V krajevni skupnosti (KS) Jošt, kjer si že leta prizadevajo za ureditev prometa in pohodništva na priljubljeno vzpetino Jošt, so zadovoljni s sklepom Mestne občine Kranj (MOK) o uvedbi parkirnine ob vznožju Jošta. »Zahvaljujemo se svetnikom, ki so glasovali za, in mestni upravi, ki je to uredbo pripravila. Svetniki, ki so glasovali proti, vedo, da taki ukrepi niso priljubljeni, in si želijo le svoje poceni promocije,« je jasen nekdanji predsednik KS Jošt Peter Zaletelj.

Po njegovih besedah se število obiskovalcev Jošta stalno povečuje. »Velikokrat so zasedena vsa urejena parkirišča, samo od Pševa do Tičnice pogosto naštejejo več kot 100 vozil. Prebivalci KS Jošt in pohodniki že več let opozarjamo na problematiko, ki jo vsak dan doživljamo zaradi številnih ljudi, ki peš, z avtomobilom in kolesom obiskujejo eno najpomembnejših rekreacijskih točk v občini in njeno okolico. Zaradi gostega prometa avtomobilov, kolesarjev in pešcev na cesti so prometne razmere že skoraj kaotične. Avtomobili, parkirani ob cesti, ovirajo promet, cesta je manj pregledna, parkirišča so zgrajena napačno, kolesarji se navkreber vozijo vštric in se navzdol spuščajo z norimi hitrostmi. Pešci s psi pogosto zavzemajo polovico ceste,« poudari sogovornik in doda, da so takšne prometne razmere nevarne tako za prebivalce kot obiskovalce, zato je vprašanje časa, kdaj se bo zgodila hujša prometna nesreča.

Uvedba parkirnine tudi drugod

Peter Zaletelj kot veliko težavo izpostavlja tudi smeti in pasje iztrebke, ki se stalno pojavljajo ob parkiriščih in poteh: »Puščajo jih brezvestni pohodniki in lastniki psov, za njimi pa jih pospravljajo Prijatelji Jošta, lastniki zemljišč in drugi pohodniki. Mnogi rekreativci se ne zavedajo, da so v naravi gostje in ne smejo ogrožati tamkajšnjih rastlin in živali, prav tako ne smejo uničevati zasebne lastnine in morajo spoštovati prizadevanje kmetov za ohranjanje kulturne krajine.« Na področju prometa si v KS Jošt poleg plačljive parkirnine prizadevajo tudi za umik pohodnikov s ceste na urejene gozdne steze, za gradnjo pločnika in kolesarske steze ter javne avtobusne linije do pohodniških izhodišč in vasi, ki je sicer že zaživela, a jo pohodniki bolj poredko uporabljajo.

Pobiranje parkirnine na parkiriščih pod Joštom, ki bo stala dva evra na dan, Zaletelj opiše kot enega od ukrepov, ki vodijo do celostne ureditve prometa in pohodništva na Joštu. »Divje parkiranje bo zagotovo ostalo v času zasedenosti parkirišč ali zaradi izogibanja plačila parkirnine. Njen izkupiček bo gotovo precej večji od stroškov pobiranja parkirnine in vzdrževanja parkirišč, zato naj občina presežek nameni za vzdrževanje poti. Tako bo postal Jošt edini urejen športnorekreacijski objekt, ki ne bo obremenjeval proračuna občine,« meni Peter Zaletelj.

»S potrditvijo sprememb odredbe o določitvi območij parkirnih con in območij za pešce se vzpostavljajo plačljiva parkirna mesta za pohodnike na Jošt, za katere je na izhodiščih na voljo 82 parkirnih mest. Pobudo je dala KS Jošt, zbrana sredstva pa se bodo porabila za sofinanciranje vzdrževanja parkirišč in ceste ter nadzor in delovanje sistema zaračunavanja parkirnine. MOK bo zagotovila tudi proračunska sredstva za vzdrževanje poti na Jošta,« so zagotovili na kranjski občini, kjer se nadejajo, da bodo plačljiva parkirišča vzpostavili do poletja. Obenem na občini že dlje časa iščejo lokacije za nova parkirišča pod Joštom, o uvedbi plačljivih parkirišč pa razmišljajo tudi na lokacijah pod Šmarjetno goro in Jamnikom.

Priporočamo