"Trenutno stanje na cestah jasno kaže, da so se vsi vpleteni na zapore in obvoze pripravili slabo in površno," je zapisal predstavnik lokalne skupnosti Miran Žvanut.

Žvanut, ki sodeluje na sestankih z Darsom, direkcijo za infrastrukturo, ministrstvom za infrastrukturo in občino Vipava, je izpostavil, da se rešitve iščejo v zadnjem trenutku, te pa ne prinašajo zadovoljivih rezultatov za lokalno prebivalstvo in za prometno varnost.

Po Žvanutovih besedah se ukrepi sprejemajo zgolj za reševanje trenutnih težav, brez celovitega in dolgoročnega pogleda. "Vsem nam je jasno, da se bodo tovrstne zapore ponavljale, zato je nujno, da se pristopi k trajnim rešitvam," je poudaril.

Ob tem je spomnil, da je bil že ob otvoritvi hitre ceste Razdrto-Vipava avgusta 2009 sklenjen dogovor z Darsom in državo, da se poišče dolgoročne rešitve in se jih začne takoj prilagajati tako, da bo ob zaporah vse pripravljeno. Od takrat pa z izjemno nekaj preplastitev cest ni bilo narejenega nič bistvenega, je zapisal.

Po njegovih navedbah, so bile dane obljube za postavitev semaforja v Podnanosu, ureditev križišča Podraga z začasnim semaforjem ter ureditev križišča Mance z začasnim semaforjem in kasnejšo umestitvijo krožišča. Obljubljena je bila tudi dolgoročna rešitev za avtobusno postajo Lozice, ki je trenutno nadomeščena z začasnimi kombi prevozi do Podnanosa.

Lokalna skupnost vztraja, da se uredijo občinske ceste Podgrič-Podnanos, Podnanos-Podraga, Podraga-Mance in Mance-križišče za Slap. Vztraja tudi, da se ceste s preplastitvijo usposobijo za lokalno prebivalstvo, traktorje in kolesarje ter da se ob zaporah uvede možnost enosmernega prometa na teh cestah, kar bi povečalo varnost in razbremenilo magistralno cesto.

V lokalni skupnosti si obenem želijo, da se magistralno cesto zapre za kolesarje in traktorje. Ta prepoved vožnje kolesarjev in traktorjev med Otoščami in Vipavo, bi po Žvanutovem prepričanju bistveno izboljšalo varnost in pretočnost prometa.

"Lokalna skupnost pričakuje, da bodo tokrat naši predlogi slišani in da se bodo izvedli ukrepi, ki bodo trajno zagotavljali varnost in kakovost življenja. Če pa se to ne zgodi, si pridržujemo pravico do organiziranih protestnih dejanj - od mirnih akcij s traktorji in kolesarji do napovedane zapore cest," je še zapisal Žvanut.

Nova prometna ureditev na odseku vipavske hitre ceste čez Rebernice, kjer potekajo obsežna obnovitvena dela, je začela veljati danes. Tovorni promet v smeri Italije zdaj poteka po enem pasu smernega vozišča proti Razdrtemu, tako da tranzit ni več preusmerjen na Fernetiče. Promet osebnih vozil v obe smeri je medtem preusmerjen na regionalno cesto, prav tako lokalni tovorni promet v smeri Razdrtega.

Priporočamo