Ob Aškerčevi, na križišču s Snežniško ulico, je ljubljansko podjetje Janez že pred časom postavilo varovana parkirišča za kolesa, ki pa so svojo funkcijo dobila šele v tem tednu. Kot nam je povedal Boštjan Cerar iz že omenjenega podjetja ideja sploh ni nova. »Stara je že dobrih dvajset let. Vse pa se je začelo odvijati v glavi 16-letnega mladeniča, ki je s prijatelji gonil kolo v hrib in se spuščal z njim v dolino,« pove v smehu Cerar in razloži, da so po končanem treningu pogosto želeli pot nadaljevati v mesto na druženje ob pijači. »Problem je nastal, ko si nismo upali nikjer pustiti svojih koles. Bila so draga in želeli smo jih imeti ves čas na očeh oziroma jih z roko držati,« je povedal.

Ves čas je imel mladi podjetnik tudi v mislih, da je treba v podjetju iti v korak s časom. »V duhu zelene mobilnosti moramo narediti še več, da razbremenimo mesto s prometom. Poiskali smo pot za naslednji korak in ker so ena glavnih dejavnosti našega podjetja prav parkirišča in ker to znamo tudi delati dobro, smo iskali idejo v tej smeri. Nastala so parkirišča za kolesa,« pove sogovornik in doda, da od tu ideja za varovana parkirišča za kolesa.

Sprva so sicer želeli zgraditi podzemno garažo za kolesa. Po debati znotraj podjetja, kasneje tudi z Mestno občino Ljubljana, kjer so dobili veliko konstruktivnih predlogov in nasvetov, tudi od podžupana in svetnika Janeza Koželja, so prišli do rešitve, ki se je izkazala za najmanj motečo za urbano ureditev in je tudi cenovno sprejemljiva. »Kolesarnica je produkt slovenskega podjetja Kovinska industrija Ig. Gre za domač projekt, ki je zanimiv tudi za Evropo. Prvič smo ga predstavili na nedavni konferenci Velo-City in zanimanje zanj je bilo veliko,« še pove sogovornik.

Kmalu možnost polnjenja e-koles

In kako varovana kolesarnica dejansko deluje? Kot pove sogovornik so poskrbeli, da bo uporaba enostavna za vsakega uporabnika. Tudi turista, ki bo s svojim kolesom prišel v Ljubljano. »Vsak kolesar lahko skenira QR kodo in z androidom ali z iOS operacijskim sistemom naloži aplikacijo. Naloži si dobroimetje s pomočjo promocijske kode ali kreditne kartice in začne uporabljati kolesarnico po navodilih, ki so ob njej. Do konca septembra smo uporabnikom ponudili promocijsko ceno, saj je ura parkiranja 10 centov. Kasneje bo 30 centov,« pove sogovornik in poudari, da gresta v eno kolesarnico lahko tudi dva ali kolesa, zato jo je moč tudi deliti.

Električnih koles trenutno še ni mogoče polniti, imajo pa, kot je povedal Cerar, že vse pripravljeno, da bo tudi ta storitev na voljo. »Trenutno aplikacija tega še ne dopušča, vendar bo kmalu mogoče izbrati kolesarnico, ki bo imela električni priključek. Je že vse pripravljeno in računamo, da bomo to možnost, seveda po drugi tarifi, lahko ponudili kmalu.« Kolesarnica je tudi pod video nadzorom, je pa, kot nam je zagotovil sogovornik, izredno težko vlomiti, ojačana so tudi vrata. »Uporabnik se lahko počuti varno, je pa vseeno priporočljivo, da se v kolesarnici kolo tudi zaklene. V primeru, da pride do vloma, je ključavnica zadnja točka varovanja,« je povedal Cerar in spomnil, da je veliko bolj enostavno odpeljati kolo, priklenjeno za stebriček.

Varovano parkirišče za kolesa ob Aškerčevi cesti je trenutno edino v Ljubljani. Zagotovo pa ne zadnje, saj, kot prav Cerar, imajo do konca leta namen postaviti še tri. »Smo majhno podjetje in skušamo rasti naravno, da vidimo in spremljamo, ali so nas ljudje sprejeli.« Kot pravi, se ekipa zaveda, da gre za proces, ki ga ljudje žal ne bodo sprejeli čez noč. 

Priporočamo