran avtobusni prevoz. Vse informacije bodo dostopne na spletni strani Slovenskih železnic, telefonski številki 080 81 11 in prek storitve Moj vlak, ki potnikom omogoča samodejno obveščanje o dogodkih na progi in morebitnih spremembah.
Avtobusi vlakov ne bodo nadomestili trajno
V času nadomestnih prevozov bodo avtobusi ustavljali na vseh vmesnih železniških postajah in postajališčih, ki bodo dostopni. Poti pa se bodo za nekatere lahko tudi krepko podaljšale. »Poti z nadomestnimi avtobusi so lahko v posameznih primerih tudi daljše, odvisno od razporeditve cest in železniških prog. Avtobusi morajo upoštevati cestne razmere in lokalni promet, kar lahko močno vpliva na čas potovanja,« so pojasnili in dodali, da se trudijo, da bi bile poti čim bolj učinkovite in da bi potniki dosegli cilj v najkrajšem možnem času.
O popolni ukinitvi prevoza z vlaki na relacijah, kjer bo pot z avtobusom hitrejša, ne razmišljajo. »Avtobusni prevozi ne morejo v celoti nadomestiti kapacitete, udobja, dostopnosti in varnosti, ki jih nudijo vlaki,« so prepričani. Z nadaljevanjem vlaganja v javno železniško infrastrukturo naj bi se hitrost vlakov na posameznih odsekih tudi zviševala, s tem pa naj bi se izboljšal potovalni čas. Nekatere vlake že zdaj popolnoma nadomeščajo avtobusni prevozi, a bo tudi na teh relacijah po končanju del ponovno vzpostavljena vožnja vlakov s prenovljenih peronov. To velja denimo za vlake na poti med Celjem in Ljubljano ali pa med Brezovico in Ljubljano.