Cilji strategije so bolj varna, povezana in okolju prijazna mobilnost za vse generacije. Prinaša raznovrstne ukrepe za izboljšanje razmer za pešce in kolesarje, krepitev javnega potniškega prometa ter umirjanje prometa v naseljih za večjo varnost, še posebej za ranljive skupine. Župan občine Kamnik Matej Slapar je poudaril širši vpliv sprejetega dokumenta: »Strategijo bomo upoštevali pri zasnovi ostalih ključnih razvojnih dokumentov, ki jih oblikujemo v občini, kot so prostorski akti, razvoj turizma in energetska učinkovitost. Na ta način bomo zagotovili usklajen in trajnosten razvoj občine Kamnik, ki na prvo mesto postavlja dostopnost storitev in kakovost bivanja«.

Proces priprave strategije je temeljil na vključevanju najrazličnejših javnosti, ki so sodelovale pri oblikovanju vizije in ciljev strategije, opredelitvi ključnih prometnih izzivov in priprave predlogov ukrepov za izboljšanje stanja prometa v občini Kamnik, ki je tudi ena od prvih občin v Sloveniji, ki ima sprejeto Strategijo hodljivosti. Gre za dokument, s katerim daje hoji pomembno mesto v vsakdanjem prometnem načrtovanju. Nastal je v okviru projekta CityWalk (Interreg Podonavje 2014-2020), v okviru katerega je partnerstvo izdelalo priročnik oziroma vodnik za pešačenje in razvilo različna spletna in telefonska orodja za krepitev pešačenja. Poleg Strategije hodljivosti za Kamnik je občinski svet sprejel tudi Lokalni načrt hodljivosti za izbrani koridor, ki povezuje pomembne lokalne institucije. Pomemben del so bile pilotne aktivnosti za ozaveščanje, kot sta slikanica in aplikacija s pravljicami, ki nagovarja k raziskovanju Kamnika - peš.

Za izvajanje strategije v okviru OCPS Kamnik je izdelan načrt za 7-letno obdobje (2025 – 2032). Poleg nabora ukrepov, ki so bili sprejeti z namenom doseganja zastavljenih strateških ciljev oziroma strateških vodil za posamezne stebre mobilnosti, akcijski načrt zajema tudi naslednje vsebine: ocenjeno vrednost sredstev, ki jih bo Občina Kamnik v izbranem časovnem obdobju namenila za posamezen ukrep, vire financiranja, odgovornost za izvajanje ukrepov, zahtevnost ukrepa, časovnico izvajanja in ocenjeno prioriteto izbranih ukrepov. Kot so še sporočili iz Občine se bo ta za izvedbo prioritetnih ukrepov potegovala tudi za sredstva v okviru aktualnega Javnega razpisa za sofinanciranje ukrepov trajnostne mobilnosti 2023–2029 Ministrstva za okolje, podnebje in energijo, ki občinam namenja skoraj 50 milijonov evrov. 

Priporočamo