Mestna občina Ljubljana je konec lanskega decembra napovedala, da bo v letošnjem letu opravila usmerjeni nadzor nad oglaševalskimi objekti v prestolnici. Po dobrem mesecu nadzora sta občinska inšpektorja, ki jima pomagajo tudi drugi uslužbenci ljubljanske mestne uprave, začela postopke v zvezi z 862 objekti za oglaševanje.
Po podatkih mestnega inšpektorata so doslej za 24 objektov ugotovili, da so postavljeni legalno, 62 objektov za oglaševanje je bilo že odstranjenih. Inšpektorji so izdali odločbe za odstranitev 19 oglaševalskih objektov, za ostale pa postopki še tečejo. »Inšpekcijski zavezanci so kooperativni, predvsem zaznavamo, da potrebujejo dodatne informacije, obrazložitve,« so povedali na inšpektoratu, ki ga vodi Barbara Barle.
Župan Zoran Janković je lani ob napovedi izvedbe nadzora lastnike pozval, naj pripravijo vso dokumentacijo v zvezi z objekti za oglaševanje. Lastnikom nelegalno postavljenih oglaševalskih objektov pa je svetoval, naj jih čim prej odstranijo sami, saj da bo to zanje cenejša pot. Če bo inšpekcija odredila odstranitev nelegalno postavljenega objekta za oglaševanje in ga tudi dala odstraniti, bo občina lastniku izdala kazen, izterjala stroške odstranitve in izdala še plačilni nalog zaradi neizvršitve inšpekcijske odločbe. Kazen za nelegalno postavljene objekte se giblje od 1000 do 10.000 evrov, kazen za neizvršitev inšpekcijske odločbe pa znaša od 500 evrov za fizične osebe do 1500 evrov za pravne. Stroški odstranitve variirajo glede na tip objekta, a običajno se gibljejo od 500 do 1000 evrov.
Preverjali bodo več
elementov zakonitosti
Občina je v letu 2020 opravila popis oglaševalskih objektov in jih naštela okoli 10.000. Koliko od teh utegne biti nelegalnih, ni jasno, Janković pa je lani ocenil, da bi jih lahko bilo okoli 7000. Inšpektorji bodo za vsak oglaševalski pano, izvesek ali drugačno oglaševalsko površino ugotavljali, ali se oglaševanje izvaja skladno s prostorskimi akti in drugimi predpisi za urejanje prostora, ali je lastnik pridobil dovoljenje za oglaševanje na javni površini in ali je lastnik oglaševalskega objekta ob občinski cesti pridobil soglasje za postavitev objekta v varovalnem pasu ceste.
Koliko inšpekcijskih postopkov je ljubljanski inšpektorat v preteklih letih uvedel zaradi nezakonito postavljenih objektov za oglaševanje v mestu, ni povsem jasno, saj to problematiko nadzirajo na podlagi več zakonskih oziroma občinskih predpisov (denimo gradbeni zakon, zakon o urejanju prostora, zakon o cestah, odlok
o oglaševanju). Podatke o inšpekcijskih postopkih vodijo glede na posamezen predpis in ne denimo vrsto kršitve, zato so pri nekaterih predpisih vštete tudi drugačne kršitve. Pomagamo si lahko le s podatkom o inšpekcijskih postopkih, ki so obravnavali kršitve občinskega odloka o oglaševanju. Leta 2021 so mestni inšpektorji uvedli 50 upravnih in enajst prekrškovnih inšpekcijskih postopkov. Inšpektorat poročilo o svojem delu v letu 2022 še pripravlja.