Družba Nomago je nedavno v prestolnici predstavila svoj sistem izposoje koles, v katerem so na voljo tudi električna kolesa. V sistemu Nomago Bikes bo v prvi fazi 25 kolesarskih postaj, kjer si bodo uporabniki lahko izposodili 75 električnih koles. Večina postajališč v prestolnici je na javnih površinah, saj jih je Nomago 15 postavil ob obstoječa postajališča mestnega sistema izposoje koles Bicikelj. Po eno postajališče pa je Nomago uredil še na parkirišču P+R v Stanežičah in na parkirišču pod Šmarno goro, kamor občina sistema Bicikelj še ni pripeljala. Preostala postajališča je Nomago v sodelovanju z zasebnimi družbami postavil ob njihove poslovne stavbe.
127 polnilnih točk za električna kolesa
Na mestni občini so povedali, da so Nomagu izdali odločbo z dovoljenjem za postavitev električnih polnilnih točk na občinskih površinah. Na oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so poudarili, da »gre za testno obdobje, v katerem bomo preverjali, ali je sistem primeren za Ljubljano«.
Odlok o podrejeni rabi javnih površin nalaga plačilo 100 evrov na leto za postavitev elektro polnilne točke. Ker je Nomago polnilne točke na 17 javnih lokacijah postavil med letom, mu bo občina zaračunala sorazmeren znesek 58,33 evra na polnilno točko. Teh je 127, kar pomeni, da bo Nomago občini letos plačal 7408 evrov.
Na občinskem oddelku za gospodarske dejavnosti in promet so prepričani, da Nomagov sistem izposoje električnih koles ne bo ogrožal občinskega Biciklja, »temveč ga bo dopolnjeval in služil občanom ter obiskovalcem Ljubljane predvsem pri mobilnosti v sosednje občine oziroma na daljše razdalje«. Nomago je sistem izposoje navadnih in električnih koles že vzpostavil tudi v nekaterih drugih občinah. Uporabniki z uporabniškim računom Nomago Bikes si lahko kolesa izposodijo tako v Ljubljani kot v preostalih enajstih občinah.
Primerjava cen med sistemoma Bicikelj in Nomago Bikes
Občinski Bicikelj, ki je rezultat javno-zasebnega partnerstva med občino in družbama Europlakat in JCDecaux, je po besedah občine najboljši JCDecauxov sistem izposoje koles na svetu. K temu največ prispeva dejstvo, da je vsaka prva ura izposoje mestnega kolesa brezplačna in je torej velika večina izposoj za uporabnike brezplačnih. Če uporabnik kolo uporablja dlje kot eno uro, mora za prvo naslednjo uro plačati evro, za naslednjo dva, nato pa za vsako naslednjo uro po štiri evre. Za letno naročnino za storitev Bicikelj uporabniki plačajo zgolj tri evre, za tedensko pa evro.
Pri Nomago Bikes si je kolo mogoče izposoditi tudi brez naročnine, vendar v tem primeru uporabnik za vsakih 30 minut kolesarjenja plača 1,3 evra. Z naročnino je prvih 30 minut izposoje brezplačnih in sistem šele za vsakih nadaljnjih 30 minut zaračuna po 1,3 evra. Nomago ponuja tridnevno naročnino v višini pet evrov, tedensko za osem, mesečno za 15 in letno za 45 evrov. Imajo tudi posebno ponudbo za študente, ki lahko naročnino plačajo le za obdobje od 1. oktobra do 30. junija, kar jih bo stalo 25 evrov. Tudi študenti se prve pol ure vozijo brezplačno, za vsakih nadaljnjih 30 minut vožnje pa bodo odšteli 1,3 evra. Če je cenovno Bicikelj bistveno bolj ugoden od Nomagovega sistema, pa ima slednji to prednost, da uporabniku omogoča vračilo kolesa, tudi če so na postajališču že zasedena vsa stojala za kolesa.