Družba za avtoceste (Dars) išče izvajalca, ki mu bo zaupala prenovo avtocestnega priključka Ljubljana zahod na Dolgem mostu in Tržaške ceste od omenjenega priključka do približno 400 metrov oddaljenega bencinskega servisa v smeri proti središču Ljubljane. Gre za del Tržaške ceste, ki je v precej slabem stanju, na kar je v naši rubriki Kje so razdrapane prometne površine? že opozoril bralec. Na cestišču so kolesnice in bolj ali manj dobro pokrpane udarne jame.
Omenjeni projekt, ki se bo najverjetneje zaključil v prvi polovici prihodnjega leta, bosta poleg Darsa sofinancirala še direkcija za infrastrukturo in Mestna občina Ljubljana. Trojica investitorjev si bo stroške investicije, ki je brez davka na dodano vrednost po podatkih Darsa ocenjena na nekaj več kot 2,6 milijona evrov, razdelila tako, da bo Dars poravnal 77 odstotkov, občina 12 in direkcija 11 odstotkov stroškov.
Prometno zelo obremenjeno križišče
Dars si križišče priključka Ljubljana zahod, Tržaške ceste in Poti Rdečega križa želi preurediti zato, da bi izboljšal pretočnost in varnost, saj gre za prometno zelo obremenjeno križišče. Iz razpisne dokumentacije je razvidno, da se ta obremenjenost kaže predvsem v zgostitvah vozil v času prometne konice, posledica pa je zmanjšanje hitrosti na bližnjem avtocestnem odseku in nastajanje zastojev na pasu za prepletanje od razcepa Kozarje do priključka Ljubljana zahod.
V sklopu rekonstrukcije priključka Ljubljana zahod je Dars predvidel razširitev izvoznega kraka z avtoceste iz smeri Barja proti Tržaški cesti. Ta bo po novem imel dva namesto enega pasu. Za izboljšanje pretočnosti avtocestnega priključka Dars predlaga tudi razširitev priključnega kraka C za voznike, ki iz smeri Kozarij zapeljejo z avtoceste proti Tržaški oziroma se priključujejo na avtocesto v smeri proti Barju.
Vozniki, ki se bodo z obvoznice odpravili proti središču mesta, se bodo po rekonstrukciji na Tržaško priključili z novega pospeševalnega pasu vzdolž Tržaške ceste, ki ga bo izbrani izvajalec uredil na račun obstoječega avtobusnega postajališča, avtobusi ljubljanskega potniškega prometa pa bodo v prihodnosti ustavljali nekoliko bolj vzhodno od obstoječega postajališča Dolgi most. Rekonstrukcija križišča vključuje tudi gradnjo ločenega pasu za zavijanje desno (tako imenovani bypass) iz smeri Brezovice na avtocestni priključek.
Promet bo moten
Gradnja bo potekala v več etapah, da bi ob delnih zaporah promet potekal s čim manj motnjami. »Na določenih delih trase bo v krajših časovnih obdobjih potrebna tudi popolna zapora posameznih cest – pri tem je zaradi velikih prometnih obremenitev in pomembnosti predmetnih cest treba upoštevati, da se ta dela skrajšajo na minimum in izvedejo v najmanj obremenjenih urah dneva oziroma dneh v tednu (med vikendom),« v razpisni dokumentaciji od gradbincev pričakujejo investitorji.
Občina lani končala prenovo večjega dela Tržaške
Mestna občina Ljubljana je lani končala prenovo preostalega dela Tržaške ceste do Trga mladinskih delovnih brigad. S prenovo so veliko pridobili predvsem pešci in kolesarji, ki so dobili nove in bolj varne površine. Občina je vzdolž te pomembne prometne žile zasadila tudi več kot 260 dreves. Mnoga med njimi bo sicer treba zamenjati, saj se, kot kaže, niso mogla zoperstaviti suši in visokim temperaturam, ki smo jim priča v zadnjih tednih. Pogodbena vrednost posegov na Tržaški cesti je bila nekaj manj kot 3,6 milijona evrov brez davka, a je občina lansko poletje z izvajalcema Prenovo - Gradbenikom in PZG sklenila še aneks v višini slabih 737.000 evrov brez davka na dodano vrednost.