Na križišču Resljeve ceste in Čufarjeve ulice so postavili semafor s svetlečo silhueto pešca skupaj s silhueto kolesarja. V pravilniku o prometni signalizaciji piše, da semafor s takšnimi oznakami povezuje območja za pešce. Na teh območjih velja, da je kolesarjem vožnja sicer dovoljena, a pri tem ne smejo ogrožati pešcev, prav tako je treba voziti s prilagojeno hitrostjo, ki ne sme presegati petih kilometrov na uro. V praksi takšen semafor nakazuje, da ko kolesar in pešec svetita zeleno, kolesarju ni treba sestopiti in pešačiti s kolesom ob boku čez prehod, kot bi moral, če semafor ne bi imel oznake za kolesarje. Z občine so nam sporočili, da je bil semafor postavljen že lani sredi novembra. Pojasnjujejo, da je to edinstveni semafor v Ljubljani, saj so pri vseh drugih oznake za pešce in kolesarje ločene. »V tem primeru smo bili zaradi prostorske stiske, nameščanja signalnih dajalcev na drogove in razmeroma kratkega prehoda primorani signala združiti,« so sporočili z občine.
Več takšnih oznak
»Prej je bil samo semafor za pešce, tako da pozdravljamo, da imamo kolesarji uradno priznan prehod, torej ne gre samo za simbolen ukrep, temveč ima praktično vrednost – omogočanje pravilnega prehoda brez sestopanja in prekrška,« so sporočili iz Ljubljanske kolesarske mreže. Opozarjajo pa, da bi takšen semafor bolj potrebovali na križišču Resljeve in Trubarjeve ceste. Na tem mestu prometno cesto dnevno prečka na stotine kolesarjev. Pojasnjujejo, da tovrstni semaforji v običajnih križiščih sicer niso sprejemljivi, saj kolesarji hitreje prečkajo cesto in imajo posebne semaforje, ki so dlje časa zeleni. Prav tako so na običajnih križiščih kolesarske površine ločene od površin za pešce, zato vpeljava tovrstnih semaforjev ni smiselna, še dodajajo. Na občini pa so nam pojasnili, da širjenja tovrstnih označb na načrtujejo: »V prihodnje ne načrtujemo takšnih ureditev, ampak se bomo držali ustaljene prakse z ločenimi signali.« Kot smo že omenili, so omenjeni semafor postavili zaradi sile razmer in ne zaradi večje funkcionalnosti ali pretočnosti prometa.
Kolesarjenje in pešci
Kolesarjenje čez prehod za pešce brez ustrezne oznake na semaforju, ki bi bil specifično namenjen kolesarjem, je prekršek, za katerega je po zakonu o pravilih cestnega prometa predvidena globa v višini 40 evrov. Kolesarji, ki prehod za pešce prečkajo pravokotno, morajo sicer tako kot avtomobili odstopiti prednost pešcem. V nasprotnem primeru jim grozi globa 120 evrov. Pločniki so namenjeni izključno pešcem, edina dovoljena izjema na kolesu so otroci, ki smejo do 6. leta starosti kolesariti po pločniku, a izključno v spremstvu odrasle osebe. Na kolesu je seveda prepovedano pogovarjanje po telefonu, kazen za to pa je prav tako 120 evrov. Omenjena globa velja za uporabo telefonov v vseh vozilih, ki ne zahtevajo vozniškega dovoljenja, za vozila, ki zahtevajo vozniško dovoljenje, pa je kazen skorajda dvojna – 250 evrov in tri kazenske točke.