Prebivalci krajevne skupnosti (KS) Jošt pri Kranju že več let pozdravljajo uvedbo parkirnine kot prispevka obiskovalcev izletniške točke Jošt za celostno urejanje infrastrukture, ki bi omogočala prijeten in varen obisk ter hkrati normalno bivanje prebivalcev vasi pod vzpetino. »V KS Jošt ne nasprotujemo turističnemu obisku Jošta, ne sme pa ta škoditi prebivalcem. Ob koncih tedna sta namreč naše življenje in delo velikokrat močno ovirana, skrbi nas tudi za varnost v prometu. Poleg tega so generacije družin pod Joštom stoletja skrbno gospodarile z njivami, travniki in gozdovi, zato pestra kulturna krajina privablja obiskovalce, a se tam sedaj z množičnim obiskom dela škoda,« je jasen predsednik KS Jošt Jaka Kregar.
Na Mestni občini Kranj (MOK) so si v okviru odredbe o določitvi območij, taks in cen parkiranja, sprejete v začetku leta, prizadevali, da bi plačljive parkirne prostore pod vznožjem Jošta uredili še pred poletjem, a naj bi se po Kregarjevih besedah zataknilo predvsem v zvezi z načinom plačevanja parkirnine: »Načrtovano je bilo zgolj brezgotovinsko plačevanje preko telefonskih sporočil oziroma aplikacije easypark, vendar je občina od pristojnih prejela poziv, da je treba za uporabnike predplačniških paketov in tiste, ki nimajo pametnih telefonov za uporabo easyparka, zagotoviti tudi gotovinski način plačevanja.« Sodelovanje med krajevno skupnostjo in občino na temo urejanja parkiranja še vedno poteka, je povedal Jaka Kregar. »Že ob koncu junija smo se skupaj odločili, da z uvedbo parkirnine ne bomo hiteli sredi sezone in jo bomo raje uvedli proti koncu leta, ko je tudi obiskovalcev Jošta manj. S tem bomo pridobili čas za njihovo obveščanje o parkirnini. Zdi se nam namreč pomembno, da bo uvedba spremembe v ustaljeno prakso korektna. Ne želimo si slabe volje pohodnikov, obenem pa je uvajanje parkirnine pod Joštom bistveno zahtevnejše od uvajanja parkirnine v središču mesta.«
Želijo si dodatnih ukrepov zoper divje parkiranje
Po Kregarjevih besedah so se z MOK dogovorili, da bo ob vznožju Jošta oziroma na prvem parkirišču pod Tičnico parkomat nameščen skupaj z obvestilno tablo glede možnosti plačila parkirnine. »Načrtovana plačljiva parkirišča bodo urejena na zemljiščih, ki jih je MOK odkupila od njihovih lastnikov. Nekaj dodatnih parkirišč bo v prihodnje verjetno na voljo tudi po rekonstrukciji Pševske ceste. Ta namreč s svojo ozkostjo ovira srečevanje dveh vozil, zato bo občina cesto prestavila in jo navezala na cesto v industrijsko cono Laze, ob tem pa bo na starem odseku ostal prostor za parkiranje,« je pojasnil sogovornik, ki se nadeja, da se bo gradnja začela prihodnje leto. »Morala bi se že letos, vendar nekateri prebivalci Pševske ceste s pritožbo zoper gradbeno dovoljenje ovirajo začetek gradnje,« je dodal Kregar.
»Kljub uvedbi parkirnine pa se v KS Jošt lastniki zemljišč ob cesti bojimo, da se bo divje parkiranje nadaljevalo in celo povečalo. Prepričani smo, da bo treba hkrati z uvedbo parkirnine načrtovati tudi ukrepe za preprečevanje divjega parkiranja: povečanje števila parkirišč ob vznožju, krepitev redarskega nadzora, ozaveščanje pohodnikov in verjetno tudi fizično preprečevanje divjega parkiranja s tablami in ograjami. Zadevo bo treba reševati celostno,« rešitve vidi predsednik KS Jošt, ki opozarja tudi na nesprejemljivo in nevarno vedenje nekaterih obiskovalcev Jošta. »Mnogi pohodniki jo iz izhodišča proti vrhu vzpetine mahnejo kar po cesti, nekateri celo v večjih skupinah in po celotni širini ceste, s čimer še povečujejo pritisk na že tako obremenjeno cesto. V zadnjem času pa hitrostnih rekordov na cesti ne podirajo več vozniki avtomobilov, ampak kolesarji pri spustu z Jošta, soočamo se celo s primeri, ko kolesarji prehitevajo avtomobile.«